Philips D-8419 ghettoblaster

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Philips D-8419 ghettoblaster

Indlægaf Allan. A » tors 30. aug 2018 16:13

Hejsa.

Jeg erhvervede denne her i starten af august til lidt brug på terrassen grundet den gode stand. Den står næsten som ny og radio delen virker perfekt og modtager fint i både mono og stereo. Båndoptageren er dog lidt drilsk.. Ved bånd optaget på andet udstyr og fabriks indspillede bånd er lyden MEGET lav.. Hvis man prøver at optage på båndoptageren i radioen er lydstyrken normal, men lyden og frekvens gangen er meget ujævn (vel det man kalder wow & flutter)

Har vi en ghettoblaster ekspert herinde som vil tage et kig på den? Jeg købte den faktisk også grundet at vi i min børnehave havde sådan 3 stk som blev kasseret da de fik nyere modeller med cd og rigtige musikanlæg.

Jeg har selv prøvet at rense hovederne og da det ikke hjalp blev jeg anbefalet at rense den indvendige rec selector også uden held.. Jeg vil rigtig gerne have den op og køre

Billeder af den kommer her...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Philips D-8419 ghettoblaster

Indlægaf Helikon » tors 30. aug 2018 16:40

Det kan være du er heldig at det bare er tonehovedet der er ude af justering. Det kan justeres i den side af tonehovedet hvor der sidder en fjeder.
Det her er det billige trick.
Tag låget af til kasette delen af, (de to unbraco skruer i låget).
Sæt et fabriksindspillet bånd i.
Afspil.
juster på skruen i fjedersiden (en ½ omgang er nok OG husk orieteringen på skruetrækkeren!! så du ved hvor du kom fra hvis det ikke er det. Sæt evt. et tyndt tusch mærke på skruen og en fast del af tonehovedet inden du skruer!
Hvis det er det, vil lyden ændre sig og blive højere og mere klar, hvis du skruer den rigtige vej ellers vil det blive værre end det er.

Inden du går i gang så afvent lige, det kan være der kommer andre på banen med et bedre bud på en løsning
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster