ITT Hifi 8045

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

ITT Hifi 8045

Indlægaf cdp » man 13. mar 2023 23:02

Kun ganske få gange har jeg set disse gl. Itt ting til salg herhjemme. Et unikt design og fornemmelse af godt kram og en god lyd, var tæt på at friste mig, for snart mange år siden, men desværre blev det kun med snakken.
8000 serien var vel netop koncernens satsning ( made in Japan ) og et håb om at redde et gammelt kendt mærke i tiderne hvor flere andre lukkede og blev opkøbt. På Hifi Shark findes modellerne fra 80-serien stort set kun fra tyske sælgere, og priserne er sky høje.
Har nogen erfaring med 8045, lyd, teknik mv. , så lad mig høre.
På forhånd tak.
https://www.good-old-hifi.de/2018/01/06/itt-8045/
https://www.hifishark.com/search?q=itt+hifi+8045
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 8-172-5969
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: ITT Hifi 8045

Indlægaf Fredmarantz » man 13. mar 2023 23:37

Jeg synes da, at tråden fortjener at blive flyttet til "vintage Transistorudstyr" - der synes jeg at den hører hjemme. Så hermed gjort :-)
Jeg husker i øvrigt, at der i Danmark var solgt en hel del af receiveren model 3500? i sluttresserne? Der stod ITT / Schaub Lorentz" på dem.

Min kammerats mor havde en sådan og ligeså en gymnasiekammerats forældre havde også sådan én (3500), som vi mishandlede på det groveste, når der var fest.

Men altså en 8045 har jeg aldrig set på "danske plader".



Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: ITT Hifi 8045

Indlægaf X-ray » tirs 14. mar 2023 00:17

Det tænkte jeg lidt lige som dig - for nogle år tilbage. Jeg fandt så en - men efter lidt trykken og kiggen' på den - fes luften af ballonen.
Er i tvivl om den stadig er her et sted. Hvis den er, så skal den næsten 'tilbage' til Fyn igen. Kigger efter i morgen.

X-ray
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: ITT Hifi 8045

Indlægaf X-ray » tirs 14. mar 2023 09:41

X-ray skrev:Er i tvivl om den stadig er her et sted. Hvis den er, så skal den næsten 'tilbage' til Fyn igen. Kigger efter i morgen.

Nå - den er altså væk. Jeg tror den er røget videre til en fra forum - måske ved et træf. Men husker slet ikke til hvem... Øv.

X-ray
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: ITT Hifi 8045

Indlægaf cdp » tirs 14. mar 2023 19:21

Ps: Skal jeg ændre overskriften og rette til? (8065->8045)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Jo tak. ;)
Jeg har jo aldrig hørt omtalte forst., men støtter mig til indlæg og lidt tekniske data - det sidste tyder på en strømstærk model, der lydmæssigt er på linie med ex. Accuphase. Det er lidt imponerende. Mange har endda kaldt den et af tidens mest underrated amps. Men lyd er afhængig de ører der lytter og hvilke musik der spilles.. :p
X-ray - kig lige efter igen.. :lol:
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 122 gæster