Aimor manual

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Aimor manual

Indlægaf cdp » tors 29. okt 2020 21:01

Har søgt overalt på specs & diagram til en Aimor STA-350 forstærker, men uden held. Eneste jeg ved er Årgang ca. 1980 , 40w og solgt udenom den etablerede faghandel dengang.
Lidt historie:
Aimor Electric Works, Ltd blev grundlagt på 15.3.1962 og havde hovedkvarter i Tokyo. Produktionen af radio- og hjemmeelektronikudstyr er blevet konverteret til produktion af pc-periferiudstyr og samling af pc-systemer, og virksomheden beskæftigede stadig 22 personer efter 2000.
Importører og/eller distributører af Aimor-produkter i USA omfattede følgende: ABC Import og eksport.

- Kan I hjælpe ? ;) Foto fra nettet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Aimor manual

Indlægaf tctla » tors 29. okt 2020 23:38

cdp skrev: solgt udenom den etablerede faghandel dengang.


Så vidt jeg husker, var det kun Bilka, der solgte produktet i DK.
Denne forstærker ser ud til at være fra den bedre ende.
Den ligner næsten et Alps / Alpine produkt.
Jeg husker også en masse produkter fra den absolut modsatte ende af kvalitets-skalaen.
Bl.a nogle helt håbløse radiorecordere, der næsten kun blev undergået af Goldstar, nuværende LG.
Jeg husker ikke, at det nogensinde har været muligt, at få originale reservedele til produkterne.
De var decideret køb, brug og smid-væk produkter.

Mvh,

/Torben

Edit:
Nå, de trækker åbenbart stadig vejret: http://www.aim-elec.com/
Tydeligvis har de skiftet focus :lol:
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1360
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Aimor manual

Indlægaf cdp » fre 30. okt 2020 17:01

Takker Torben - du har helt ret mht. Bilka, det husker jeg også. De solgte en del apparater med " blå " skala , men det var jo in for stort set alle dengang. Kunne næsten tro Sta-350 var fætter til Audioscans Apollon Ar-550. Ser man på den indvendige forplade, kunne Apollons fl-meter jo sidde der.. :lol: Har sendt en forespørgsel til Aimor nu - spændende om de har glemt alt om fortiden. ;)
Edit- mail ikke muligt. :(
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 123 gæster