Hvilken Luxman?

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Hvilken Luxman?

Indlægaf LektorBlomme » fre 5. jul 2013 21:04

Hejsa

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål til de der har massere af erfaring med Luxman og evt. Yamaha NS-1000.

Jeg overvejer - mest for nysgerrighedens skyld - at prøve en Luxman på Yamahaerne. Jeg har læst på andre fora, at nogen mener Luxman er et godt match til Yamahaerne, og jeg synes jo de ser dejlige ud :Skor: Jeg har selv en mindre Luxman reciever, men har ellers ikke den store erfaring med dem.

Mit spørgsmål er så, hvad skal jeg gå efter?
Jeg har udkig efter enten en L-550 eller en C02/M-02 combo. Og så dukkede der også en L-58A frem som i hvert fald ser rigtig godt ud.

Mine tanker er umiddelbart at L-550'erens 50 watt måske er i underkanten til den højttaler, hvor M-02 har rigeligt med 150W. Til gengæld har L-550 måske nogle mere spændende (klasse a) Watt(?). Og så er L-58A måske en god blanding af begge dele?!

Et andet spørgsmål er om det overhovedet er et løft i forhold til min E-202? Men måske skal det bare prøves ;)

Jeg har ikke noget problem med Accuphasen på Yamahaerne, men er bare nysgerrig.
Lige pt er Yamahaerne og JBLerne tilsluttet Accuphasen :Thumpsup: og jeg er lidt overrasket over hvor meget mere der er i Yamahaerne, som får JBLerne til at lyde tilbagetrukne - nærmest mudret(!)

Hvis nogen har erfaring med Luxman, så meld endelig ind :p
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: Hvilken Luxman?

Indlægaf Nillerviborg » fre 5. jul 2013 23:00

- Hvis din E202 er i orden - Så er den et godt match til næsten hvadsomhelst.
L550 har nået en alder hvor de - godt hjulpet af sine radiator-egenskaber - skal have en større servicetur. Alt efter hvor heldig man er, kan det være en udgift i 3-6000 kroner's klassen, og umiddelbart kræver det en kompetent DIY'er - eller tekniker - ikke ligefrem et begynderprojekt. - Og nok endda mange "teknikere" helst heller ikke skal i gang med...
Men har man sådan en der er fixet tilbage til sin oprindelige glans, så er den jo en ren fryd både for øje og øren...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Hvilken Luxman?

Indlægaf LektorBlomme » fre 5. jul 2013 23:54

Nillerviborg skrev:- Hvis din E202 er i orden - Så er den et godt match til næsten hvadsomhelst.


Det er egentlig også mit indtryk, og det er heller ikke en jeg kan se mig selv skille mig af med ...den har i øvrigt også kostet en del efterhånden, så den spiller dejligt :p

...Men jeg har heller ikke hørt andet end godt om de Luxman :?
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: Hvilken Luxman?

Indlægaf r-l-b » lør 6. jul 2013 13:45

jeg havde en L58Aer i mange år og var rigtig glad for den - dejlig lyd god riaa - gode tonekontroller - og flot var den også
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Hvilken Luxman?

Indlægaf rørglad » lør 6. jul 2013 21:47

Jeg har en del erfaring med Luxman, og den er udelukkende positiv. Smukke apparater, gedigent udført, og god lyd. Kører p.t. C-02 + M-02.
Men hvorvidt det ene eller andet er bedst for dig, er ikke til at sige noget fornuftig om. Det er helt og aldeles subjektivt!
Dog kan jeg sige, at hvis dine højttalere er tunge at danse med, og hvis du kan lide dynamisk musik med pænt høje lydtryk, er 50 W måske for lidt.
rørglad
 
Indlæg: 454
Tilmeldt: 07 feb 2011
Lokalitet: 8800 Viborg


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 167 gæster