Siemens klangfilm rørforstærker v 6.6

Rør i alle afskygninger

Re: Siemens klangfilm rørforstærker v 6.6

Indlægaf ole n 84 » ons 7. mar 2012 02:13

Hej

Er det dig som har dem her til salg http://www.dba.dk/roerforstaerker-andet-2-stk/id-80794124/ og kan man bare sætten en cd-afspiller til dem og så spille på et sæt almindelige højttalere, eller hvordan.
ole n 84
 
Indlæg: 1106
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Re: Siemens klangfilm rørforstærker v 6.6

Indlægaf Loncar » ons 7. mar 2012 14:11

Nej det er ikke mig der har dem til salg, men de har været mine.

Tje, du skal have noget imellem for de er modificeret til at være to udgangsmono trin, så der er ingen forforstærker og dermed volume regulering.

Men i princippet kan du ja. De er oprindeligt designet til 15 ohms klangfilmhøjtallere.
de spiller iøvrigt godt, jeg havde efter restaureringen ikke plads til flere forstærkere mm.

derfor måtte de videre.

hilsen d.loncar
Loncar
 

Re: Siemens klangfilm rørforstærker v 6.6

Indlægaf tostesen » ons 8. maj 2019 12:09

ER der mon nogle tilbage der stadig har erfaring med Siemens 2000 6.6 amp.?
Jeg har vemlig sådan en maskine og vi igang med at renovere forstærkeren. der er lyd igennem men den suser.
så jeg skal finde ud af om det er rør, modstande eller kondensatore der er problemet.. tanken er at starte med at løfte R21 som beskrevet i tidligere opslag her for at spore mig ind på indput trin eller effekt del... men vil også lige få kørt nogle kontakter i stilling .. :)

vh Morten
tostesen
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 07 maj 2019
Lokalitet: Rødovre

Re: Siemens klangfilm rørforstærker v 6.6

Indlægaf tostesen » ons 8. maj 2019 12:37

Hejsa ..
Er der stadig nogle her inde der har erfaring med Siemens 2000 6.6 amp.?

Jeg har en fremviser med tilhørende forstærker. Der dog er lyd igennem - men den suser.
jeg vil renovere dens amp og min tanke er at finde ud af om det er rør, modstande eller kondensator der er problemet.. og vi starte med at løfte R21 som tidligere nævt her for at checke om problemet ligger i input eller output trinet.
Vil i den forbindelse gerne skabe nogle kontakter til lidt hjælp hen ad vejen :)

måske man "bare" kan fjerne indgangsrør fra soklen for at checke om sjøjen ændre karakter og på den måde evt udelukke indgangstrinets rør??

vh Morten :D
tostesen
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 07 maj 2019
Lokalitet: Rødovre

Re: Siemens klangfilm rørforstærker v 6.6

Indlægaf Tonni » tors 9. maj 2019 17:35

Hejsa Tostesen! Og velkommen til.

Det er generelt et problem med Siemens 2000 at de suser. Diagrammet er ikke det bedste, når det gælder forforstærker trinnene. Derfor bruges de normalt også i modificeret udgave, hvor man går ind på linieniveau. Dvs. lige efter volumenkontrollen.
Der kan findes en smule info om dem her:
http://www.tube-classics.de/TC/Klangfil ... 00amps.htm
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Foregående

Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster