Håbløst SAE projekt

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Håbløst SAE projekt

Indlægaf SAE » tirs 27. aug 2013 08:36

Fredmarantz skrev:Dog vil lige tilføje, at der er ting, som ER attraktive i mange år frem - ting, som er kommet for at blive, så at sige - og dem kan man få gode priser for, hvis man holde dem originale - fine og sunde. Nogle af dem har stigende tendenser i markedet. Vi er vel næppe de eneste "idioter", som bare VIL have en bestemt model - fordi vi VIL. :Skor:

Vh
Freddy


Det har du ret i. Det triste ved argumentet at "holde det originalt" medføre en række uheldige konsekvenser når jeg tænker i det tekniske.

Får som vi ved, holder intet evigt. Og elektrolytkondensatorer holder noget der ligner kun mellem 10-30 år, alt efter kvalitet, og varme de har været udsat for. Og det går ud over forstærkerens strømreserver, som derved har en negativ betydning for lydkvaliteten, for slet ikke at nævne den meget forhøjede risiko for at anlægget simpelthen brænder sammen helt ud i det blå.

Så teknisk set, burde renoverede anlæg, efter en alder af ca. 20 år, være mere værd, end originale. Da de jo netop har de egenskaber som de er målt efter ved fabrikkens side. Men der er så meget uvidende folk ikke forstår, lol. Aj men synes bare det er lidt trist at tænke på. At jeg ikke "må" optimere mit gamle SAE anlæg, i nogens øjne, for at gøre dem "back to normal" for ellers ødelægger jeg det som er "originalt" - og derved falder værdien drastisk. :-(

Forstår argumentet for at det ydrer er i super flot og originalt stand. :-)

Så jo, det "originale" ord har jeg stødt på rigtig mange gange i disse samenhænge. hehe.
Mit tidligere retro SAE setup: viewtopic.php?f=569&t=4575
Brugeravatar
SAE
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17 jan 2012
Lokalitet: Odense

Re: Håbløst SAE projekt

Indlægaf hificlassic » ons 28. aug 2013 20:45

Jeg fik SAE 2100, 2200 og P50 hjem og de var skam fine og flotte, men jeg valgte alligevel at bytte dem og en SME 3009 arm til en Dynavector DV505 arm i sidste uge.Billede
Jeg har dog beholdt min gode gamle SAE mk IVC
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Håbløst SAE projekt

Indlægaf SAE » ons 28. aug 2013 22:13

Hvordan kan det være du valgte det. Det levede ikke op til dine forventninger, eller hvordan?
Mit tidligere retro SAE setup: viewtopic.php?f=569&t=4575
Brugeravatar
SAE
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 17 jan 2012
Lokalitet: Odense

Re: Håbløst SAE projekt

Indlægaf hificlassic » tors 29. aug 2013 07:37

Jo såmænd. Men eftersom jeg næsten kun spiller på mit ARC LS7 med 4 stk Bofa V15 monotrin, og desuden har SAE mk IVC, Threshold S500 mkII, GAS Thaedra/Ampzilla og en Aurex stående, gav det bedre mening at få en rigtig fed tonearm end endnu et forstærker med risiko for ikke at blive brugt.
Lige nu leger jeg med rørgrej og synes det er det fedeste, og hvis det en dag går op i røg eller står af med et brag skifter jeg sikkert til transistorgrej igen.
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 118 gæster