Beolab/Beomaster Silketryk (var "status updatering")

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Beolab/Beomaster Silketryk (var "status updatering")

Indlægaf his067 » tirs 21. aug 2012 14:01

Hej Igen,

nu er jeg hjemme fra ferie i Canada (hvor min computer blev stjålet, :Bande: . Så jeg skriver på min ældgamle Dell XPS bærbare mens jeg venter på en ny macbook).

Jeg har fået prisen på silketrykte forplader bekræftet. For 5 af dem koster det knapt £160 + VAT (20%=£34) altså ialt lige under 2000 DKR.

Skiltemaleren skal have de gamle forplader, som han så renser og silketrykker. Jeg skal selv have et par forplader (og kan sende mit sæt no. 2s perfekte forplader som model for renoveringen). Det betyder så at der er fire sæt som skal renoveres: er der flere der vil være med?

Jeg ved ikke om leveringstid og kan ikke give anden garanti end at Lofthus har lavet fine ting for mig før i tiden!



his067 skrev:Mange tak for rådene fra Frede/Classic Audio. :cool1: Jeg kan jo se at jeg må gøre nogle flere indgreb. Jeg har en plan om at bevare en af Beolabberne i "gammel" tilstand og så sammenligne de to når det hele var klart. Det bliver spændende at høre...

Hvis jeg ellers har forstået mit tilbud fra skiltemaleren rigtigt så vil det koste knapt 1500 kr at lave fem sæt forplader: jeg har brug for et sæt, Kbekke for et andet, og Captain Phoenix for to sæt: det giver så tilsammen 4 sæt og en omkostning på omkring 400-450 kr per sæt. Jeg skal undersøge yderligere, men er det en pris der er lav nok til at slå til? Under alle omstændigheder, hvis/når tingene skal løbe af stabelen bliver det nødvendigt at samle alle forpladerne her i Aberdeen før de bliver sendt videre til Newcastle til silketryk....

Jeg kan jo også se at det er en god ide at skifte kølepasta/glimmerskiver. Er det mon lige så godt at bruge silikoneskiver?

Frede, hvilke low-noise transistorer ville du bruge?
"had we but time and world enough" ville jeg ønske, men sommerferien er jo aldrig så lang som man gerne ville have Derfor ville det være sjovt at vide om nogen har erfaring med at kortslutte el-lytterne med filmtyper?

Frede har jo altså helt check på det der med restaureringen, så hvis der er nogen der har det mindste problem med restaureringen, synes jeg bestemt de skal snakke med ham.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3830
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Beolab/Beomaster Silketryk (var "status updatering")

Indlægaf kbekke » tirs 21. aug 2012 22:11

Jeg er frisk på at vove pelsen. Lad os høre fra Claus og evt. andre og så finde ud af logistikken.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Beolab/Beomaster Silketryk (var "status updatering")

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 21. aug 2012 22:19

Jeg er stadig på - men er blevet lidt i tvivl om hvad "et sæt" er (på et værtshus er det jo en øl med en lille skarp til, men næppe hér...) og hvad prisen dækker over.
Ligger inde med 2 x Beolab og 1 x Beomaster - hvad mon det vil koste (hvis minimums-antallet er nået)?
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Beolab/Beomaster Silketryk (var "status updatering")

Indlægaf his067 » tirs 21. aug 2012 23:30

Captain Phoenix skrev:Jeg er stadig på - men er blevet lidt i tvivl om hvad "et sæt" er (på et værtshus er det jo en øl med en lille skarp til, men næppe hér...) og hvad prisen dækker over.
Ligger inde med 2 x Beolab og 1 x Beomaster - hvad mon det vil koste (hvis minimums-antallet er nået)?


Et "sæt" består af tre dele: Beolabens Skydelære-del (øverste del), Beolabens nederste del (den med tryk-knapper og masser af fint tryk, "by appontment to the Royal Danish court" og alt det der) og endeligt hele Beomasterens forplade.

Totalprisen for fem "sæt" er de citerede knapt 2000 DKK. Det er ren kostpris, da jeg ikke forventer at tjene noget og også forventer at skulle betale mit eget sæt.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3830
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Beolab/Beomaster Silketryk (var "status updatering")

Indlægaf kbekke » tirs 21. aug 2012 23:37

Captain Phoenix skrev:Jeg er stadig på - men er blevet lidt i tvivl om hvad "et sæt" er (på et værtshus er det jo en øl med en lille skarp til, men næppe hér...) og hvad prisen dækker over.
Ligger inde med 2 x Beolab og 1 x Beomaster - hvad mon det vil koste (hvis minimums-antallet er nået)?


Jeg mener helt bestemt, at "et sæt" (1 øl + 1 snaps) på Cafe Jernstangen kostede 15,- inden kl. 12 (middag). Til gengæld var øretæverne gratis.
:ER:

Men hvordan det foregår i Aberdeen, subsidiært Newcastle og hvormange øretæver 1,5 sæt svarer til omregnet i pints - der bliver jeg sgu' svar skyldig :lol:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Beolab/Beomaster Silketryk (var "status updatering")

Indlægaf Captain Phoenix » ons 22. aug 2012 22:23

OK - jeg tegner mig for "1 sæt" (=Beolab oppe og nede samt Beomaster).
Hvis der bliver nok tilslutning kan Beolab nr. 2 indgå (vi må lige afklar bl.a. prisen når vi kommer så langt)
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster