El skinne med Master?

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

El skinne med Master?

Indlægaf Louis » tors 5. okt 2017 10:52

Hej

Et hurtigt, måske dumt spørgsmål. Kan man bruge sådan en Master el skinne her og have forforstærkeren i Master socket og effekt og pladespiller i de andre så det hele tænder på en gang, eller er det no go?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: El skinne med Master?

Indlægaf Tonni » tors 5. okt 2017 11:48

Teoretisk skulle det sagtens kunne køre. Men da jeg ikke har prøvet det i praksis, kan jeg ikke garantere for evt negativ effekt lydmæssigt.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4802
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: El skinne med Master?

Indlægaf henhlars » tors 5. okt 2017 13:12

Altså, der skal bruges en del watt til at aktivere relæet. Jeg tror, der er angivet et eller andet sted, hvor meget forbrug, der skal være på "master", før den slår til.
Hos mig fungerer det eks. med et TV, der så styrer dac og amp'en.
Marantz 2245, Thorens 166 II med Benz og SA AV 70 ht'er samt Cain CD incl. Audioquest kabler. Sudgen A48, A28II og andet, der ligger og.....
Brugeravatar
henhlars
 
Indlæg: 126
Tilmeldt: 09 apr 2012
Lokalitet: 2990 Nivå

Re: El skinne med Master?

Indlægaf snod » tors 5. okt 2017 13:40

Jeg har engang forsøgt med mit Luxman C-12/M-12 sæt uden afbryder på effektforstærkeren.
Her trækker forforstærkeren ikke strøm nok til at trække relæet. Men måske kan man finde en skinne, der er følsom nok til, at det kan fungere?
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 912
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: El skinne med Master?

Indlægaf Captain Phoenix » tors 5. okt 2017 13:42

henhlars skrev:Jeg tror, der er angivet et eller andet sted, hvor meget forbrug, der skal være på "master", før den slår til.

Min. 20 watt ifølge billedet.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2588
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: El skinne med Master?

Indlægaf his067 » tors 5. okt 2017 19:53

Jeg brugte et lignende system herovre (med UK-stik) i et par år. Når jeg tændte forforstærkeren tændte hele anlægget. Så for mig funkede det fint, men funker desværre ikke mere fordi jeg har skiftet til min passive kontrolboks.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3824
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: El skinne med Master?

Indlægaf Louis » fre 6. okt 2017 16:06

Jeg kan lige afslutningsvis sige at det ikke virkede med min Marantz 3300 som pre og Dyanco mkIII som effekt.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster