Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf gasolin » fre 12. jul 2019 00:20

Ikke tonekontroller, de regulere ofte kun i en begrænset område og moderne forstærker er det ofte kun ved 100hz, jeg bruger stort set aldrig tonekontroller.

Min technics su8600 er en super gammel forstærker den lignede den var standard og den var bare ikke særlig dynamisk.

For bare ikke taget mig sammen hvis jeg rent faktisk har pengene til det at få skifte diverse elektrolytter (de 2 store lyse elektrolyt kondensatore skulle helt sikkert skiftes de var lidt mørke i bunden som mon de havde været overbelastet,for høj varme).

Har lige i går (torsdag) set Hifi skandinavien faktisk har en Technics SU-8600 stående i god stand til 4378kr, synes dog det er en ret høj pris, også selv om den ser ud til ikke at have nogen ridser og selv tallene ved volumeknappen ser helt fejlfrie ud.

Har den ikke mere solgte den til en fra udlandet
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Fredmarantz » fre 12. jul 2019 00:32

Gasolin:

Nej - men det kan være, at du skal lære at bruge tonekontroller. De er der jo netop for at du skal kunne tilpasse lyden, hvis den ikke er helt optimal, hvilket sagtens kan skyldes alt muligt andet end forstærkeren. Det kan man fint bruge en diskantregulering eller/og en basregulering til. Nej - de arbejder skam i brede områder - det er jo ikke en 1/3-oktavs EQ.

Det med tonekontrollerne på de moderne forstærkere som du skriver, vil jeg anse for at være noget vrøvl - sorry..

Din SU-8600 er fra ca. 1978 og dét er ikke "supergammel" ....... du skriver i et vintageforum!

Hvis du vil have mere dynamik end hvad din Technics SU-8600 kan levere, må du betale. De forstærkere som du har linket til, kommer du ingen vegne med, hvad angår mere dynamik ift til SU-8600.

Du har ikke fortalt, hvilket udstyr, du spiller på?

Brug pengene på en renovering af din Technics. - regn med at det bliver noget dyrere end 1000,- kroner- tag et tilbud hjem først. Brug en kyndig rep-mand. Gør det ikke selv.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Louis » fre 12. jul 2019 06:54

gasolin skrev:Ikke tonekontroller, de regulere ofte kun i en begrænset område og moderne forstærker er det ofte kun ved 100hz, jeg bruger stort set aldrig tonekontroller.

Min technics su8600 er en super gammel forstærker den lignede den var standard og den var bare ikke særlig dynamisk.

For bare ikke taget mig sammen hvis jeg rent faktisk har pengene til det at få skifte diverse elektrolytter (de 2 store lyse elektrolyt kondensatore skulle helt sikkert skiftes de var lidt mørke i bunden som mon de havde været overbelastet,for høj varme).

Har lige i går (torsdag) set Hifi skandinavien faktisk har en Technics SU-8600 stående i god stand til 4378kr, synes dog det er en ret høj pris, også selv om den ser ud til ikke at have nogen ridser og selv tallene ved volumeknappen ser helt fejlfrie ud.

Har den ikke mere solgte den til en fra udlandet


Jeg har selv haft en Technics su-8600 og det er en ganske fin forstærker. Den koster vel typisk omkring 1500 kroner. Hvis du vil have alle de ting du nævner så bliver det altså noget dyrere end 1000 kr. Freddy har fundet nogle fine links til dig med nogle gode forstærker der levere flot lyd og godt overskud. Især måske Accuphasen vil levere den neutrale og lidt lyse lyd du efterspørger.

De forstærkere du selv linker til koster rigtig nok omkring 1000 kr men det er altså billige plastik ting der på ingen måde har overskud eller noget som helst. De er langt dårligere end din Technics.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf janfroerup » fre 12. jul 2019 10:02

Hvis du en dag får styr på tingene og finanserne , er det måske sådan en lidt vintage agtig ting her du skal kigge efter - den leverer fint den effekt du nævner, og lyder rent faktisk ganske fortrinligt -

dbabilledet.jpg


Jeg er ved at sætte en i stand for tiden - og den lander nok omkring de 1500. (med tuner +500)
(kommer i markedsgruppen når tid er)
garanteret fejlfri

Du skulle nok ikke have solgt din Technics SU8080, de er ikke uden evner.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf gasolin » fre 12. jul 2019 10:04

Technics SU8600
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf janfroerup » fre 12. jul 2019 10:09

gasolin skrev:Technics SU8600


Nåehh ja - my bad .... den model kan kjeg godt huske fra ny - imponerede ikke :)
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf gasolin » fre 12. jul 2019 10:14

Det også det at jeg er ikke typen der har en masse elektronik liggende som investerings project, da jeg synes det synd det bare står og samler støv.

Når nu en technics su8600 ikke er noget særlig så det også imponerende at hifi skandinavien vil have over 4000kr for den de har, også selv om den næsten er i mint condition https://hifi-scandinavia.dk/vare/techni ... rstaerker/

Sådan et jvc sæt er til salg for 1200kr (Har dog ikke brug for en tuner) https://www.dba.dk/forstaerkersaet-jvc-40-w/id-1053484026/
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Tophøj » fre 12. jul 2019 10:43

Jeg har en SU 8600, og selv om den ikke imponerer Jan, så synes jeg den lyder rigtig godt, og de 2 x73 lyder som om de er der.

Mvh Per
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Pokemon » fre 12. jul 2019 10:47

gasolin skrev:Det også det at jeg er ikke typen der har en masse elektronik liggende som investerings project, da jeg synes det synd der bare står og samler støv.

Når nu en technics su8600 ikke er noget særlig så det også imponerende at hifi skandinavien vil have over 4000kr for den de har, også selv om den næsten er i mint condition https://hifi-scandinavia.dk/vare/techni ... rstaerker/

Sådan et jvc sæt er til salg for 1200kr (Har dog ikke brug for en tuner) https://www.dba.dk/forstaerkersaet-jvc-40-w/id-1053484026/

kan da anbefal den her https://www.dba.dk/forstaerker-rotel-ra ... 057144868/ og den har osse 2x40watt og tilsutning for padespille og sælger skriver oss at den spiler virklig godt og har pænt med kræft - og så skal du husk at lyden blier mer fast vis du stiler forstærken på en eler to tung fliser. Den har oss tilslutning for to sæt højtaler så den er pænt kraftig men har altså kun prøvt med et sæt højtaler.
men det altså vigtig med det med fliser desvære har min genbo været i tailand og fundet en ny kone og nu vil hun ha fliserne igen fordi hun vil ha ham til at lave indkørsel færdig og han sir han har givet mig fliserne og så ikke ka lave den kørsel - så nu må jeg finde fliser et andet sted.
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf gasolin » fre 12. jul 2019 11:07

Pokemon skrev:
gasolin skrev:Det også det at jeg er ikke typen der har en masse elektronik liggende som investerings project, da jeg synes det synd der bare står og samler støv.

Når nu en technics su8600 ikke er noget særlig så det også imponerende at hifi skandinavien vil have over 4000kr for den de har, også selv om den næsten er i mint condition https://hifi-scandinavia.dk/vare/techni ... rstaerker/

Sådan et jvc sæt er til salg for 1200kr (Har dog ikke brug for en tuner) https://www.dba.dk/forstaerkersaet-jvc-40-w/id-1053484026/

kan da anbefal den her https://www.dba.dk/forstaerker-rotel-ra ... 057144868/ og den har osse 2x40watt og tilsutning for padespille og sælger skriver oss at den spiler virklig godt og har pænt med kræft - og så skal du husk at lyden blier mer fast vis du stiler forstærken på en eler to tung fliser. Den har oss tilslutning for to sæt højtaler så den er pænt kraftig men har altså kun prøvt med et sæt højtaler.
men det altså vigtig med det med fliser desvære har min genbo været i tailand og fundet en ny kone og nu vil hun ha fliserne igen fordi hun vil ha ham til at lave indkørsel færdig og han sir han har givet mig fliserne og så ikke ka lave den kørsel - så nu må jeg finde fliser et andet sted.


Har jeg set, men høre så ikke lige helt ind under vintagehifi
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Stottrup » fre 12. jul 2019 17:51

Hvis du har 1000,- i lommen til en forstærker, der lever op til dine krav, går det næppe. Hvis du tømmer begge lommer, er der her en Pioneer af den voksne slags: 2x100 w i 8 ohm, næsten 20 kilo. Mht transport må du, som Freddy vist også nævner, forsøge dig med forums interne kurérmuligheder.

https://www.dba.dk/forstaerker-pioneer- ... 056118045/

Vh Karl
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf janfroerup » fre 12. jul 2019 17:52

Tophøj skrev:Jeg har en SU 8600, og selv om den ikke imponerer Jan, så synes jeg den lyder rigtig godt, og de 2 x73 lyder som om de er der.

Mvh Per


Jeg havde en hjemme - den virkede unægteligt en kende håndtam, min SA5560 rendte da om hjørner med den.

Bevares ..... IMF TLS-80 er nok også at byde op til problemer.
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf janfroerup » fre 12. jul 2019 17:56

gasolin skrev:....Sådan et jvc sæt er til salg for 1200kr (Har dog ikke brug for en tuner) https://www.dba.dk/forstaerkersaet-jvc-40-w/id-1053484026/


Det på din annonce er en helt anden forstærker/tuner.

Men lad det nu ligge ...

Jeg kommenterer måske, hvis tråden giver anledning til det.
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf gasolin » fre 12. jul 2019 18:33

janfroerup skrev:
gasolin skrev:....Sådan et jvc sæt er til salg for 1200kr (Har dog ikke brug for en tuner) https://www.dba.dk/forstaerkersaet-jvc-40-w/id-1053484026/


Det på din annonce er en helt anden forstærker/tuner.

Men lad det nu ligge ...

Jeg kommenterer måske, hvis tråden giver anledning til det.



hvilken forstærker er det da du har ?
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf gasolin » fre 12. jul 2019 18:52

Stottrup skrev:Hvis du har 1000,- i lommen til en forstærker, der lever op til dine krav, går det næppe. Hvis du tømmer begge lommer, er der her en Pioneer af den voksne slags: 2x100 w i 8 ohm, næsten 20 kilo. Mht transport må du, som Freddy vist også nævner, forsøge dig med forums interne kurérmuligheder.

https://www.dba.dk/forstaerker-pioneer- ... 056118045/

Vh Karl


Der er ikke 2000kr der står forstærker på med mindre jeg for solgt noget af det jeg har.

Det lige som i beliggenhed beliggendhed beliggenhed hvor et par kun har 5 millioner til et hus og så kommer der bud på huse til over 5 millioner fordi de måske tænker de kan godt ofre lidt mere.

Skal jo nærmest uden at fornærme nogen, finde et beløb man har råd til at betale og så nævne et lavere beløbe hvis man spørger om råd på et forum.

Fordi man kun har råd til en brugt golf gør jo ikke man på magisk vis for råd til en mercedes fra ca samme årgang (og de løbende omkostninger der er).

Jeg kan nemt finde en ny så vel som forstærker til ca 1000kr, når nu beløbet ikke er så stort, der ville jeg gerne have noget alternativ (vintage) til prisen for at se hvad alternativet kunne være til en ny forstærker, ud over jeg har set der er en del brugte nikko vintage forstærker til under eller omkring 1000kr.

Der er ca 15 nikko forstærker til fra 1200kr og ned i den blå avis https://www.dba.dk/billede-og-lyd/hi-fi ... sort=price

Skal også have en cdafspiller hvis det kan have nogen interesse og den skal jeg lige vente nogen for at se om jeg for den (ebay)
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster