Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Stottrup » fre 12. jul 2019 19:11

Hvis din smertegrænse er 1000,-, får du min Nikko NA-890 for det (inkl. vintage rabat). Problemet med transport må du selv løse.

https://www.dba.dk/integreret-forstaerk ... 056975417/

Alle dine betragtninger omkring ohm, watt, lydtryk, driftseffekt, musiksmag, lys/neutral klang osv. kan vi ikke rigtig bruge til noget. Det handler om, at du sætter noget musik på, lytter godt efter... og er du tilfreds, har du fundet det rigtige.
Jeg skifter rigtig meget - lige nu lytter jeg til Aretha Franklins allerbedste på en Sony CD-afspiller, over en Pioneer SX-5530 receiver (2x22 watt...) og gengivet på et sæt JBL 18ti... det er s'gu ikke så ringe endda! Andre gange fyrer jeg op under en Pioneer SA-8500 mk2 over et sæt B&W DM2 - og det er heller ikke ringe. Altså: Brug dine ører og ikke alverdens datablade/specifikationer.

Vh Karl
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup
 
Indlæg: 333
Tilmeldt: 21 feb 2015
Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Struktør » fre 12. jul 2019 19:12

Alting har sin pris, og vintage er som regel billigt, da man skal påregne service... Men kigger man sig for, har is i maven, så kan man også gøre gode køb, men igen, service skal påregnes.. 1000 kr kan være mange penge, men så må man drosle ned på sine ønsker, så man kan nå i mål... Måske kigge på en receiver i stedet..?
CD afspillere er ikke så populært mere, så her burde du komme i mål indenfor rimelige penge...
God jagt, eller knæk og bræk

Med venlig hilsen
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf janfroerup » fre 12. jul 2019 21:29

gasolin skrev:hvilken forstærker er det da du har ?


En JA-S77.

- den i din annonce er en JA-S22

Men held og lykke med jagten - som andre siger , glem nu al det datablad hysteri
og benyt de værktøjer der befinder sig på hver side af hovedet.
Brugeravatar
janfroerup
 
Indlæg: 394
Tilmeldt: 07 jan 2017
Lokalitet: Marke

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Louis » fre 12. jul 2019 22:08

janfroerup skrev:
gasolin skrev:hvilken forstærker er det da du har ?


En JA-S77.

- den i din annonce er en JA-S22

Men held og lykke med jagten - som andre siger , glem nu al det datablad hysteri
og benyt de værktøjer der befinder sig på hver side af hovedet.


Præcis! :OLO: Det er det der tæller!
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf skjold » fre 12. jul 2019 22:10

Gasolin - alt kommer til den der venter :) Jeg vil mene det ikke er helt umuligt at finde en udmærket integreret til 1.000,- men selvfølgelig uden den har fået den helt store service-tur ved en kompetent tekniker. Den slags koster og det er vel også fair nok - vi andre gider heller ikke arbejde gratis. Lidt i flæng kan jeg nævne Kenwood KA-7300, Pioneer SA-8800, Marantz 1122DC, Technics SU-8080, JVC JA-S71 og JA-S77 m.fl. som jeg har og mange af dem har da været pænt under prisen.

Bevares, jeg er så også en enkelt gang blevet brændt af med en Sansui, der havde været varm som reaktoren i Tjernobyl... Men den gamle enke der solgte den vidste ingenting men var nu så sød og snakkesalig, så jeg nænnede ikke at klage bagefter. Det var i sandhed "købt som beset" :)

Lige pt. er der måske ingen til salg nede i den pris men mon ikke det kommer?

Jans JA-S77 skulle du måske lægge billet ind på - den kan hvad du efterspørger, den er/bliver tilmed serviceret og er også en anelse slank/lys i lyden ift. fx JA-S71 eller Marantz. Imho selvfølgelig.
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf gasolin » fre 12. jul 2019 22:18

Datahysteri?

2x40 watt er det datahysteri ?

Jeg har allerede fået nogen tilbud incl jvc'en, men vil lige vente lidt for at se om jeg kan få solgt noget af det jeg har.

Har et mini anlæg,højtaler og en masse kabler + evt noget lydkort som HVIS jeg kan få solgt, godt kan købe noget der koster op til 2000kr.

Vil dog heller købe noget godt til 1500kr end noget til 2000kr som jeg ikke kender kvaliteten af når det er brugt.

Lige pt er det 1000kr, da man aldrig ved hvornår der er en der vil købe noget af det man har til salg ;)
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Maleren » fre 12. jul 2019 22:38

gasolin skrev:Datahysteri?

2x40 watt er det datahysteri ?

Jeg har allerede fået nogen tilbud incl jvc'en, men vil lige vente lidt for at se om jeg kan få solgt noget af det jeg har.

Har et mini anlæg,højtaler og en masse kabler + evt noget lydkort som HVIS jeg kan få solgt, godt kan købe noget der koster op til 2000kr.

Vil dog heller købe noget godt til 1500kr end noget til 2000kr som jeg ikke kender kvaliteten af når det er brugt.

Lige pt er det 1000kr, da man aldrig ved hvornår der er en der vil købe noget af det man har til salg ;)


gasolin, du spammer meget, er du lige så længe om at købe en pose gulerødder... ??
Maleren
Slettet efter eget ønske
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 16 jan 2017
Lokalitet: Kalundborg

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf gasolin » fre 12. jul 2019 22:42

spiser ikke gulerødder
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Maleren » fre 12. jul 2019 22:46

gasolin skrev:spiser ikke gulerødder


ok, men jeg må sige jeg aldrig har hørt så meget snak om ingenting.....
Maleren
Slettet efter eget ønske
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 16 jan 2017
Lokalitet: Kalundborg

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Fredmarantz » fre 12. jul 2019 23:16

Mon ikke at det er sommerferie - og nogle af os har lidt rigeligt med tid?

Når det så er sagt, så vil jeg mene, at forummet har strakt sig pænt langt - både med råd og vejledning samt enkelte relevante salgstilbud - henvisninger til kurértjeneste m.m.

Vi kan nok ikke helt "komme i mål" for Gasolin. Dertil synes jeg personligt at kravene og betragtningerne er for diffuse (jo - det synes jeg) - og der er for megen snak om forsendelse - henvisninger til annoncer - manglende erfaring i at datablade i overvejende grad er mere eller mindre ubrugelige - man skal bruge sine ører og sin erfaring.

Gasolin møder også en flok her, som har været igennem de første 30-40 forstærkere + moms og derved har skaffet sig en masse erfaring i hvordan man sætter anlæg sammen til sin lydsmag og pengepung - vær opmærksom på, at gennemsnitsalderen og hermed formentlig erfaringen her på forummet er høj - vi har lært af megen skade og mange fejlkøb - det kommer Gasolin heller ikke uden om.

Det virker som om Gasolin ikke læser indlæggene fra forummets brugere særlig grundigt, men fortsætter ned af et til tider irrelevant spor omkring data og sammenligninger med Gasolins tidligere udstyr. Vi kender i øvrigt ikke til det nuværende udstyr og på det nærmeste heller ikke det tidligere. Hvordan skal vi dog kunne hjælpe på en effektiv måde?

Sidste gang Gasolin havde lignende problemer/spørgsmål/overvejelser- gik det samme vej - til stor irritation for mange her.

Jeg vil gerne bede dig, Gasolin - om at (gen?)læse trådens mange velmente indlæg - evt. overveje de tilbud, der er indkommet og selv tage den beslutning, der skal til. Vi kommer efter min bedste overbevisning ikke meget videre.

Dette ovenstående er skrevet i min bedste mening og ikke for at fornærme dig, Gasolin, eller skabe dårlig stemning, men det er altså sådan, jeg ser det.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf gasolin » lør 13. jul 2019 11:28

Takker for hjælpen.

Jeg skulle måske have skrevet holdbar istedet for fejlfri forstærker.

Målet var lidt flere watt, selvfølgelig en god lyd og holdbar eller fejlfri om man vil fordi jeg aldrig for taget mig sammen,hvis jeg har en ældre forstærker, at få den optimeret,tjekket da ikke alle dele på ældre forstærker er lige så gode som da den var ny.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf vagten » lør 13. jul 2019 13:24

Når jeg læser dit svar til mig, har jeg svært ved at forstå hvad det er du vil, når du har købt en ny.

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Sendt: tors 11. jul 2019 20:04
Fra: gasolin
Til: vagten

Vender lige tilbage hvis det bliver til noget, pt besluttede jeg rent faktisk at købe en ny onkyo, hvis ikke den falder i min smag kan jeg altid returnere den og overveje om jeg vil købe den du har.

Gasolin
vagten
 
Indlæg: 140
Tilmeldt: 08 okt 2011
Geografisk sted: Kalvehave
Lokalitet: Kalvehave

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf gasolin » lør 13. jul 2019 13:40

Man skal jo prøve sig frem, især når man ikke altid kan prøve før køb.

Kan være svært at købe brugt hvis ikke man kender kvaliteten, hvis man er uheldig så for man noget man ikke kan bruge og hvor det som det koster at lave overstiger langt det man gav for det.

Det har jeg prøvet med noget købt herinde.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Maleren » lør 13. jul 2019 14:07

gasolin, prøv at begrænse din spørgelyst lidt, når du har problemer, rigtig mange bliver irriteret over du fortsætter i samme rille hele tiden, vi opfatter det som om du ikke hører efter....
Maleren
Slettet efter eget ønske
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 16 jan 2017
Lokalitet: Kalundborg

Re: Fejlfri forstærker med mindst 2x40 watt i 8ohm

Indlægaf Pokemon » lør 13. jul 2019 17:15

Maleren skrev:gasolin, prøv at begrænse din spørgelyst lidt, når du har problemer, rigtig mange bliver irriteret over du fortsætter i samme rille hele tiden, vi opfatter det som om du ikke hører efter....

og du spør om gulerøder og anklager gasolin for at snak om ingenting og så snaker du selv om ingenting hele tiden. vis du blir så irteret kan du vel bar la vær at kig i tråden - du hjælper jo ingengang
Pokemon
Advarsel tildelt
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: 23 jul 2017
Lokalitet: Vig

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 26 gæster