Sansui QRX 3500 manual

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Sansui QRX 3500 manual

Indlægaf Hackenberg » søn 14. apr 2013 10:14

Hej alle lidelsesfæller.

Jeg har købt en dejlig quadrofoniradio af PEL som skal drive mine Carlsson OA12 og OA14 med 4.0 signal fra min DVD-afspiller. Jeg sætter selvfølgelig også min JVC gramofon til.
Her opstår problemet. Jeg savner en manual til at forklare funktionerne phase matrix, QS synthesizer.

Er der en venlig sjæl der evt. har en manual til denne eller en anden quadrofoniradio som forklarer dette?
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Sansui QRX 3500 manual

Indlægaf Edge » søn 14. apr 2013 10:25

Der er en Owners manual på QRX 4500 her:

http://www.hifi-manuals.com/Sansui/page-9

Den kan måske give dig en ide om det.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Sansui QRX 3500 manual

Indlægaf zaragon » søn 14. apr 2013 14:16

Hej Hackenberg,

Til lykke med nyindkøbet!
Her er et link, der kan bruges til natlæsning, eller når det regner... det fortæller lidt om det hele, quadrofonien dengang.
http://www.4channelsound.com/

QS var så absolut et Sansui-projekt, og der var ikke mange pladeselskaber, der udgav i QS. Selv har jeg vist kun TAPESTRY med Carole King (som jeg i øvrigt slet ikke bryder mig om som artist, men det er en helt anden sag....;-)). Selskabet Project 3 lavede albums i alle 3 kendte systemer: SQ/QS/CD-4, og A&M records (Herb Albert's pladeselskab) skiftede fra det ene til det andet og det tredje dengang. Synd, at Philips/Phonogram/DG-gruppen aldrig lavede quadrafoni-udgaver dengang... de havde en stor del af (især) det europæiske marked, men holdt stand i Europa. I Japan, udgav Philips dog CD-4 plader.


ok - bare lige et par ord omkring emnet... ;-)
Husk at stille din DVD-afspiller til 4.0, når du vil lege med lyd. Til DTS/Dolby Digital (aka. AC-3), behøver du mindst en ekstra forstærker til en centerkanal - dette specielt, hvis du vil se film, naturligvis.

Go' søndag, og pøj-pøj.
mvh.,
-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 02 okt 2011
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Re: Sansui QRX 3500 manual

Indlægaf Hackenberg » søn 14. apr 2013 21:11

Tak for alle inputs.

Jeg bruger hovedsaglig DVD-afspilleren til musik. Jeg har ingen center mere. Synes oftes det lyder værre.
Håber at kunne skaffe en lille delaybox fra Holfi til alm. stereosignaler.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 140 gæster