Sansui

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Sansui

Indlægaf Fensten » søn 8. jan 2023 10:54

Lad os få en sammenligning af Sansui Eight og Marantz 2250.

Det er i øvrigt langt fra første gang, at et stykke higher end vintage elektronik, har ‘tørret’ nyere.

Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 858
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Sansui

Indlægaf his067 » søn 8. jan 2023 12:18

Absolut, lad os få en sammenligning (så vi fortsat kan grine i skægget af dem--inkl. mig selv--som er blevet overtalt til at tro at 'alt nyt er godt')
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Sansui

Indlægaf Awesomeness83 » lør 14. jan 2023 12:10

Så blev der lyttet og lyttet med alverdens musik fra forskellige genrer imellem Sansui Eight og Marantz 2250B.
Begge lyder super fint, bredt lydbillede og god kontrolleret bas. Begge maskiner er fra en tid hvor lyden kvaliteten er i fokus hvilket begge også bærer præg af. Da lyd er individuelt er det svært at svare på hvilken model der gør det bedst, men i min optik synes jeg at Sansui Eight får mine højtalere til at spille som " studie monitors", Hvilket jeg synes er imponerende.

I andre kan sikkert ikke bruge mit test resultat til noget som helst, men jeg må indrømme at Sansui gør det bedst til min smag.
Jeg Ser Sansui som undertippet i forhold til Marantz som jeg synes virker mere udbredt, men jeg foretrækker Sansui, ikke på grund af designet, der vinder Marantz med flere længder, men lyden i Sansui Eight er virkelig virkelig lækker.

Jeg skal Huske at nævne at jeg på ingen måde er Audiofil, men jeg kan godt lide når lyden er god. Jeg er ikke teknisk sagkyndig, men læner mig op af folk der ved lidt om tingene, har altid fået tegnet og fortalt omkring Marantz, og har i øvrigt mest fokuseret på deres produkter da det er dem jeg er blevet præsenteret mest for. Derfor synes jeg det er morsomt at denne Sansui render med min kærlighed til Vintage receivere.
Awesomeness83
 
Indlæg: 69
Tilmeldt: 11 jul 2022
Lokalitet: Hørsholm

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 135 gæster