Forforstærker med MC RIAA

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Forforstærker med MC RIAA

Indlægaf eggers » tors 10. jun 2010 19:32

Hej vintage-folk
Godt at se dette forum med fed atmosfære komme i luften.
Jeg har et spørgsmål angående forforstærkere med MC RIAA. Jeg kommer nemlig til have brug for en god MC RIAA, og tænkte så at der da måtte være mulighed for at finde en vintage (eller lidt nyere end det) forforstærker med en super MC RIAA i. Lige nu har jeg en integreret kina rørforstærker, men den kunne evt. blive skiftet ud med et sæt af forforstærker og effektforstærker. Mine højttalere er Snell A/III, og de kunne godt bruge en mere fast bund (der mangler noget 'jern-greb' dernede).

Jeg er egenligt mest til solid-state løsninger så slipper jeg for at købe mig fattig i Telefunken rør og sparer nok også noget på el-regningen hvis jeg køber effekt blok.

Så har I ideer til det? Jeg tænker selv at fx. Accuphase må have lavet noget godt. Budget er nok på omkring €2000 for en kombi af pre- og effekt.

Mvh
Claus
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Amsterdam
Lokalitet: Amsterdam

Re: Forforstærker med MC RIAA

Indlægaf Edge » tors 10. jun 2010 22:57

Der er jo altid Sansui CA/BA 2000 det ligger på 1500-2000€ på Ebay.de og det er klasse udstyr der ser godt osse:

http://www.sansui.us/images/BA2000/baca2000_1.jpg
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster