Onlife rør forforstærker

Rør i alle afskygninger

Onlife rør forforstærker

Indlægaf Lars Z » ons 7. nov 2012 20:55

Da jeg nu har solgt alt mit gamle grej, er jeg kommet til at købe en Onlife rør forforstærker ubeset.(og en masse andet blandet grej)
Jeg kan ikke finde noget på nettet om den andet end sider på japansk.

Har nogen hørt om mærket? Godt eller dårligt.
Den ser sådan ud. (lånt fra nettet), jeg henter først min i morgen eftermiddag.

Billede
Billede

Mvh Lars
Lars Z
 

Re: Onlife rør forforstærker

Indlægaf Tube mania » ons 7. nov 2012 21:29

Tillykke med den...det er en rigtig flot forforstærker...jeg kender den ikke, men har fundet billeder af den...flot opbygning. Den har alderen til at udskifte de ret mange olie-papir kondensatorer..ca 20stk, men det kan da være de stadig er OK...det kan også være det er gjort. Min Luxman SQ38 har de samme kondensatorer og jeg har ikke fundet det nødvendig at skifte dem endnu..selvom jeg kan se alle andre har gjort det. Hvor har du støvet sådan en op...

Den jeg har set blev udsat for flg udskiftning..kondensatorer, stik, rørsokler, nogle ledninger
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Onlife rør forforstærker

Indlægaf Lars Z » ons 7. nov 2012 21:44

Hej Tube.
Jeg syntes den så interessant ud da jeg så den til salg sammen med en effektforstærker og en tuner på en auktion.
Om den fungerer eller ej ved jeg ikke, men det må vi tage derfra.
Opbygningen ser overskuelig ud, så jeg burde kunne skifte det der måtte være defekt.

Nu glæder jeg mig til at få den hjem i morgen aften og se hvad pokker det er jeg har købt.
Det undrer mig blot, at jeg ikke kan finde andet end japanske hjemmesider.

Mvh Lars
Lars Z
 

Re: Onlife rør forforstærker

Indlægaf Almarx » ons 7. nov 2012 22:59

Ja, der er jo knapper nok på, måske er det en skjult Marantz, - bogstaverne ligner da vist også ????
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Onlife rør forforstærker

Indlægaf Fredmarantz » tors 8. nov 2012 00:53

Ha- dét er da en flot sag - Zakken. Helt sikkert sjælden og måske den også er dejlig at lytte til. Flot kan det se ud, når metrene lyser op i dæmpet belysning.

Om der er noget Marantz over den....??

På en måde "jo" - nemlig, som nævnt, noget af beskiftningen på fronten - de to x fire knapper på fronten - 6 småsignalrør i røven og såkaldte "convenience outlets" ligeledes bagpå. Den lodrette række af inputs bagpå ligeså...

Smager ganske let af noget Marantz 7 - men så er der nok heller ikke flere ligheder.

Interessant forstærker - glæder mig til at høre lidt om, hvordan den opfører sig - og sært, at den lige skulle lande i DK - gad vide hvordan?

Fede knapper på fronten i ø. :thumbsup:

Vh
Freddy
Senest rettet af Fredmarantz fre 9. nov 2012 00:53, rettet i alt 1 gang.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7476
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Onlife rør forforstærker

Indlægaf his067 » tors 8. nov 2012 10:40

Onlife Research var moderselskabet til Dynavector, så jeg tror du har skudt papegøjen med det køb.

http://www.trademarken.com/trademark/73098677?i=DYNAVECTOR-DYNAVECTOR_INC_ONLIFE_RESEARCH_INC#.UJtvuaXFybw
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3834
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Onlife rør forforstærker

Indlægaf Tonni » tors 8. nov 2012 13:26

Ja i følge et par japanske fora, er der tilsyneladende tale om high-end fra ca 1976!

Kæmpe tillykke med fundet! - Men tjek den lige for lækkede oliekonder, inden den bliver fyrret op...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4816
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Onlife rør forforstærker

Indlægaf CarstenB » tors 8. nov 2012 13:49

Ja det er fine sager, har lyttet til deres 2A3 monoeffekt trin, og de spiller ganske fint.
Brugeravatar
CarstenB
 
Indlæg: 47
Tilmeldt: 24 okt 2012
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Horsens

Re: Onlife rør forforstærker

Indlægaf Ehapa » tors 8. nov 2012 15:21

Så den godt på auktionen, er det ikke en 110v, så ud som der stod en trafo ved siden af.
Ehapa
 
Indlæg: 875
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Onlife rør forforstærker

Indlægaf Lars Z » fre 9. nov 2012 20:06

Skylder lige en kort update på denne.
Jeg fik den hentet hjem, nåja.... Den er så hvid og ikke sort som jeg i min fremskredne alder mente.
Bortset fra det, så er den i fin stand, aldertegn i form af ridser og skrammer findes også.

Der fulgte en stor RS stepdown trafo med, den er eddermame tung. :shock:
Den er sat i 110volt udgangen på trafoen, burde den ikke komme i 100volt i stedet?
Hvad er de 2 sidste rør sokler mon til? De er dækket af 2 blind propper af plast.

Her er lidt billeder af dyret.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Nogen har efterladt en seddel bag VU metrene.
Nu mangler kun afprøvningen, jeg er lidt skræmt af at skulle tilslutte den store trafo. :oops:
Billede

Mvh Lars
Lars Z
 

Re: Onlife rør forforstærker

Indlægaf Fredmarantz » lør 10. nov 2012 01:11

Joh....hvis muligheden er der, ville jeg sætte den i 100V - outlet'et på trafoen....apparatet er designet til 100V (jp) - mål lige efter først :D

Jeg synes helt afgjort, at apparatet er pænest i den hvide version, som du har - men smag og behag - for mig er der ingen tvivl.

Kan de sidste to "ubrugte" rørsokler være til riaa?? - jeg ser ikke mnidre end 3 phono-faciliteter, hvilket måske kan betyde, at de tomme rørsokler kan have noget at gøre med phono / MC?

Den forstærker er altså lækker :cool1:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7476
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Onlife rør forforstærker

Indlægaf Lars Z » lør 10. nov 2012 08:32

Jeg prøver lige at måle på trafoen i aften og se hvad den rent faktisk giver ud.
Den hvide er ganske ok at se på og efter en god rengøring skal den nok blive helt fin igen.

Det kunne være sjovt at finde en service manual eller brugsforvirring til den, men det er vist noget begrænset hvad der ligger på nettet. Det meste er fra Japan og der er min sprogkundskaber ikke helt skarpe.

Jeg har desværre kun en Denon effekt forstærker at slutte til, men jeg glæder mig til at lytte på den.

Mvh Lars
Lars Z
 

Re: Onlife rør forforstærker

Indlægaf Strandvaskeren » lør 10. nov 2012 10:46

Lars Z skrev:Den er sat i 110volt udgangen på trafoen, burde den ikke komme i 100volt i stedet?

Kan det have noget at gøre med at der ikke er en 230V indgang på banditten? Jeg tænker, hvis indgangen er sat til fx. 240V men kun får 230V har man valgt 110V udgangen for at kompensere for den lidt for lave spænding på indgangen og få 105V ud i stedet for 95V? Rent gætteri, da jeg ikke lige har styr på transformerteori.
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Onlife rør forforstærker

Indlægaf Lars Z » lør 10. nov 2012 17:05

Strandvaskeren skrev:
Lars Z skrev:Den er sat i 110volt udgangen på trafoen, burde den ikke komme i 100volt i stedet?

Kan det have noget at gøre med at der ikke er en 230V indgang på banditten? Jeg tænker, hvis indgangen er sat til fx. 240V men kun får 230V har man valgt 110V udgangen for at kompensere for den lidt for lave spænding på indgangen og få 105V ud i stedet for 95V? Rent gætteri, da jeg ikke lige har styr på transformerteori.


Jo, det kan der være noget om.
Jeg tager lige en måling på sagerne inden jeg puster liv i dyret igen.
Lars Z
 

Re: Onlife rør forforstærker

Indlægaf Lars Z » lør 10. nov 2012 20:02

Har nu målt på sekundær siden hvor den giver 103volt på 110 volt udgangen, så der var altså en grund.
Desværre ingen lys i forstærkeren så den kommer på bordet til nærmere undersøgelse.

EDIT<<Har nu haft dyret på bordet og der er lyd. :OLO:
Lars Z
 


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster