Citation - hvilke erfaringer har I med det?

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Citation - hvilke erfaringer har I med det?

Indlægaf Fredmarantz » fre 8. jan 2021 22:33

NikonSP skrev:Men vi kunne måske lave en ny database over Citation, - ligesom med Thorens TD-124, - så vil vi jo over tid finde ud af, om teorien hænger sammen :roll:


Jeg er ikke sikker på, at vi ville kunne nå så langt som vi pt. er med TD124-basen. Der skal i mit hoved fremvises et vist statistisk materiale før man kan begynde at udlede noget sikkert, vil jeg mene.

Jeg tror, at der findes væsentlig flere TD124'ere i DK ( ikke mindst pga. B&O Beogram 3000 og tilknytningen til Ortofon) - og med dette in mente, kan man lave en del statistisk og tendens.

Derimod tror jeg, at der pt ikke er såååå mange Citations fra 16-16A-16s-17-18-19 familien, at man kan lave noget stort - det er der simpelthen ikke nok apparater til her. Jeg tror, at jeg maximalt er bevidst om, måske samlet 10 Citation 16/A herhjemme - og det er altså MED moms, så at sige. Der er nok også nogle enkelte "skjulte", som endnu ikke er kommet til overfladen.

Der er dog lidt flere Cit. 11 -12 , hvis den serie (11-12-13-14-15) må tælle med....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7450
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Citation - hvilke erfaringer har I med det?

Indlægaf NikonSP » fre 8. jan 2021 22:58

Fredmarantz skrev:
NikonSP skrev:Men vi kunne måske lave en ny database over Citation, - ligesom med Thorens TD-124, - så vil vi jo over tid finde ud af, om teorien hænger sammen :roll:


Jeg er ikke sikker på, at vi ville kunne nå så langt som vi pt. er med TD124-basen. Der skal i mit hoved fremvises et vist statistisk materiale før man kan begynde at udlede noget sikkert, vil jeg mene.

Jeg tror, at der findes væsentlig flere TD124'ere i DK ( ikke mindst pga. B&O Beogram 3000 og tilknytningen til Ortofon) - og med dette in mente, kan man lave en del statistisk og tendens.

Derimod tror jeg, at der pt ikke er såååå mange Citations fra 16-16A-16s-17-18-19 familien, at man kan lave noget stort - det er der simpelthen ikke nok apparater til her. Jeg tror, at jeg maximalt er bevidst om, måske samlet 10 Citation 16/A herhjemme - og det er altså MED moms, så at sige. Der er nok også nogle enkelte "skjulte", som endnu ikke er kommet til overfladen.

Der er dog lidt flere Cit. 11 -12 , hvis den serie (11-12-13-14-15) må tælle med....

Vh
Freddy


Mit indlæg skulle også tages med et gran salt, - men måske fik jeg drysset rigeligt lidt salt på, til at det kunne forstås. Du har sikkert ganske ret, Citation apparaterne står absolut ikke på hvert gadehjørne. Jeg har haft et sort sæt 17 og 19 for mange år siden og så har jeg haft 2 Citation receivere, hvoraf jeg stadig har den ene, men det er også det.

Men under alle omstændigheder er den eneste måde at blive klogere på, at skrive detaljer ned på alle de apparater man møder, - mange eller få. På et tidspunkt bliver der måske lidt orden i tingene, - når nu producenterne har smidt alle arkiverne væk, efter bare 40-50 år :lol:
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 838
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Re: Citation - hvilke erfaringer har I med det?

Indlægaf Fredmarantz » lør 9. jan 2021 00:09

jeg fandt dette - og det er ikke komplet, men giver en del info af teknisk karakter primært - det fortsætter på side 48, som jeg ikke kan finde.....:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7450
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Citation - hvilke erfaringer har I med det?

Indlægaf Fredmarantz » lør 9. jan 2021 00:23

nå - side 48 ligger her.....:

https://www.ebay.com/itm/Harman-Kardon- ... XQ~6VQ6Z48

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7450
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Citation - hvilke erfaringer har I med det?

Indlægaf highfive » lør 9. jan 2021 12:34

Hej entusiaster.
Jag hörde Harman Kardon på Hotell Carlia i Uddevalla, tillsammans med JBL´största system för hemmabruk och Micro Seiki pladespiller.
Det var Västkustljud i Uddevalla som ställde ut på en egen HiFimässa i hotellets största sal, Tror att det var 1979.
Det lät väldigt bra! Som bara stora baselement med matchande mellanregister och diskant, med kvalitet, drivna av förstärkare med samma höga kvalitet.
Setupen var HK Citation 16 och Citation 17s, högtalarna JBL L300. Micro Seiki DDX 1000 med Micro Seiki tonarmar på, Pickup från Empire.

Det roliga är att om man har tålamod och renoverings know-how, så kan man köpa dessa grejor billigare än när de såldes då på 70-80 talet.
(Micro Seiki DDX 1000, kan man dock inte få så billigt... Har glädjen att äga en, köpte den billigt, innan Vinyl-Hypen slog till...)

Med vänlig hälsning, highfive / Björn i Göteborg
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Re: Citation - hvilke erfaringer har I med det?

Indlægaf Helikon » lør 9. jan 2021 21:34

Her er hele magasinet gengivet med artiklen om Harmanius Kardusis Brutalis 16 og 16A https://worldradiohistory.com/Archive-A ... 977-08.pdf
IMO:
Det er den fede forstærker, "Military Tough" den har magt over tingene, særligt basgengivelsen er veldefineret. Den indgyder generelt troværdighed alene ved at se på den. Anskaf en sækkevogn til at flytte den rundt med og en talje hvis den ikke skal stå på gulvet.
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Citation - hvilke erfaringer har I med det?

Indlægaf NikonSP » lør 9. jan 2021 21:54

Helikon skrev:Her er hele magasinet gengivet med artiklen om Harmanius Kardusis Brutalis 16 og 16A https://worldradiohistory.com/Archive-A ... 977-08.pdf
IMO:
Det er den fede forstærker, "Military Tough" den har magt over tingene, særligt basgengivelsen er veldefineret. Den indgyder generelt troværdighed alene ved at se på den. Anskaf en sækkevogn til at flytte den rundt med og en talje hvis den ikke skal stå på gulvet.


Fantastisk - mange tak :thumbsup: :thumbsup:
Der er nu noget ved en Marantz, - og mange andre ting . . .
Brugeravatar
NikonSP
 
Indlæg: 838
Tilmeldt: 15 maj 2010
Geografisk sted: Jylland
Lokalitet: Herning

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 5 gæster