Optimering af Sansui au 317 II vibrationer med mere

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Optimering af Sansui au 317 II vibrationer med mere

Indlægaf gasolin » tirs 13. nov 2018 00:27

Har fundet noget andet jeg måske vælger.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Optimering af Sansui au 317 II vibrationer med mere

Indlægaf Pokemon » tirs 13. nov 2018 00:31

nå ok. det lød bare som om du rigtig godt kan li den der sansui og så var der jo lige anden.
hvad har du fundet istedet så?
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

Re: Optimering af Sansui au 317 II vibrationer med mere

Indlægaf gasolin » tirs 13. nov 2018 00:33

kan jeg også godt, men kan jeg få det jeg har til salg solgt kan jeg få noget større.

Har noget fra en forhandler men den er lidt dyr og så har jeg noget nyere
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Optimering af Sansui au 317 II vibrationer med mere

Indlægaf gasolin » tirs 13. nov 2018 20:33

Update

Jeg prøvende at stille sansuien ovne på flisen som min pladespiller står på, på mit ikea av/tv møbel.

Lidt senere flyttede jeg pladespilleren tilbage og stillede sansuien ved siden af.

Normalt står min nad cdafspiller på øverste hylde, der hvor et tv normalt står, på foculpod fødder, så endnu et sæt ovenpå og så min forstærker, denne gang kom cdafspilleren på mellemste hylde og forstærkeren på øverste begge med foculpod fødder.

Prøver at lytte på forstærken altså med øret tæt på trafoen, bruger højtaler udgang B, den har vist mindst støj når jeg slukker for forstærkeren (men stadig lidt) og den behersker sig altså, vil ikke sige problemet er løst (være kæphøj), for det sagtens komme igen, altså at det er der om 5 min om en time eller i næsten uge.

Har en mindre haveflise som jeg skal se om den passer, så kan den kommer lidt højere op og måske bliver mere afkobler fra andre enheder, mit av/tv møbel, min pladespiller kunne jeg ihverfald spille en del højere med uden mikrofoni eller brummen som det vidst nok var da jeg ikke brugte en haveflise, nu har jeg så high pass filter og subsonisk.

Er det normalt en ældre trafo er så følsom?
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Optimering af Sansui au 317 II vibrationer med mere

Indlægaf Pokemon » ons 14. nov 2018 00:00

uden at skulde syns at du er kæmphøj hvis det om en time i 5 min i ugen efter kommer til at brumme så vil jeg da lige nævne at jeg selv havde et næsten samme problem dengang jeg boede i en lejlighed på amar ikke så langt fra christianshavn. og dengang hed det københavns belysningsvæsen og alt var i den skynnest orden og alting. men så skiftede det til at hede københavns energi og de skiftede strømtype og så begyndte det at brumme osse selvom min stol stod på fliser og havde mursten på pladspilleren og det var svært rigtigt at holde ud.
så flyttede jeg til nordvest sjælland og her er der en strømtype der må ligne den københavns belysning osse brugte for der er ingen brummer heller ikke selvom man lytter til højtaler B som vist er dit største problem. måske du bar kunne bruge A og ikke bruge B? og faktisk er jeg ret sikker i min sag for kogepladerne på mit komfur er heller ikke så beskidte som dengang de skiftede strøm type i københavns energi.
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

Re: Optimering af Sansui au 317 II vibrationer med mere

Indlægaf gasolin » ons 14. nov 2018 00:05

Der ikke den store forskel på udgang a og b, lige pt bruger jeg bare udgang a

Altså skal ikke kunne sige at ikke kommer igen, for man kan også være kæphøj at det sker ikke for mig eller noget og sker det, den trafor jeg har må bare være ekstra følsom for det ændrede sig ogs da jeg på et tidspunkt prøvede at have min cdafspiller på toppen.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Optimering af Sansui au 317 II vibrationer med mere

Indlægaf Pokemon » ons 14. nov 2018 00:12

nå ja men det var vist nok osse det som jeg mente du skulde. bruger du så fliser stadig? er det entlig 40x40 eller 50x50?
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

Re: Optimering af Sansui au 317 II vibrationer med mere

Indlægaf gasolin » ons 14. nov 2018 00:18

Flisen jeg bruger under min pladespiller er 40x40 cm.

Den anden jeg har er nok kun 30x30cm har ikke prøvet den endnu og er ikke sikker på om den passer med de fødder jeg bruger.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Optimering af Sansui au 317 II vibrationer med mere

Indlægaf Pokemon » ons 14. nov 2018 00:19

ville nok så vælge en 50x50 om den så passer med dine fødder
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

Re: Optimering af Sansui au 317 II vibrationer med mere

Indlægaf gasolin » ons 14. nov 2018 00:23

Bruger jo de her foculpod gummi fødder så det mere bunden af forstærkeren der afhænger af hvor lille flise jeg kan bruge, da foculpod ikke skal bruges under original fødderne,de skal sidde under,i kontakt med chassiset.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Optimering af Sansui au 317 II vibrationer med mere

Indlægaf pqrannes » ons 14. nov 2018 08:05

gasolin skrev:Bruger jo de her foculpod gummi fødder så det mere bunden af forstærkeren der afhænger af hvor lille flise jeg kan bruge, da foculpod ikke skal bruges under original fødderne,de skal sidde under,i kontakt med chassiset.


Mange af mine gamle forstærkere ville også brumme, hvis de stod på moderne afkoblingsfødder som de der Foculpods i stedet for de fødder, de oprindeligt var designet med. Hvis selv minimalt brum fra en transformator ikke kan få lov at forplante sig i underlaget, må det vel søge støjende ud i chassis og andre kabinetdele.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Optimering af Sansui au 317 II vibrationer med mere

Indlægaf gasolin » ons 14. nov 2018 16:58

Update

Havde lidt summen,brummen da den var kold, altså lige tændt, nu hvor den er blevet varm synes jeg ikke der er noget.

Min højtaler er kun på 84db og min ca 2x60watt i 8ohm både gamle og nye forstærker, er imponeret over hvor højt jeg kan spille med sansuien og den beholder stadig niveauet i bassen, dog er toppen lidt for høj til at jeg kan sidde ved pcen imens den for på volumenknappen, men er vidst ikke unormalt når musikken er fra youtube og ikke altid så god som den nu kan være.

Den større Sansui Au-717 koster ca 4500kr, den gad jeg godt eje, så en sansui au-d9 men skulle ikke lydmæssigt være så god.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Optimering af Sansui au 317 II vibrationer med mere

Indlægaf gasolin » tors 15. nov 2018 16:53

Pokemon skrev:ville nok så vælge en 50x50 om den så passer med dine fødder


fuck sådan en 40x40 cm have flise er tung, ca 19kg, fik den uden bil,trailer fragtet de 3-400 meter fra min lokale tømmerhandel, hjem og op af trapper til anden sal.

Valgte 40x40cm for det er den anden også, 50cm vil måske se bedre ud da forstærkerne er over 40cm i bredden, nu har jeg så fået en og det var det vigtigste, kan altid købe noget billigt sort spray maling hvis det skal se pænere ud.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster