Quad 34 306 FM4

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Quad 34 306 FM4

Indlægaf Lahnet » ons 14. dec 2022 13:13

Til min store glæde er der kommet sådan et sæt hjem i stuen. Oven i købet et en ejers sæt, som dårligt har været brugt.
Første indtryk er at det lyder virkeligt godt, bedre end jeg havde forventet.

Hvis jeg nu vil have en fm antenne i det hul på billede 2, er der nogle som kan pege min i rigtig retning med et stik/antenne som passer?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Lahnet ons 14. dec 2022 13:27, rettet i alt 1 gang.
Lahnet
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: 12 jun 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Klegod 6950

Re: Quad 34 306 FM4

Indlægaf Lahnet » ons 14. dec 2022 13:15

20221214_120301.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Lahnet
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: 12 jun 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Klegod 6950

Re: Quad 34 306 FM4

Indlægaf KenRas » ons 14. dec 2022 13:30

Denne her skulle passe:

https://www.harald-nyborg.dk/vandenberg ... -taet-lige

Den fås også i en vinklet udgave.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Quad 34 306 FM4

Indlægaf sej » ons 14. dec 2022 18:44

Jeg undrede mig også, da jeg skulle tilslutte min FM4. Du skal bare bruge et almindeligt antenne hanstik. Det der normalt bruges til antenneindgangen på et TV. Englænderne har byttet om på de to stik, fordi de kører i venstre side af vejen.

Mvh Svend Erik
sej
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 13 jul 2012
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: 2950 Vedbæk

Re: Quad 34 306 FM4

Indlægaf his067 » ons 14. dec 2022 19:03

sej skrev:Jeg undrede mig også, da jeg skulle tilslutte min FM4. Du skal bare bruge et almindeligt antenne hanstik. Det der normalt bruges til antenneindgangen på et TV. Englænderne har byttet om på de to stik, fordi de kører i venstre side af vejen.

Mvh Svend Erik


Nej da: det er fordi vi vil være anderledes (jvf. Brexit)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Quad 34 306 FM4

Indlægaf Lahnet » ons 14. dec 2022 19:17

Hehe, tak for svarene.

Jeg har selv en BSA motorcykel hvor bremse og gearskift sidder I den rigtige side, resten af verden har bare ikke fattet det.
Lahnet
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: 12 jun 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: Klegod 6950

Re: Quad 34 306 FM4

Indlægaf MaxJ » ons 14. dec 2022 19:27

sej skrev:Jeg undrede mig også, da jeg skulle tilslutte min FM4. Du skal bare bruge et almindeligt antenne hanstik. Det der normalt bruges til antenneindgangen på et TV. Englænderne har byttet om på de to stik, fordi de kører i venstre side af vejen.

Mvh Svend Erik


TV og Radio antennestik er altid byttet om, hvorfor ved jeg ikke men gætter at det er for ikke at komme til at forbytte dem.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Quad 34 306 FM4

Indlægaf tctla » fre 16. dec 2022 14:10

MaxJ skrev: TV og Radio antennestik er altid byttet om, hvorfor ved jeg ikke men gætter at det er for ikke at komme til at forbytte dem.


Øøh, man bytter dem for ikke at komme til at bytte dem...?

Man har vel fra starten, altså fra de blev dømt anvendelige og bedre en de gamle T-stik og såkaldte IEC-stik, anvendt Coax net HAN-stik (på antennekablet) til TV.
Man havde også brug for nyere og bedre ubalancerede stik til FM, og så var det en naturlig sag, at anvende HUN-stik (på antennekablet) her til.
Også for at undgå fejltilslutninger ved brug af vægdåser, hvor antennesignalerne kunne udtages, anvendt samme type stik her, dog med modsat polaritet.
Herved kunne man anvende simple forlænger-kabler (Han-Hun) som forbindelser mellem vægdåser og Radio / TV.

Mvh,

/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1360
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Re: Quad 34 306 FM4

Indlægaf MaxJ » fre 16. dec 2022 14:50

tctla skrev:
MaxJ skrev: TV og Radio antennestik er altid byttet om, hvorfor ved jeg ikke men gætter at det er for ikke at komme til at forbytte dem.


Øøh, man bytter dem for ikke at komme til at bytte dem...?

Man har vel fra starten, altså fra de blev dømt anvendelige og bedre en de gamle T-stik og såkaldte IEC-stik, anvendt Coax net HAN-stik (på antennekablet) til TV.
Man havde også brug for nyere og bedre ubalancerede stik til FM, og så var det en naturlig sag, at anvende HUN-stik (på antennekablet) her til.
Også for at undgå fejltilslutninger ved brug af vægdåser, hvor antennesignalerne kunne udtages, anvendt samme type stik her, dog med modsat polaritet.
Herved kunne man anvende simple forlænger-kabler (Han-Hun) som forbindelser mellem vægdåser og Radio / TV.

Mvh,

/Torben


Hvad er dit budskab, du gentager jo næsten hvad jeg skrev. Han / hun er byttet om / modsat på hhv. tv og radio. Det kan man jo også se i antennedåsen på væggen.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Quad 34 306 FM4

Indlægaf tctla » fre 16. dec 2022 16:51

Der er ikke et budskab.
Der er et forsøg på i detaljer at forklare årsag og virkning fordi jeg synes, det skøjtede en del.
Jeg foreslår derfor, at du bare springer over mit indlæg, og glæder dig over, at det snart er jul.

Mvh,

/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1360
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 143 gæster