Tamura udgangstrafo

Rør i alle afskygninger

Tamura udgangstrafo

Indlægaf kenus » søn 31. maj 2015 18:32

Hej alle i skønne rørfreaks.
Jeg står og mangler 2 tamura trafoer, er ikke sikker men tror de hedder F783, de skal bruges sammen med 300B rør, mit spørgsmål er egentlig om der er nogle alternativer og hvis, hvilke ?
Jeg skal også bruge 4 stk 300B rør, og efter at ha søgt, ledt på nettet må jeg tilstå at det er noget af en jungle at finde rundt i... Hvor end jeg gerne ville, så er der bare ikke råd til de fine WE rør, men at kunne få 4 stk, matched rør fra fabrikken, (Electro Harmonix) for under 2000 kr er vel heller ikke lige frem de bedste ?
Jeg er lidt ny på området, forstået på den måde at det er små 20 år siden jeg sidst 'nørdede glødetrin' og den gang var det med 2 russiske monotrin af allerede den gang ældre dato, men de virkede, og de spillede..
Nu har jeg så igen fået min HiFi lyst fundet frem igen og ikke mindst LYSTEN til at forkæle mine øre og mit sind med total i orden lyd og lækkerier der pryder mine øjne når jeg sidder i min stol og lytter...
Det det hele egentlig drejer sig om er at jeg skal ha to nyerhvervede OVC 300B monotrin op at kører, hvor de overnævnte komponenter desværre mangler,,, der er jo heller IK noget ved at ha en lækker Jaguar hvis den ikke kan køre vel..
Mange Hi five' hilsner fra Kenus
kenus
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27 maj 2015
Lokalitet: København

Re: Tamura udgangstrafo

Indlægaf mcs_5 » man 1. jun 2015 14:17

F-783 er en 5k push-pull trafo. Den kan du erstatte med mange andre trafoer, men du kan nok ikke finde andre end den originale Tamura med samme mål og monteringshuller.

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Tube mania og 117 gæster