SP Musette MK “O61”.

Rør i alle afskygninger

Re: SP Musette MK “O61”.

Indlægaf MaxJ » fre 31. aug 2018 09:03

Tonni skrev:Sidder og tænker der kan være en fejl i trafoer, der jorder gitteret gennem kondensatoren..?


Det er jo nok både nemmere og billigere at prøve kondensatoren. Desuden virker den jo uden kondensatoren.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: SP Musette MK “O61”.

Indlægaf Poul » fre 31. aug 2018 09:26

Jeg har nu målt på kondensatoren, og den siger 0,72 nF, så den er altså ca. 30% under den påtrykte værdi. Ved ikke hvor meget det betyder? Har også prøvet at måle eventuel lækstrøm med min 30 V DC strømforsyning, men den viser 0 uA, så der smutter ikke jævnstrøm igennem.
Lægger lige et billede af FM-tuneren’s printplade på. Som det fremgår, er den snoede hvid/sorte ledning antenneindgangen. Hvid er “varm” og sort er “kold”. Kondensatoren er afmonteret på billedet, men den sad øverst til venstre. Se det andet billede.
Mon ikke den hvide ledning ligger som et par viklinger under pertinax-pladen og ovenpå en anden printvikling med forbindelse til tuner-røret? Det er i hvert fald mit gæt, og derfor hælder jeg også til at antage, at kondensatoren faktisk er overflødig, men det er måske helt forkert?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Poul
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 09 jan 2016
Lokalitet: Strandby

Re: SP Musette MK “O61”.

Indlægaf Tube mania » fre 31. aug 2018 11:34

Har du målt spændingen på C81/50uF. Den skulle gerne ligge tæt på 200V.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: SP Musette MK “O61”.

Indlægaf Poul » fre 31. aug 2018 13:32

Ja, jeg har kontrolleret spændingerne, og de ligger pænt allesammen.
Har iøvrigt målt mig frem til, at der som forventet ikke er forbindelse imellem “indgangsspolen og udgangsspolen” på FM-antenne signalet, så jeg har besluttet, at fjerne C2-kondensatoren permanent, og uden den så spiller radioen fint.
Lægger lige et par “færdig-billeder” af radioen op.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Poul
 
Indlæg: 613
Tilmeldt: 09 jan 2016
Lokalitet: Strandby

Foregående

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster