Beomaster 5000 tuner, type 2005 serie 01.

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Beomaster 5000 tuner, type 2005 serie 01.

Indlægaf Fredmarantz » tors 15. dec 2022 03:23

Hej Poul og D.Duck/Per!

Tusind tak for jeres tilbud og muligheder for mig :thumbsup: . Men....jeg er næsten grædefærdig, idet jeg i min iver med at undersøge tuneren kom til at forulempe tuningssnoren/dial cord. Den hoppede af sin snorføring og jeg har nu forgæves forsøgt at få den sat på igen på ret vis og det kan jeg simpelthen ikke. Det er altså et job for insektkirurger - og i alt dette er snoren nu også knækket og så er det sgu svært at komme videre. :'(
Så en snor og så meget af det andet, der er galt med den tuner gør, at jeg nu føler, at det er bedre at give den væk til én, som både har tæft og interesse i at rette den op. (Edit: Den er nu her bagefter bortgivet til en erfaren B&O-kender her på forum :p) .

Igen tusind tak for jeres tilbud om ensrettere- men det ser ikke ud til at jeg rigtig får brug for dem til denne tuner.
Dog har jeg yderligere 2 stk Beomaster 5000, som begge er intakte (indtil videre) - måske kunne det dog være godt at have et par ensrettere "på lager" til disse, hvis ulykken skulle ske.

Derfor må i gerne sende et par stykker (både Per H. og Poul) - men i skal vide, at de går "til reservedelslager" - og så er det vel ofte sådan, at har man dem til at ligge, så får man ikke brug for dem.

Jeg sender lige min postadresse til jer - så I kan sende, hvis i stadig vil det efter mit forlis...Jeg kan betale porto og pris med Mobilepay.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Beomaster 5000 tuner, type 2005 serie 01.

Indlægaf ST-lab » fre 16. dec 2022 10:49

Poul skrev:Hej Freddy.
Ja, jeg har stadig nogle stykker af brokoblingen til BM5000-tuneren, så jeg sender dig lige en PB, når jeg har fundet dem frem. Jeg lavede en lille bøjle til at holde den fast.
Efter at jeg fik rettet alle fejlene på min tuner, så kom den til at fungere rigtigt fint, og det gør den stadig.
Den var vist lidt forud for sin tid dengang for snart 50 år siden. Der er nok ikke så meget af det, som bliver produceret i dag, der kan repareres om 50 år.
Held med projektet!
Mvh. Poul


Jeg bruger denne model i Beomaster 5000, så kan den nemlig skrues fast, lige som den originale.
https://el-supply.dk/brokobling-in-line ... 3-265.1004
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Re: Beomaster 5000 tuner, type 2005 serie 01.

Indlægaf Fredmarantz » fre 16. dec 2022 23:34

Ja - den ser også fin ud. :p

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 159 gæster