Test af ECC83 rør

Rør i alle afskygninger

Test af ECC83 rør

Indlægaf mickey_dines » ons 15. jan 2014 13:11

Hej alle sammen :)

jeg er helt ny herinde, så til at starte med hilser jeg pænt på jer alle:)


for nyligt fik jeg fingere i et stort parti af "gamle" ECC 83 rør i mange fabrikater, både i orginale æsker og uden.
Jeg er intetserret i at sælge nogle af dem.
men men før at jeg synes at jeg kan sælge dem eller bruge dem selv, vil jeg gerne ha dem testet.

jeg er til daglig flymekaniker og efter har fået en voksende interesse for gammel elektronik og er derfor ret ny og modtaglig for indlæring.


mit spørgsmål er så om her er en i nærheden af mig, med en tester som vil lære mig hvordan man bruger en sådan en og måske efterfølgende udleje den til mig, så jeg kan finde ud af om mine rør er brugbare.

jeg bor i Hvidovre så det ville være best hvis du bor på sjælland.

Mange hilsner
mickey dines
mickey_dines
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25 nov 2013
Lokalitet: københavn

Re: Test af ECC83 rør

Indlægaf bbc » man 17. feb 2014 22:40

Prøv analogbo.dk - han bor i Glostrup! Mvh bbc
bbc
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17 jan 2014
Lokalitet: Hvalsø

Re: Test af ECC83 rør

Indlægaf hmt » man 17. feb 2014 22:55

Hej Mickey

Velkommen til!

Den største opgave ligger vel næsten i at identificere rørene, og det kan være ret kompliceret, da stemplingen ikke nødvendigvis stemmer overens med, hvor de er produceret. Hvis rørene ikke skal være så dyre, så burde en byttegaranti være tilstrækkelig, eller det vil jeg i al fald selv acceptere, også fordi at selvom et rør måler godt, kan det faktisk godt lyde forkert.

Det er selvfølgelig noget andet med effektrør, men generelt så holder ECC83 i så mange timer, at det er sjældent de bliver slidt op.

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Test af ECC83 rør

Indlægaf mcs_5 » tirs 18. feb 2014 00:05