Mulig fejl på Beogram CD 3500

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Mulig fejl på Beogram CD 3500

Indlægaf Allan. A » tirs 20. nov 2012 13:08

Hejsa Vintagefolk.

Jeg har fået et problem med min CD-afspiller som gør at den pludselig ikke vil afspille de cd´er jeg brænder ud fra computeren. Formatet er det rigtige og den har tidligere kunne afspille dem uden problemer.

Den har intet problem med at sluge de gamle brændte cd´er eller originale købe-cd´er så derfor undre det mig at den pludselig ikke vil.

Den når ca. 3-5 numre hen på cd´en hvorefter den automatisk slukker og går i dvale/standby. Dette syndrom har jeg aldrig oplevet på nogen anden CD-afspiller, så inden jeg gør alt for meget ved den vil jeg lige høre jer ad herinde om hvad der kan være galt med den.

Det skal lige nævnes at jeg har prøvet at justere skrivehastigheden i brænderprogrammet. jeg køre med en SATA brænder og Nero 10.1 suite.

brænderen blev udskiftet fra en IDEE brænder til en SATA brænder for 3 måneder siden og med IDEE brænderen var der ingen fejl. tror næppe det kan være brænderen der laver fejlen, da den brænder DVD film uden fejl af nogen art.

Mvh Allan

Der har aldrig førhen været problemer med hverken brænder eller afspiller.
Senest rettet af Allan. A tirs 20. nov 2012 13:11, rettet i alt 1 gang.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Fejl på Beogram CD 3500

Indlægaf eggers » tirs 20. nov 2012 13:10

Er det et andet fabrikat CD-R end dem du plejer at bruge?
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers
 
Indlæg: 547
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Amsterdam
Lokalitet: Amsterdam

Re: Fejl på Beogram CD 3500

Indlægaf Allan. A » tirs 20. nov 2012 13:12

eggers skrev:Er det et andet fabrikat CD-R end dem du plejer at bruge?


Ja både og jeg bruger både Verbatian og Philips. da jeg brugte Philips og No nname skiver var der heller ingen fejl. Har dog kun brugt Verbatian skiver til denne her brænder.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Mulig fejl på Beogram CD 3500

Indlægaf Tonni » tirs 20. nov 2012 15:05

Prøv at holde øje med farven på det fotosensitive lag på medierne... Har flere gange oplevet drev der ikke har kunnet læse specifikke farver.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Mulig fejl på Beogram CD 3500

Indlægaf Allan. A » tirs 20. nov 2012 17:02

Hejsa Tonni.

Farven på skiverne er sådan lysegrøn i det. Lidt til den gule side. De andre skiver jeg har brugt førhen har samme farve.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Mulig fejl på Beogram CD 3500

Indlægaf Bent Egholm » tirs 20. nov 2012 18:18

Jeg har problemer med mine brændere og Philips CD-100. Hvis jeg bruger Samsung brænderen er alt godt, men den anden, kan ikke huske fabrikatet, så hoster, hakker og stønner Philips'en. Min stenalder computer kan kun køre IDE og jeg bruget et oldgammelt program, VinOnCD5. Jeg bruger kun medier med hvid printbar overflade. Jeg har dog løst problemet på en anden måde, har købt en Samsumg brænder mere via Ebay...
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Mulig fejl på Beogram CD 3500

Indlægaf Allan. A » tirs 20. nov 2012 21:33

Bent Egholm skrev:Jeg har problemer med mine brændere og Philips CD-100. Hvis jeg bruger Samsung brænderen er alt godt, men den anden, kan ikke huske fabrikatet, så hoster, hakker og stønner Philips'en. Min stenalder computer kan kun køre IDE og jeg bruget et oldgammelt program, VinOnCD5. Jeg bruger kun medier med hvid printbar overflade. Jeg har dog løst problemet på en anden måde, har købt en Samsumg brænder mere via Ebay...


Hejsa Bent.

Måske jeg skal prøve med nogle andre skiver med kun hvid overflade som er knap så gennemsigtig. Kan være det løser problemet. Dog tvivler jeg, da de andre skiver jeg brugte førhen, heller ikke var med helt mat overflade.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Mulig fejl på Beogram CD 3500

Indlægaf Bent Egholm » tirs 20. nov 2012 21:54

Jeg bruger hvide printbare skiver fordi det giver en meget pænere CD når du printer direkte. Desuden er der så ingen bøvet papirlabel til at lave ubalance og lim til at nedbryde det brændbare lag...
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Mulig fejl på Beogram CD 3500

Indlægaf Allan. A » tirs 20. nov 2012 23:53

Bent Egholm skrev:Jeg bruger hvide printbare skiver fordi det giver en meget pænere CD når du printer direkte. Desuden er der så ingen bøvet papirlabel til at lave ubalance og lim til at nedbryde det brændbare lag...


Hmm ja det kan der være noget om. Mine skiver er godkendt til 52 X speed så de burde kunne brændes fejlfrit med 40 x speed

Dog er de andre skiver jeg har brændt lavet på omkring 10-24 x speed og jeg har prøvet at sætte den til 24 x speed. Det hjælper en lille smule
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Mulig fejl på Beogram CD 3500

Indlægaf Bent Egholm » ons 21. nov 2012 00:36

Jeg har en tosset ide om at audio cd'er skal brændes med så lav hastighed som muligt. Så jeg brænder med 16X speed.
Det var nok mere gældende i de gode gamle dage som man siger, men gamle vaner er jo svære at slippe....
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Mulig fejl på Beogram CD 3500

Indlægaf mcs_5 » tirs 25. dec 2012 19:46

Bent Egholm skrev:Jeg har en tosset ide om at audio cd'er skal brændes med så lav hastighed som muligt. Så jeg brænder med 16X speed.

Det var (er?) ikke en tosset idé. Jeg brænder audio CD'er ved "naturlig" hastighed (1X) - i min gamle Plextor SCSI brænder...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster