lidt assist til TO-3 transistor

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf Fredmarantz » søn 7. jul 2013 18:31

RS-online ser ud til at kræve, at man har et CVR-nummer, hvilket jeg ikke har - hvad gør i andre?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf LarsW » søn 7. jul 2013 18:55

Hej Freddy.

Denne MJ21194G kan også fåes hos Farnell og her kræver det ikke at du er CVR registret.

http://dk.farnell.com/jsp/search/produc ... ch|p|plid|

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW
 
Indlæg: 520
Tilmeldt: 28 feb 2011
Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf Fredmarantz » søn 7. jul 2013 20:03

Tak Lars!

Det vil jeg prøve :thumbsup:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf Fredmarantz » søn 7. jul 2013 23:34

Jeg har så oprettet en profil hos Farnell og sat mig til at bestille disse famøse transistorer - og så vidt jeg kan se, er der ventetid på levering frem til den 18. august 2013 - er det normalt så svært at danse med?

Det virker mig en smule kompliceret at bestille sådanne transistorer.

Jeg prøvede så hos Mouser ligeså - og de har dem - men jeg kan ikke se, hvorfra de bliver sendt - er det normalt, at tingene absolut SKAL være så trekantede - eller er jeg bare blevet for gammel til dén slags ?

Hey - jeg skal egentlig bare bruge 2 af disse - og så alt det bøvl.....Først skal de vide alt om mig - og jeg skal have unchecked alle felter for at undgå at blive bombarderet med reklamer osv....for derefter at få at vide, at de pt. ikke har den pågældende transistor -

Er der noget, jeg overser - eller kan I, som tidligere har handlet disse steder, ét eller andet trick /godt råd, som jeg kan nyde godt af - eller er det bare sådan det er?

Normalt betaler jeg stort set alt med glæde og uden at lege fedtehans - men jeg skal da love for, at der ikke bliver lagt fingre imellem, når portoen skal anslås for 2 transistorer. Man skal åbenbart købe den berømte "røvfuld" på mange styk før man kan synes, at det bliver sjovere.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf Tube mania » man 8. jul 2013 00:42

Jeg har mange gange købt her uden problemer...og når du kan holde købet under 80kr ex fragt ryger de lige i postkassen uden moms, p.. og papir.

http://www.digikey.dk/product-search/en ... G&x=10&y=9
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf spuncut » man 8. jul 2013 01:08

Hej Freddy
Mouser sender fra USA Grand Prarie TX med Fedex og det tager som regel kun 3 dage. Hvis du køber varer for mere end 400,- (så vidt jeg husker) er leveringen fragtfri. Sidst jeg handlede hos Mouser var der leveringstid på 5 trimmepotmetre. de blev leveret fragtfrit 3 dage senere. Jeg har ikke haft noget told-bøvl de to gange jeg har handlet hos Mouser, måske fordi det leveres gennem deres filial i Sverige.
Jeg kan kun anbefale Mouser, de er hurtige, billige og de fører det meste. Desuden kan du oprette et projekt under din profil og arbejde med en bestillingsliste over tid, skide smart hvis man skal bestille et hav af småting.
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf Fredmarantz » man 8. jul 2013 01:19

Hej til jer begge!
-og tak for jeres input alle sammen.

Jeg har nu brugt en halv arbejdsdag på at sidde og fedte med det p** her.

Jeg "pulled the trigger" på Digikey - og nu er det overstået ....so far! - tak for linket her - Tube

Altså 2 stk MJ21194G = 56kr samt fragt på 135kr!!! = 191kr - og hvis jeg skal betale momsen + gebyret (hvad jeg jo egentlig skal), så ryger den op på ikke under 400 kr ....for 2 TO-3 - transistorer.

Sådan noget får jeg lange n***** af. :-) :Bande:

Til Spuncut: Tak for dit input og så ville det sgu have været rart at vide, om disse tingester vitterligt bliver afsendt fra Sverige - hvorfra ved vi det??? Jeg var også ved at trykke på knappen hos Mouser, men fik kolde fødder - skulle jeg mon have gjort det i stedet ? (men det ER altså for sent nu :-( )
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf spuncut » man 8. jul 2013 02:30

Hej Freddy
Jeg mener at Mouser lægger ca. 200,- på i forsendelse og gebyr hvis der handles for under de der 400,-.
Jeg skal lige granske fakturaen. Men ka' man være "heldig" at en pakke fra USA ryger igennem toldfrit ?
I givet fald har jeg været heldig 2 gange...
Du kan evt. spørge Mouser i Sverige :
http://se.mouser.com/contact/Contact.aspx
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf Fredmarantz » man 8. jul 2013 02:55

Hmmmm....hvis Mouser takserer forsendelse + gebyr til ca. 200 kroner, så er vi vel lige vidt -

Hvis Mouser med statsgaranti sender fra EU (men det ved vi vel ikke engang?)- så ville jeg "slippe" med at betale ca. 250 kroner for de to TO-3'ere. Sender de derimod fra "udenfor EU" - så ville det blive 250 + bompengene - formentlig op mod 500 kroner brutto.

Jeg har simpelthen brug for mere gennemsigtighed ved køb fra "de store" - og hvordan kan det være, at der øjensynligt ingen danske firmaer, som fører netop den vare, som jeg skal bruge? - og når en dansk virksomhed så endelig har varen, så skal man sgu ha' et CVR-nummer. _s_ hmm....Det ligner et komplot - eller også er jeg bare ved at gå i aldersbetinget selvsving over detteher.
Først skal man sætte sig ind i det med, hvilken transistor, der vil være passende til formålet (ja- selvfølgelig skal man det) - og når så de sidste mørke hår er blevet grå - så kommer vi til denne efter min mening sygdomsbefængte bestillingsfase.

..og så det med varer fra udenfor EU - det er jeg vant til og har købt rigtig meget fra USA og andre steder, men jeg har altid vidst, at det så var derfra, det blev sendt - og har haft en mere enkel fornemmelse af forretningsgangen - og det kan jeg som sådan ikke sige noget til. Regler er regler, men jeg kan blive tosset, når man alligevel skal finde sig i at holdes underoplyst, så man ikke ved, hvorfra varerne reelt sendes. De "store" har jo afdelinger i rigtig mange lande - og det, som vi bestiller på en art fælles webshop, kan vel i princippet ekspederes fra dem alle. Jeg føler, at man bestiller med bind for øjnene.

Nå - jeg er jo sur nu - og så vil jeg gå i seng - det bliver trods alt solskin i morgen! :-)


Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf KlausM » man 8. jul 2013 07:08

Fredmarantz skrev:
Hvis Mouser med statsgaranti sender fra EU (men det ved vi vel ikke engang?)- så ville jeg "slippe" med at betale ca. 250 kroner for de to TO-3'ere. Sender de derimod fra "udenfor EU" - så ville det blive 250 + bompengene - formentlig op mod 500 kroner brutto.


Mouser sender fra Europa, Digikey sendte (sidst jeg chekede) fra USA ("Shipping charges are from Digi-Key's Product Distribution Center in Thief River Falls, MN").

Jeg skal med fornøjelse købe dem hos RS-online for dig og sende dem til dig, de tager 75-80 kr i ekspeditions gebyr/porto.

Den billigste måde at få fem styks MJ21194G på er imidlertid, at du opretter dig som bruger på OnSemi's hjemmeside og bestiller 5 gratis samples, der skal du kun betale porto.

https://www.onsemi.com/PowerSolutions/myon/registration.do

De bliver sendt fra Tjekkiet, så vidt jeg husker, og portoen ligger på 15 US$. Så slipper du med at betale 15 kr per styk, men du kan bestille gratis samples af flere forskellige typer samtidigt for samme porto, hvis der er andre OnSemi transistorer du bruger (dog maks 5 af hver). Levering 5-10 dage. Beklager at jeg ikke kom i tanke om dette tidligere, håber ikke at det er for sent.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf Tube mania » man 8. jul 2013 11:33

Altså 2 stk MJ21194G = 56kr samt fragt på 135kr!!! = 191kr - og hvis jeg skal betale momsen + gebyret (hvad jeg jo egentlig skal), så ryger den op på ikke under 400 kr ....for 2 TO-3 - transistorer.


Nej...kun de 191...
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf spuncut » man 8. jul 2013 11:52

Hej Klaus
Tak for at slå fast at Mouser sender fra EU, jeg turde ikke lægge hovedet på blokken og man vil jo nødigt rage sine medmennesker ud i noget snavs.
Kan du også huske minimum-salg grænsen for fragtfri levering ?
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf KlausM » man 8. jul 2013 12:05

spuncut skrev:Kan du også huske minimum-salg grænsen for fragtfri levering ?


Det er 485 kr, jeg arbejder stadig på at komme op på at komme op på det beløb, med småting jeg skal have; hvis der er andre der har lidt for lidt de kunne bruge fra Mouser, kan vi vi måske lave en sam-ordre.

Lige mht Fredy's transistorer, kan det ikke betale sig, da en sample ordre hos OnSemi er langt billigere, som anført længere oppe i tråden.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf thov » man 8. jul 2013 14:32

Fredmarantz skrev:RS-online ser ud til at kræve, at man har et CVR-nummer, hvilket jeg ikke har - hvad gør i andre?

Vh
Freddy


Jeg har købt fra Elfa og RS uden at oplyse mit CVR nummer, og det virkede nærmest som om man var ligeglade.

Det har nok noget med MOMS'en at gøre, for skal den spores 'baglæns', kræver det at varerne er knyttet til et CVR nummer.
Som private forbrugere modregner vi ikke MOMS, men sidder tilbage med sorteper, og SKAT har ikke noget at komme efter (I den forbindelse... host..)

Men skulle det blive nødvendigt, må du godt låne mit CVR.
Jeg har ikke noget at bruge det til, men som selvstændig, skal jeg bare ha' et.
thov
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16 maj 2010
Geografisk sted: 2830 Virum
Lokalitet: Virum

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf mcs_5 » man 8. jul 2013 19:15

spuncut skrev:Hej Klaus
Tak for at slå fast at Mouser sender fra EU

Det gør de med garanti ikke. De sender altid fra deres lager i Texas. Men hvor de sender fra er ligegyldigt. Du handler med en af deres afdelinger i EU, og skal derfor ikke betale moms og gebyrer. På den sidste pakke jeg fik, er afsenderadressen i Tyskland, selvom pakken "fysisk" blev sendt fra Texas.

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 156 gæster