lidt assist til TO-3 transistor

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf Fredmarantz » man 29. jul 2013 23:20

Nå - jeg har nu fået de 7 styk MJ21194G (2 + 5) - og stadig er der små overraskelser. Det fremgik, at transistorerne i "free sample" (5 stk) ville blive shipped fra "Asia". Det viser sig nu, at de kom fra Canada"?? . desuden var de belagt med moms - sendt gennem UPS. Jeg tror, at jeg giver op overfor det, at være vidende på dette felt med logistikken.

Midt under det heel fik jeg så en mail fra Farnell, at de nu havde dem på lager og har efterfølgende også fundet ud af, at El-supply (Bornholm) havde dem...........

Det bedre, jeg kan fortælle, er, at de 7 målte rigtig pænt og tæt på hinanden med min lille Atlas-tester, som dog kun måler ved 2,5mA. Jeg valgte de to - som efter Mikkels råd - som målte "højest" HFe. (hhv "42" og "43" De blev monteret med frisk pasta og skiver og det hele blev checket igen og herefter Vario ....... ingen probs. Det hele kørte pænt og rigtigt op, og den fine gamle Roland spiller nu igen. Den lyder stadig rigtig fedt og har masser af overskud - helt støjfri og alt på plads. Den er nu afleveret til ejeren igen. som er glad og tilfreds.

Jeg siger igen tak til jer alle for de forskellige bidrag til løsningen af transistorproblemerne. :thumbsup:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: lidt assist til TO-3 transistor

Indlægaf KlausM » tirs 30. jul 2013 07:40

Fredmarantz skrev:Nå - jeg har nu fået de 7 styk MJ21194G (2 + 5) - og stadig er der små overraskelser. Det fremgik, at transistorerne i "free sample" (5 stk) ville blive shipped fra "Asia". Det viser sig nu, at de kom fra Canada"?? . desuden var de belagt med moms - sendt gennem UPS. Jeg tror, at jeg giver op overfor det, at være vidende på dette felt med logistikken.

Midt under det heel fik jeg så en mail fra Farnell, at de nu havde dem på lager og har efterfølgende også fundet ud af, at El-supply (Bornholm) havde dem...........


Hvis UPS har opkrævet afgift af en free sample, skal du da brokke dig, det må da være en fejl uanset hvor de kommer fra; jeg har fået free samples fra OnSemi 2-3 gange og aldrig betalt en øre i afgift.

El-Supply har ikke versionen i TO-3 hus, det er plastik hus versionen (MJL21194G) de har (L i navnet).

Til lykke med resultattet i øvrigt.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 144 gæster