Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Indlægaf skjold » tors 12. dec 2019 15:57

deuce232 skrev:Ja ok men for helvede Den er jo ikke helt sund og rask det er ikke det jeg siger men når den spiller og ikke sætter ud i den ene højttaler så skal jeg bare rode lidt ved knapperne på fronten så spiller den godt og den støj kan jeg ikke høre når jeg lytter ved almindelig lytte højde og så er der pladespiller indgangen som ikke virker men det problem er vidst løst da jeg er ved at købe en pladespiller forstærker og så kan jeg jo bare sætte den til en aux indgang men der er flere der har sagt at de ikke mener at den fejler det store og det at den lyder godt og DC målingen var fin det må vel indikere at den har det godt ved godt jeg ikke helt kan regne med det men min intuition og det at flere har sagt at de ikke mener den fejler det store er nok til mig


Hej Deuce

Hvis betjening af knapper gør en forskel, så ville jeg starte med at rense kontakter og drejeknapper med noget kontaktrens. Det kan du godt selv gøre, læs fx her: viewtopic.php?f=565&t=3794 eller søg efter "rensning" eller "kontaktrens" øverst på siden - der er flere indlæg der behandler den del. Alternativt er der sikkert en masse på Youtube - prøv søg efter fx "cleaning potentiometers". Kontaktrens kan du købe på nettet - Google er din ven. Biltema og Thansen har også kontaktrens - men jeg ved ikke om kvaliteten er på højde med mærkevarer.

Jeg ved godt, at det kan blive en hel videnskab og med forskellige holdninger til hvordan den slags gribes an men som et billigt 1. forsøg på at finde fejlen, er en almindelig rensning udmærket. Virker det, er alt jo godt - du har tilmed fået noget erfaring og glæden ved selv at have fikset det. Virker det ikke, kan du så derefter vurdere om du vil ofre penge til regulær service hos en tekniker, eller leve med det som det er.

Det med pladespillerindgangen er muligvis også bare en rensning - hvis du er heldig. Det kan sagtens være andre ting, der så vil kræve en kompetent til at fejlsøge.
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Indlægaf maclerche » tors 2. jan 2020 12:20

Fik du din Luxman Lavet?
maclerche
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31 dec 2019
Lokalitet: Høng

Re: Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Indlægaf deuce232 » fre 3. jan 2020 10:00

Nej det er for stort et bøvl... FORDI, først skal jeg have mit møbel ud fra væggen, og pille den fra. Så skal jeg finde transport mulighed, og så skal jeg have penge til det. Men hvis den går HELT ned, så må jeg jo få det gjort...




KH
Kenneth
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Re: Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Indlægaf Tonni » fre 3. jan 2020 23:40

Ud fra gammel erfaring, vil jeg kort sige, lad være med at trække den reparation for længe. - Går den helt ned, bliver det MEGET dyrt!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Indlægaf deuce232 » lør 4. jan 2020 11:06

Jeg TROR at hvis den går helt ned, så køber jeg en ny evt. en Marantz receiver. Jeg har et godt øje til dem, jeg kan godt lide det lys der er i dem, og de der VU Metre eller hvad det er. Og så sælger jeg Luxmanen til en slik her på forummet :-)
Brugeravatar
deuce232
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 229
Tilmeldt: 29 maj 2014
Lokalitet: Sønderborg

Re: Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Indlægaf Sorenki » søn 5. jan 2020 22:00

deuce232 skrev:Jeg TROR at hvis den går helt ned, så køber jeg en ny evt. en Marantz receiver. Jeg har et godt øje til dem, jeg kan godt lide det lys der er i dem, og de der VU Metre eller hvad det er. Og så sælger jeg Luxmanen til en slik her på forummet :-)


Husk nu at mange medlemmer af dette forum går mere op i at holde tingene i live end at købe dem billigt ;)
Det er et trist fremtids-syn at en så sjælden og fin ting går sin død i møde fordi den ikke bliver passet på.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Indlægaf janfroerup » søn 5. jan 2020 22:25

Sorenki skrev:......Det er et trist fremtids-syn at en så sjælden og fin ting går sin død i møde fordi den ikke bliver passet på.


ehhh - i nogle (dette) tilfælde er der måske mere tale om medlidenhedsdrab ?

spøg til side ...... en L-100 er da ikke just dårlig, og bestemt normalt værdig at rennovere.
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Indlægaf MAJ » søn 5. jan 2020 22:29

Der er vel ikke nogen grund til at fortsætte tråden, når trådstarter ikke er herinde mere?!
Vh Poul

les realisations de
L’AUDIOPHILE
MAJ
Tidligere P. M. Hedegaard
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: 06 nov 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Hassing

Re: Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Indlægaf janfroerup » søn 5. jan 2020 22:36

MAJ skrev:Der er vel ikke nogen grund til at fortsætte tråden, når trådstarter ikke er herinde mere?!


Nu er det jo engang apparatet vi snakker om (og ikke personen der ejer tingesten)
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Indlægaf Sorenki » søn 5. jan 2020 22:40

MAJ skrev:Der er vel ikke nogen grund til at fortsætte tråden, når trådstarter ikke er herinde mere?!

Nej! - det har du ret i (Det havde jeg ikke spottet)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Indlægaf dfms » man 6. jan 2020 20:26

Sorenki skrev:
MAJ skrev:Der er vel ikke nogen grund til at fortsætte tråden, når trådstarter ikke er herinde mere?!

Nej! - det har du ret i (Det havde jeg ikke spottet)


Hvorfor er han det ?
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Indlægaf Tonni » man 6. jan 2020 20:45

Udelukket fra forum... Har på fornemmelsen, der er foregået en ting eller to, bag kolisserne.
Men uanset er det trist, at han valgte den tilgang til tingene. Måske han ikke havde midlerne? Måske han bare var ligeglad med grejet, og reelt søgte et fællesskab? - Eller andre grunde...
Uanset, er det vel en afsluttet historie?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Indlægaf Captain Phoenix » man 6. jan 2020 21:35

Tonni skrev:Udelukket fra forum... Har på fornemmelsen, der er foregået en ting eller to, bag kolisserne.

dfms skrev:Hvorfor er han det ?

Mon ikke vi (også) i denne sag skal stole på, at vores redaktører har gjort det fornødne og rigtige efter grundige overvejelser og med forum'ets samlede tarv in mente.
Alle kan jo have deres individuelle holdninger (bl.a. ud fra historik, tidligere indlæg mv.). Men jeg synes ihvertfald ikke det er et fælles emne, om hvorfor et specfikt medlem f.eks. fået advarsler og/eller er blevet udelukket. Det bliver meget nemt som en "personsag", som det hedder på arbejdspladsen. Den slags skal behandles i fortrolighed mellem de direkte involverede - og vi andre må så leve med at vi ikke kan få alle detaljer og mellemregninger lagt op i offentlighed.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Luxman L-100 Jubilæumsmodel 75`

Indlægaf spuncut » man 6. jan 2020 22:53

Enig med Claus, ingen grund til at rippe mere op i det.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3592
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster