Sansui 800

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Sansui 800

Indlægaf Stereofun » fre 29. mar 2019 05:39

Satte for nyligt en Sansui 800 istand. Den er fra 1969, cap-coupled, single rail. Den er normeret til 2 x 22 watt/8ohm....men, men den har virkelig juice samt en overraskende dyb bass, der rykker.

Jeg samler lidt på de gamle Sansui's - 555a, 505, 777a, 4000, 999 etc. Min yndlings er 777a, efterfulgt af 999 med alle Audiokarma modifikationerne. Men så kommer 800 - her ovre i USA regnes den ikke rigtig for noget "flies under the radar" - hvis i ser en så grib den, virkelig en klasse forstærker del med ditto tuner.

Her er link

https://audiokarma.org/forums/index.php?threads/sansui-800-resto-she-played-hard-to-get-but-in-the-end.861473/

Hilsener fra Arizona, Tom

32219292527_669a4b3958_z.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Stereofun
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 17 maj 2012
Geografisk sted: Tucson, Arizona
Lokalitet: Tucson

Re: Sansui 800

Indlægaf Burgunder » fre 29. mar 2019 16:11

Sjovt nok, så har jeg siddet og kigget på den model her til formiddag, da den sikkert ville passe fint til mine Quad ESL 57.
Burgunder
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 24 feb 2011

Re: Sansui 800

Indlægaf Stereofun » fre 29. mar 2019 17:28

Du skal ikke lade de 22 watt narre dig. Det er jo old school watt - 22 watt, 1khz, continuerligt, begge kanaler......og selv da har de overrasket. Mine højtalere er 87Db sensitivety, vistnok meget tæt på dine Quads ? - det er jo ikke særligt effektivt, alligevel spiller forstærkeren højt nok uden clipping til hvor mine ører siger "enough" ;-)

Så er der jo også det med den generation af forstærkere - de var voiced som tubes som jo var lyd idealet dengang hvor den nye solid state topologi skulle gøre sin entre for "publikum", men endnu bedre - Less is more - meget simple signal vej fra input til output, ingen differential forstærker der skal balanceres, alle udgange samme polaritet, og kun en voltage rail. Alt det ligger lidt låg på specifikationerne mht. Watt og Distortion - MEN - tilgengæld er lyden mere autentisk....lidt som mormors frisk bagte boller versus Bilkas industri bager ;-)
Brugeravatar
Stereofun
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 17 maj 2012
Geografisk sted: Tucson, Arizona
Lokalitet: Tucson


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster