Hjælp til Quad 405mk2

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Hjælp til Quad 405mk2

Indlægaf bqvick » tors 31. jan 2019 23:45

Jeg har lige arvet denne Quad ...Mit problem er at jeg ikke kan finde et diagram der “retfærdiggør “ at transformeren forbindes på denne måde . Venstre side (billedet ) på transformeren ,er ok monteret efter diagrammet ,men højre side står hen i det uvisse ? Ligeledes har jeg problemer med at forstå, hvor den positive leder fra kontaktbrønden ( den der hænger ud af forstærkerbagsiden skal tilsluttes.) Håber mit råb om hjælp giver mening . :roll:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af bqvick fre 1. feb 2019 00:08, rettet i alt 1 gang.
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Hjælp til Quad 405mk2

Indlægaf CPD » fre 1. feb 2019 00:03

Koblingen på transformatorens højre side gælder for 220V tilslutning.
Hvis du søger på Quad 405 service data kan du finde denne:
www.keith-snook.info/amplifier-hifi-schematics/QUAD 405 Service... · PDF-fil
I denne manual kan du også finde forbindelserne på transformatoren, og her se hvordan den kobles til andre netspændinger.
De to blå ledere fra kontaktbrønden ser for mig ud til at være power, og den grønne/gule er jord, som skal tilkobles jordklemmen i netbrønden.
Du skal også være opmærksom på de røde elektrolytkondensatorer på printene, de er sandsynligvis dårlige og bør skiftes
Mvh Carl Peter.
Båndoptagere, radioer, forstærkere, helst rørbaserede.
Revox, Tandberg, Braun, Arena og alt det andet.
CPD
 
Indlæg: 208
Tilmeldt: 25 nov 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Jyderup

Re: Hjælp til Quad 405mk2

Indlægaf bqvick » fre 1. feb 2019 00:19

CPD skrev:Koblingen på transformatorens højre side gælder for 220V tilslutning.
Hvis du søger på Quad 405 service data kan du finde denne:
http://www.keith-snook.info/amplifier-h ... atics/QUAD 405 Service... · PDF-fil
I denne manual kan du også finde forbindelserne på transformatoren, og her se hvordan den kobles til andre netspændinger.
De to blå ledere fra kontaktbrønden ser for mig ud til at være power, og den grønne/gule er jord, som skal tilkobles jordklemmen i netbrønden.
Du skal også være opmærksom på de røde elektrolytkondensatorer på printene, de er sandsynligvis dårlige og bør skiftes
Mvh Carl Peter.


Tak foreløbig Carl Peter .De to blå ledninger 0 går til power on/OFF og grønne/gule til jordklemmen ...den rev jeg af da jeg tog netbrønden ud. Ps,jeg er lige stødt på et spændingsdiagram ...nu billedet øverst .Vh/Benny
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Hjælp til Quad 405mk2

Indlægaf Flyng » fre 1. feb 2019 14:04

Den er da vist sat til 220v, det er bare vendt lidt rundt ifht. billedet, eller tager jeg fejl?
Flyng
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: 10 jul 2013
Lokalitet: 4140

Re: Hjælp til Quad 405mk2

Indlægaf bqvick » fre 1. feb 2019 18:54

Flyng skrev:Den er da vist sat til 220v, det er bare vendt lidt rundt ifht. billedet, eller tager jeg fejl?


Hej Flyng .. Venstre side er forbundet til 240 v ,så vidt jeg kan se ...Men den måde højre side af transformeren er monteret på nu ,giver stadig ingen mening i følge div.diagrammer . 405 /2 er modificeret i flere omgange og endnu er det ikke lykkedes mig at finde noget der matcher . :(
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus

Re: Hjælp til Quad 405mk2

Indlægaf jmlyd » fre 1. feb 2019 21:20

På med multimeter og mål hvad der er på de forskellige udgange
jmlyd
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 17 feb 2016
Lokalitet: kokkedal

Re: Hjælp til Quad 405mk2

Indlægaf CPD » fre 1. feb 2019 21:26

Hej igen.
Venstre side har kun med sekundærspændingen at gøre, den skal der ikke kobles om på.
Højre side er koblet til 220v, det passer med et øverste højre diagram i dit første indlæg.
Det essentielle er at de to viklinger er forbundet i serie, og det er de både på diagrammet og på foto.
Den eneste forskel på diagram og foto er at man han vendt serieforbindelsen modsat, det er stadig en serieforbindelse til 220v.
Mvh Carl Peter
Båndoptagere, radioer, forstærkere, helst rørbaserede.
Revox, Tandberg, Braun, Arena og alt det andet.
CPD
 
Indlæg: 208
Tilmeldt: 25 nov 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Jyderup

Re: Hjælp til Quad 405mk2

Indlægaf bqvick » fre 1. feb 2019 21:45

CPD skrev:Hej igen.
Venstre side har kun med sekundærspændingen at gøre, den skal der ikke kobles om på.
Højre side er koblet til 220v, det passer med et øverste højre diagram i dit første indlæg.
Det essentielle er at de to viklinger er forbundet i serie, og det er de både på diagrammet og på foto.
Den eneste forskel på diagram og foto er at man han vendt serieforbindelsen modsat, det er stadig en serieforbindelse til 220v.
Mvh Carl Peter


Tak Carl Peter . Nu begynder det at dæmre ; ) Jeg er desværre en novice på det her område, men forsøger efter bedste evne at suge til mig . :thumbsup: Mvh.Benny
bqvick
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13 dec 2010
Lokalitet: Århus


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster