Pioneer SX 980

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Pioneer SX 980

Indlægaf PSR » tors 28. mar 2019 18:39

Hej.
Sikkerhedsrelæet i min Pioneer sx 980 slår ikke til, er der mulighed for reparation, evt hvor.
Jeg vil gå langt for at bevare min receiver der er købt som ny i 1979.
Pfh Tak.
Senest rettet af PSR fre 29. mar 2019 10:50, rettet i alt 1 gang.
PSR
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25 mar 2019
Lokalitet: Beder

Re: Pioneer SX 980

Indlægaf Fredmarantz » fre 29. mar 2019 01:29

Hej PSR!

Velkommen til det rigtige forum for den slags gode gamle fine sager, som du har :-) Vintagehifi.dk that is. :cool1:

Jeg tillader mig dog lige at flytte dit indlæg over i det forum, der hedder "Vintage transistor-udstyr", da der er tale om en transistoreret receiver, og ikke en ren FM/AM tuner.

I transistoreret udstyr kan man bl.a.møde receivere - forstærkere - forforstærkere og meget andet - men fælles for det er at det er "solid state" altså transistoreret og ikke på rør.

Håber du får gode brugbare reaktioner på dit problem med den Pioneer.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Pioneer SX 980

Indlægaf MaxJ » fre 29. mar 2019 14:50

Er du sikker på at det er recieveren. Har du kontrolleret højtalere og ledning for afbrydelser og kortslutninger.?
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Pioneer SX 980

Indlægaf Nillerviborg » fre 29. mar 2019 21:47

Goddaws PSR..:

- Hvis du gerne vil det, ved jeg der er flere kompetente reparatører på forum, som servicerer lidt blandet. På Sjælland har vi fx. Analogbo, og jeg har kendskab til JA Radio på Howitzvej, der også skulle være kompetente.
Vi har en i Arnbjerg - jeg er ikke fuuuyuldstændig sikker på navnet, hedder det mon Arnbjerg Special-teknik?? - Det kan nogen sikkert assistere med og præcisere.
Og så er der selvfølgelig undertegnede - Sound2Vision i Viborg - Som laver rigtig meget vintage hifi, har en del kunder herinde i forvejen, og i øvrigt selv har en sådan Pioneer stående.

Har jeg glemt nogen, så lad os endelig få dem listet osse, så der er frit valg og kendskab til reperatører...!

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Pioneer SX 980

Indlægaf Fredmarantz » fre 29. mar 2019 22:15

Nillerviborg skrev:Goddaws PSR..:

- Hvis du gerne vil det, ved jeg der er flere kompetente reparatører på forum, som servicerer lidt blandet. På Sjælland har vi fx. Analogbo, og jeg har kendskab til JA Radio på Howitzvej, der også skulle være kompetente.
Vi har en i Arnbjerg - jeg er ikke fuuuyuldstændig sikker på navnet, hedder det mon Arnbjerg Special-teknik?? - Det kan nogen sikkert assistere med og præcisere.
Og så er der selvfølgelig undertegnede - Sound2Vision i Viborg - Som laver rigtig meget vintage hifi, har en del kunder herinde i forvejen, og i øvrigt selv har en sådan Pioneer stående.

Har jeg glemt nogen, så lad os endelig få dem listet osse, så der er frit valg og kendskab til reperatører...!

/ Lars


Gode anbefalinger :thumbsup: . Jeg må lige præcisere, at denne "Arnbjerg" hedder "Arnborg" her på forummet og har til huse i landsbyen Arnborg lidt syd for Herning. Hans firma hedder "Arnborg Special service"

Nu da du, PSR, bor i Jylland (Beder) - er min anbefaling også, som Lars ovenfor skriver, at du opsøger enten Nillerviborg/Sound2vision i Viborg eller Arnborg i ...... Arnborg :p . Der er selvfølgelig også andre kompetente, fx vores egen "tcla" - han holder til længere nordpå (Års).

Alle de nævnte vil med statsgaranti kunne yde din fine Pioneer den helt fagligt korrekte service. Alle tre nævnte er steder, hvor jeg helt trygt ville sende mine mest skattede dimser til rep. De nævnte teknikere lider alle under at være yderst fagligt kompetente og uddannede - med stor professionel erfaring - ikke mindst, hvad angår vintage hifiudstyr.

Der er muligvis flere, men jeg kender dem ikke......

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Pioneer SX 980

Indlægaf cdp » lør 30. mar 2019 20:57

Der er muligvis flere, men jeg kender dem ikke......

- og ikke at forglemme vore alt-over-skyggende ikoner/guruer, spuncut og Jan. :thumbsup:
Men afstanden arbejder lidt mod dem..
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Pioneer SX 980

Indlægaf PSR » søn 31. mar 2019 17:19

Tak for gode råd, bilen skal måske en tur til Viborg.
PSR
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25 mar 2019
Lokalitet: Beder


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster