Denon pma 790 hjælp til reparation

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Denon pma 790 hjælp til reparation

Indlægaf Fredmarantz » tirs 1. aug 2017 00:08

Alubrian skrev:Hej Freddy.
Tak for dit input, har godt hørt om Anologbo, det er bestemt en mulighed. jeg har bestemt ikke været detaljeret nok, med at beskrive mine problemer, jeg ville jo gerne høre fra folk, som har haft reppet på sådan en Denon, jeg har prøvet med 2 grammofoner, på begge phono indgange der er til rådighed, samme problem, samtidig, skal volumen kontrollen, næsten stå skruet op til halv styrke, bare for at høre noget i alm. Lytteniveau, forvrængningen er først kommet her for nylig, men volumen på halv styrke har været der hele tiden, måske jeg også lige skal skrive at jeg ikke søger "gratis rephjælp" men input og informationer om hvad problemet kunne være, jeg vil også prøve at slutte en tuner til, og se om problemet er det samme, med den indgang, håber at høre om nogen har flere gode input.
VH Brian


Udfra den måde, hvorpå du beskriver problemet (som altså ikke er helt let at forstå) er jeg altså tilbøjelig til at tro at:

lav styrke = dårlig forstærkning = forkert indstilling på "cartrige selector" eller defekte drivertransistorer i Riaa-kredsen - kan også være en dårlig lodning i denne kreds - kort sagt, alt kan være galt i den kreds..det kan du næppe selv lave.

Lyd op og ned: KAN tyde på snavs i kontakter og potentiometre - men andet kan også være galt

Forvrængning: kan enten være overstyring af et kredsløb eller defekt komponent.

Lamper defekte = formentlig skal der nye pærer i - eller også sidder de i en snavset sokkel - eller de mangler..

Der kan også være fejl i både pladespiller/pick-up - og kabler - det ved vi jo egentlig ikke.

Jeg fornemmer ikke, at du selv lige kan fejlfinde og lave det - der er for stor risiko for, at du kommer til at ødelægge mere end du kan lide - så derfor vil jeg opretholde mit forslag om, at du fragter pladespiller - kablerne og forstærkeren 5 km ned ad vejen til AnalogBo i Glostrup og lader ham kigge på det. Jeg tror, at det er umuligt for os her på forum at hjælpe med den slags pr. korrespondance - jeg kan i hvert fald ikke.

Mere suppe tror jeg ikke, at jeg kan koge på dén høne :-) Håber virkelig, at du får den lavet så den igen kan spille fint -)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Denon pma 790 hjælp til reparation

Indlægaf Mygind » søn 10. sep 2017 14:41

Min gamle Denon pma 980r smed et par bitte små kondensatorer i Riaa delen, poppede i højttalerene og volumenniveauet kom og gik som det ville.

Kostede under 100 kr i reservedele (skiftet af en ven)
Måske du har samme problem med din, ligner at det er næsten samme Riaa der sidder i de to.
seneste projekt https://nemkontant.dk
Mygind
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 09 sep 2017
Geografisk sted: Odense
Lokalitet: Odense

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster