Philips Sonate BDK 467 A

Rør i alle afskygninger

Re: Philips Sonate BDK 467 A

Indlægaf PerHej » ons 27. maj 2020 08:53

Super flot arbejde, hvis den messingliste kan afmonteres kan du vende den så de små buler vender ned af.
Hilsen PerHej
nakamichi 610 + 620 - Rauna Njord - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: 25 okt 2012
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Philips Sonate BDK 467 A

Indlægaf eltek » ons 27. maj 2020 21:58

PerHej, messinglisterne er limet i og jeg ville ikke kunne få dem af uden at ødelægge noget. De små hjørner derimod har jeg haft afmonteret, de sidder bare med en skrue bagfra.
Det er jo en halvgammel sag fra midt halvtredserne så lidt brugsspor/patina må man vel acceptere.

Hilsen Povl
eltek
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 05 sep 2018
Lokalitet: Aabenraa

Re: Philips Sonate BDK 467 A

Indlægaf Elektronik » tors 4. jun 2020 09:45

Ang. Bluetooth modul.
Har købt sådan en til mit ældre anlæg. virker fint og supernemt at bruge. ;) :thumbsup:
https://www.discoworld.dk/da_p/diverse/ ... 8041b3037a
Måske kan du modificere forstærkningen i grammofon indgangen, så den passer til Linie signal niveau. :ide:
https://www.epanorama.net/circuits/phono.html
Elektronik
 

Re: Philips Sonate BDK 467 A

Indlægaf tctla » tors 4. jun 2020 13:21

Der er også en gør-det-selv mulighed.
Se sidst i denne tråd: viewtopic.php?f=555&t=11549
og læs vedhæftede.

Mvh,

/Torben
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1360
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Philips Sonate BDK 467 A

Indlægaf eltek » fre 5. jun 2020 17:35

Hej
Jeg kom i tanke om at jeg engang købte to små bluetooth moduler på ebay. Den ene blev monteret i en Beomaster 900K som virker perfekt med modulet. Den anden måtte jo så ligge et eller andet sted og efter at have rodet en del kasser igennem dukkede den op.
Jeg har så prøvet at tilslutte den til grammofon indgangen på den gamle Philips. Der er lyd igennem, men der skal skrues meget op for volumen for at høre noget, så der skal en lille forstærker imellem og der er Torbens lille diagram et meget godt bud på hvordan man kan lave det. Jeg kunne måske godt tænke mig at der var et trimmepotmeter så man kan indstille forstærkningen så den passer til indgangen.
Torben, har du en ide hvordan man kan lave det? Måske et trimmerpotmeter efter de to 22k modstande? :ide:

Hilsen Povl
eltek
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 05 sep 2018
Lokalitet: Aabenraa

Re: Philips Sonate BDK 467 A

Indlægaf tctla » lør 6. jun 2020 00:05

Hej Povl,
Et trimme-pot på indgangen vil normalt være en god ide, men ikke hvis dit modul er det samme som mit.
Her er der nemlig en DC-spænding, ca. +2,5V på modulets højre- og venstre udgangs-terminaler.
Hvis du kigger på overførings-elektrolytten til basis på transistoren ser du, at minus-polen vender mod transistoren.
Det er ikke normalt, men nødvendigt her pga. DC-spændingen.
En styrkeregulater har det IKKE godt med jævnstrøm på kul-banen.
Sæt hellere potentiometeret efter udgangs-elektrolytten, direkte på indgangen af din radio.
Her bør der ikke være DC til stede.
Fjern gerne 10KOhm seriemodstanden ved elektrolytten. Denne værdi passede for at udligne signalstyrke forskellen i min radio, men potentiometer-ideen er lige så god eller bedre.


Pøj, pøj med det.

Mvh,

/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1360
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Foregående

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster