Beolab 5000 renovering

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Beolab 5000 renovering

Indlægaf his067 » fre 15. mar 2013 11:58

Jeg er ganske langsomt ved at være ved vejs ende med at renovere min Beolab 5000 forstærker. der er et par udeståender: nye cermet trimmere, skift af de sidste 10-12 elko'er i "bundkortet" og så rengøring og re-montering af udgangstransistorerne.
I forbindelse med det sidste har jeg et spørgsmål: kan jeg bruge disse silikoneskiver i stedet for termo-pasta og nye glimmerskiver?

Billede

Dels er de nemmere at montere og dels giver de et pænere slut-resultat (for jeg må indrømme at finish ikke rigtig er mig).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Beolab renovering

Indlægaf PerHej » fre 15. mar 2013 12:27

Jeg vil bruge silikoneskiver, du skal bare se efter små metalgrater omkring huller i kølepladen - de går nemt igennem silikonen og ikke så nemt gennem glimmerskiven.
Nogle af de religiøse påstår glimmerskiver lyder bedre :lol: men lad det nu ligge....

Mvh Per
nakamichi 610 + 620 - Rauna Njord - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej
 
Indlæg: 477
Tilmeldt: 25 okt 2012
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 148 gæster