Tonni skrev:UFFF de dioder skal da heller ikke sværte printet så'n vel... Har da godt nok ondt af dig Torben!
Kan det være kondensator lim?
Tonni skrev:UFFF de dioder skal da heller ikke sværte printet så'n vel... Har da godt nok ondt af dig Torben!
Tonni skrev:UFFF de dioder skal da heller ikke sværte printet så'n vel... Har da godt nok ondt af dig Torben!
Sorenki skrev:Hvad er dine holdninger her Torben, når nu du har været inde i den?
Ville du selv eje en CL-34 eller anbefale den til andre?
rimmer skrev:Vintage Hifi er en sjov størrelse; alle har deres egen holding til, hvornår noget er originalt - og originalt nok.
For mig drejer det sig om at grundkonstruktionen er tro mod produktet, da produktet var nyt. Ikke at alting er originalt "ab fabrik".
Derfor vil jeg hellere have skiftet alle suspekte komponenter i f.eks. min Luxman CL-40 eller CL-34, så jeg kan nyde at lytte til den musik, produktet frembringer, i lige så høj grad som de mere kvasitekniske kvaliteter, såsom udseendet, taktiliteten mv., produktet også tilbyder.
Og derfor er det i mine øjne ikke nogen synd, skulle jeg vælge at få lavet en ny printplade i glasfiber til min CL-40, affotograferet efter den originale, der nu buler i printbanerne, med sokler der udelukkende er fæstnet i lodninger under printpladen, og derfor er lidt... ustabilt til tider. Ved samme lejlighed kunne jeg sagtens finde på at udskifte samtlige komponenter på printpladen, til tilsvarende nye og bedre. Og stadigvæk vil jeg insistere på, at der er tale om et originalt produkt.
Alt det gamle skrammel, jeg har hevet ud, vil jeg naturligvis opmagasinere, om ikke andet for den historiske værdi.
Sammenlign gerne med en Mercedes Benz 540K Autobahnkurier; én af de efter min mening flotteste biler, der nogensinde er lavet. Karrossoriet er lavet i påfaldende få eksemplarer; jeg mener at der er 6 kendte, komplette biler,; tre af disse kender man nuværende ejere på. Chassis og teknik deles med de andre 540K, f.eks. Specialroadster (hvor får de dog deres fede navne fra, de rare tyskere dernede i Sindelfingen(!)???)
Skulle man være så uforskammet heldig at være livkustode for sådan en svend, og vælge dén til at transportere lidt vintagegrej til Hald i marts, og uheldet var ude således at vandpumpen til den gudesmukke række-otter gik itu ugen før - hvad så?
Skulle jeg
1. Vælge at stille vognen i stuen, som en rullende urne min familie kan samles om at beskue til højtiderne?
2. Vælge at smide en uoriginal vandpumpe fra en russisk Volga i?
3. Få specialfabrikeret en eksakt reproduktion af den originale vandpumpe, og køre vognen til træf som om intet var hændt, med den originale følelse af grandiøsitet intakt?
Jeg er klar over, at hvis jeg i min CL-40 fik monteret ny printplade, nye sokler, nye kondensatorer, dioder, LED'er, modstande mv. i, lyder den sikkert ikke 100% som da den i sin tid var ny. Og hvad så? Det gør den jo alligevel ikke.
Your miles may vary, and so your oppinion.
Link til Autobahnkurier, for de af jer, der ikke aner, om hvad jeg fabler:
https://www.ultimatecarpage.com/gallery/Mercedes-Benz-540-K-Autobahn-Kurier-112240.html
Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster