Jean Hiraga

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Jean Hiraga

Indlægaf his067 » ons 4. apr 2018 19:49

Helikon har rodet lidt i Romertallene: Jeg har den eneste Series VI i verden som jeg har til låns fra Peter Comeau som nu har rettighederne til Radford-navnet og -logoet. Series VI er baseret på Series III, men har ECC82+ECF80+2xEL34 i hver kanal. Den har også rør-ensretning med et 5URGB-rør.
Series IV blev lavet af Sondex i 1982-86 (?) imens Arthur Radford stadig var i live. John Widgery producerede så Radford Renaissance (som sommetider har 6550-rør i udgangen).
Series VI var en prototype som var tænkt som en dyr forstærker. Peter nævnte en pris omkring £10.000. For den pris fik man så masser af designer-komponenter (for det meste Audio-note: opdateringen var designet af Andy Grove, som ejede HiFi-world kits og Audio Note DIY afdelingen).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Jean Hiraga

Indlægaf Lahnet » tors 5. apr 2018 09:45

Jeg er sku kommet til at købe både Radford/Woodside SC27 og
AVM V1.

Så må det komme an på en lytte test, håber de når at komme inden weekenden.
Lahnet
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: 12 jun 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Klegod 6950

Re: Jean Hiraga

Indlægaf his067 » tors 5. apr 2018 16:46

Tillykke! Men som Helikon sagde til mig en gang for længe siden: "når man først er kommet op i et vist pris/kvalitetslag er der ikke megen forskel...."
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Jean Hiraga

Indlægaf Lahnet » tirs 10. apr 2018 10:18

Lige en update:

Radford/Woodside SC27: Lidt tilbagelændet, den har lidt svært ved at komme ud i rummet. Dejlig lyd.
AVM V1 : Detalier - der er masser af dem især i toppen, stemmer virker mere fyldige, mere og bedre bund.

AVM er favorit, men jeg beholder lige begge to, jeg skal skifte højtalere inden længe hvilket kan ændre hele billedet.

Hvis der er bud på nogle spændende højtalere så bare kom med dem. De skal spille en 4 x 10 meter stue på den lange led.
Primært diverse rytmisk musik fra Leonart Cohen til Thin Lizzy.

Jeg tænker selv noget Snell.
Lahnet
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: 12 jun 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Klegod 6950

Re: Jean Hiraga

Indlægaf hmt » tirs 10. apr 2018 20:08

Prøv at skifte rør i Woodsiden. Det er min erfaring at det kan gøre verden til forskel.

Hilsen
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Jean Hiraga

Indlægaf Lahnet » man 16. apr 2018 14:05

Jeg har besluttet mig for at beholde AVM V1, dvs. at Radford/Woodside SC27 skal videre.

Tænker at sætter den til salg for de 1600 jeg betalte, så må vi se.
Lahnet
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: 12 jun 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Klegod 6950

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster