Ikke nok kræfter i min Marantz 2252?

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Ikke nok kræfter i min Marantz 2252?

Indlægaf Fredmarantz » søn 3. feb 2013 22:16

ok - måske rigtigt - men en dårlig forbindelse er det da højst tænkeligt - tænker jeg. Måske skal man lige åbne dyret og med en blyant "tappe" lidt rundt på steder, hvor AUX og/eller Tapemonitor er blandet ind i det. Måske er der en lodning, som skal have lidt opmærksomhed? Måtte du åbne den? eller???

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Ikke nok kræfter i min Marantz 2252?

Indlægaf Ellum » søn 3. feb 2013 22:44

Ja, nu tror jeg vi er kommet udover det punkt, hvor jeg ikke gider at døje med sælger mere. Han har ikke rigtig ville lytte til mig og han mener stadigvæk det er mine højtaler den er gal med. Selvfølgelig også svært når han ikke har hørt noget mens han har haft den hjemme.
Ellum
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 05 jan 2013
Lokalitet: København S

Re: Ikke nok kræfter i min Marantz 2252?

Indlægaf snod » man 4. feb 2013 18:53

Oplever du problemet i begge kanaler samtidigt?
Lige umiddelbart synes jeg ikke, det lyder som en omskifter, der svigter, men jeg har heller ikke lige et bud på, hvad det så kan være. Måske, som Max skriver, et trin, der klipper.
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 913
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: Ikke nok kræfter i min Marantz 2252?

Indlægaf Fredmarantz » man 4. feb 2013 19:59

Ja- der er flere ting " i bud" her - og det kan være irriterende svært at kloge i på afstand-

Jeg hæfter mig dog ved, at FM og Phono angiveligt virker fint - hvilket i hvert fald i mine ører isolerer problemet til et sted i pre-delen - en swtich - en dårlig forbindelse i tape-mon - aux, måske en defekt transistor i kreds relaterende til aux - tap mon... men det er vi jo nok blevet enige om før. Jeg tror, at jeg melder pas på ideer til problemet -

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Ikke nok kræfter i min Marantz 2252?

Indlægaf renesemann » tirs 5. mar 2013 17:40

Det slår mig, at der er ingen der har nævnt forbindelsen fra Iphone/bærbar pc, altså hvordan kommer spotifysignalet ned til Reciveren, er det med et af de sedvanlige minijack ud fra iphone/bærbar kan det ju lige så godt være det stik eller cabel som er defekt, specielt hvis det er nogle af de billige slags, så tag lige og tjeck dette, det kunne ju være
Brugeravatar
renesemann
 
Indlæg: 93
Tilmeldt: 07 apr 2011
Lokalitet: Helsingør

Re: Ikke nok kræfter i min Marantz 2252?

Indlægaf Fredmarantz » tirs 19. mar 2013 01:37

Hvordan er det egentlig gået med den Marantz?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Ikke nok kræfter i min Marantz 2252?

Indlægaf Ellum » lør 23. mar 2013 13:26

Jamen, jeg kan ikke blive klog på den... Får den lov til at stå i et par uger uden at blive brugt, så er der ingen problemer med den i et par timer, hvorefter mislyden kommer igen. Da jeg ikke har oplevet problemer med hverken phono eller radio har jeg udlånt den til min far, som har fået lidt blod på tanden med det der vinyl. Så kan han få glæde af den ind til jeg finder ud af, hvad jeg skal stille op med den.

For i mellemtiden fik jeg solgt min digital(!)forstærker, så der var lige pludselig råd til en 2325'er! :p

WP_20130314_004.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Ellum
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 05 jan 2013
Lokalitet: København S

Re: Ikke nok kræfter i min Marantz 2252?

Indlægaf Fredmarantz » lør 23. mar 2013 15:48

Ja- tak for update, men vi kan da konkludere, at problemet er isoleret til AUX sårn' ca. og at receiveren fungerer udmærket på FM - og phono.

Jeg tænker stadig, at det eneste rigtige ville være at smide et mere normalt signal ind i AUX-indgangen fx en CD-afspiller og så se/høre, hvad der så sker - altså med alm. phono-kabler osv.... :p

Jeg har ikke fidus til det der spotify og og andet fra den kant, når man skal vurdere, om en receiver fra 1977 virker. . ;) - Jeg tænker, at der i den opstilling er for mange fejlkilder.

Held og lykke med projektet - hvis der bliver brug for det, kan du jo smide lidt yderligere update her - jeg kan ikke rigtigt slippe tanken om dens skæbne :Skor:

Og stort tillykke med den fine Marantz 2325 - det er jo en receiver for voksne mænd :thumbsup: Pas rigtig godt på den :p

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 181 gæster