Radford sta15 serie3 og sc22

Rør i alle afskygninger

Re: Radford sta15 serie3 og sc22

Indlægaf his067 » man 19. mar 2018 17:48

Der bliver jeg svar skyldig: jeg husker ikke noget med ekstra dioder på Arnes diagram (som altså desværre er gået al kødets gang).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Radford sta15 serie3 og sc22

Indlægaf spuncut » man 19. mar 2018 18:15

Helikon skrev:De to dioder ? der sidder på alu pladen ved ensretterrøret, er der også en DEMKO forklaring til dem eller er det måske en DR ting?

Det er med al sandsynlighed et sikkerhedsmod:
https://www.premierguitar.com/articles/ ... fier-mod-1
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Radford sta15 serie3 og sc22

Indlægaf merce » fre 4. maj 2018 15:56

Så er forstærkerne tilbage efter Analogbos grundige gennemgang.
Lyder fantastisk behagelig - tak for hjælpen til jer alle for gode råd !
SC22’eren står indtil videre ved siden og er indtil videre
erstattet af en nyindkøbt Edison one.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
merce
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 21 jun 2011
Lokalitet: København Ø

Re: Radford sta15 serie3 og sc22

Indlægaf Tonni » man 13. apr 2020 14:18

Ved ikke hvorfor disse sidste indlæg, i tråden, er gået hen over hovedet på mig.
Men dioderne, og de ekstra modstande, sidder der for at modvirke for høj PiV over GZ34'eren.
Samme triks jeg anbefaler alle, der bruger moderne GZ34'ere, at følge. I hvert fald dioderne.
PiV er Peak inverse Voltage, eller den spidsspænding, som røret skal spærre for.
kan være hård for de nye ensrettere. De er simpelt hen ikke bygget til de samme standarder, som de gamle var.

Ja ja. Bedre sent, end aldrig...

Og Merce. Spiller du stadig på den dejlige kombi?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Radford sta15 serie3 og sc22

Indlægaf AnalogBo » man 13. apr 2020 22:06

Tonni skrev:Ved ikke hvorfor disse sidste indlæg, i tråden, er gået hen over hovedet på mig.
Men dioderne, og de ekstra modstande, sidder der for at modvirke for høj PiV over GZ34'eren.
Samme triks jeg anbefaler alle, der bruger moderne GZ34'ere, at følge. I hvert fald dioderne.
PiV er Peak inverse Voltage, eller den spidsspænding, som røret skal spærre for.
kan være hård for de nye ensrettere. De er simpelt hen ikke bygget til de samme standarder, som de gamle var.

Ja ja. Bedre sent, end aldrig...

Og Merce. Spiller du stadig på den dejlige kombi?


Når GZ34 kører med capacitor input må ladekondensatoren som regel ikke være større end 60µF og modstanden i sekundæren må ikke være mindre end en vis værdi f.eks. ved 2 X 300V er det 2 X 75 ohm. Mullard kalder denne modstand Rlim, Philips kalder den Rt eller protecting resistance. Hvis modstanden i sekundæren er alt for lille må man lægge lidt til for at nå den anbefalede værdi. Derfor modstande.
Mvh Bo
Brugeravatar
AnalogBo
Branchemedlem
 
Indlæg: 114
Tilmeldt: 04 feb 2013
Lokalitet: Glostrup

Foregående

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster