Ortofon model 591

Rør i alle afskygninger

Re: Ortofon model 591

Indlægaf Alubrian » fre 30. nov 2018 19:09

[quote="Fredmarantz"]Ja- billederne flyver rundt til alle sider og klikker man på dem, vender de rigtigt. Se venligst teksterne på billederne.

Så - min klare anbefaling er at gå efter ét af disse gamle tyske stik - fås via Ebay. Snods stik ser altså også rigtigt ud. Det var tilmed en gavemulighed fra Snod. Jeg ved ikke, hvorfor du "disser" dette stik - hvordan tager Snod mål og hvordan gør du? Hvis det er gratis, så er det da bare med at slå til, vil jeg synes.

Så det er altså Echolette og Dynacordstikkene, du skal have fat i ét af. Og den er her:

https://www.ebay.com/itm/Echolette-Echo ... :rk:1:pf:0

Der gemmer sig også nogle her - samt et par chassisstik, som er identiske med Ortofon chassisstikket - et godt bevis....

https://www.ebay.de/itm/Kaltgeratesteck ... :rk:1:pf:0

Vh
Freddy[/quote
Hej Freddy.
Først så synes jeg bestemt ikke at jeg disser Snod, for hans venlighed omkring stikket, jeg målte i første omgang på det Revox stik, jeg havde fået fat i, og ifølge de mål så passede Snod stik ikke, men er blevet klogere, så har rettet henvendelse til ham omkring stikket.
Jeg takker for de mange link, og oplysninger omkring stikket, forhåbentlig bliver det klaret nu.
VH Brian
VH Brian
Alubrian
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19 apr 2017
Lokalitet: Herlev

Re: Ortofon model 591

Indlægaf Alubrian » fre 30. nov 2018 19:15

Fredmarantz skrev:Som min (måske) sidste bemærkning til din 591 - så vil jeg stærkt råde dig til at få foretaget HELT nødvendig og kyndig service på den inden du overhovedet tænker på at tænde den. Det er helt sikkert, at du ødelægger rigtig meget i den, hvis du tænder det inden service - mange elektrolytkondensatorer og andet (ensretter - modstande mv.) er skredet voldsomt i værdier og virker måske slet ikke mere- der kan risikeres alt muligt grimt - og så er det op ad bakke derefter, hvis det overhovedet bliver muligt. Du skulle nødigt blive den sidste ejer af dette fine stykke Ortofon.

Vh
freddy

Hej Freddy.
Jeg er godt klar over at, der kan ske meget når man starter noget gammelt grej op, jeg har også været i forbindelse med nogle kyndige folk, og har fået råd omkring opstart af den, så takker for din vejledning.
VH Brian
VH Brian
Alubrian
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19 apr 2017
Lokalitet: Herlev

Re: Ortofon model 591

Indlægaf Fredmarantz » fre 30. nov 2018 20:50

Alubrian skrev:Hej Freddy.
Først så synes jeg bestemt ikke at jeg disser Snod, for hans venlighed omkring stikket, jeg målte i første omgang på det Revox stik, jeg havde fået fat i, og ifølge de mål så passede Snod stik ikke, men er blevet klogere, så har rettet henvendelse til ham omkring stikket.


Jeg skrev jo ikke, at du dissede Snod for sin venlighed omkring stikket - jeg skrev, at du dissede hans stik, da det havde forkerte mål, hvilket det åbenbart ikke havde. Måske jeg bare skulle have skrevet, at du ikke fandt hans stik brugbart pga. målene.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Ortofon model 591

Indlægaf Alubrian » fre 30. nov 2018 23:50

Fredmarantz skrev:
Alubrian skrev:Hej Freddy.
Først så synes jeg bestemt ikke at jeg disser Snod, for hans venlighed omkring stikket, jeg målte i første omgang på det Revox stik, jeg havde fået fat i, og ifølge de mål så passede Snod stik ikke, men er blevet klogere, så har rettet henvendelse til ham omkring stikket.


Jeg skrev jo ikke, at du dissede Snod for sin venlighed omkring stikket - jeg skrev, at du dissede hans stik, da det havde forkerte mål, hvilket det åbenbart ikke havde. Måske jeg bare skulle have skrevet, at du ikke fandt hans stik brugbart pga. målene.

Vh
Freddy

Ærlig talt så synes jeg det her, er en lidt underlig snak, som jeg skrev før har jeg ikke disset noget eller nogen, så jeg ser gerne at det slutter her, synes ikke det har noget at gøre her i denne tråd.
VH Brian
VH Brian
Alubrian
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19 apr 2017
Lokalitet: Herlev

Re: Ortofon model 591

Indlægaf Alubrian » lør 1. dec 2018 09:49

Som det ses på de billeder, jeg har lagt op så mangler jeg også "Skiltet" på bagsiden af forstærkeren, som viser hvad de forskellige ind og udgange er til, så hvis nogen ligger inde med sådan et, er jeg meget interreseret.
VhBrian
VH Brian
Alubrian
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19 apr 2017
Lokalitet: Herlev

Re: Ortofon model 591

Indlægaf Alubrian » søn 9. dec 2018 21:22

IMG_0922.JPG
IMG_0921.JPG
IMG_0916.JPG
Så kom alle stik i hus, højtalerstik skulle lige modificeres, så er det godt at værkstedet rummer mange forskellige værktøjer. De 2 øverste billeder har valgt at stå på hovedet, så man må vende sin skærm om, hvis man har lyst til at se det rigtigt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
VH Brian
Alubrian
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19 apr 2017
Lokalitet: Herlev

Foregående

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster