Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Joseph » ons 28. aug 2013 17:52

Hej Jan, mange tak for hjælpen. Så meget højt spiller jeg heller ikke og har heller ikke tænke mig at gøre det. Men det er godt du siger det så jeg ved det og kan evt. fortælle det til min søster for hun spiller alt for højt op.

Jan, folk som spiller højt til fest, hvordan gøre de det? Hvad bruger de? Og hvad med der står 8 ohm bag på forstærkeren, at højttalere skal være på minimum 8 ohm og det er mine også. Så stadig kan den brænde af?

Tak!
Joseph
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27 aug 2013
Lokalitet: København

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Louis » ons 28. aug 2013 19:05

Joseph skrev:Hej Jan, mange tak for hjælpen. Så meget højt spiller jeg heller ikke og har heller ikke tænke mig at gøre det. Men det er godt du siger det så jeg ved det og kan evt. fortælle det til min søster for hun spiller alt for højt op.

Jan, folk som spiller højt til fest, hvordan gøre de det? Hvad bruger de? Og hvad med der står 8 ohm bag på forstærkeren, at højttalere skal være på minimum 8 ohm og det er mine også. Så stadig kan den brænde af?

Tak!


De kan altid brænde af hvis man belaster dem for højt. Til fester og koncert bliver der brugt PA anlæg. De kan spiller højt men lyder ikke så godt som Hifi forstærkere og højtalere. Hvis du gerne vil spille tæske højt men ikke går så meget op i lydkvaliteten kan du godt anskaffe dig et PA anlæg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Joseph » ons 28. aug 2013 19:51

Hej Louis, tak for hjælp. Nej nej, det var bare noget jeg spurgt om musik til fest, jeg har ikke tænkt mig at købe den pa anlæg, jeg ved engang hvad det er og hvordan den ser ud.

Jeg læst et sted på nettet at man kunne bruge en pre-amplifier. Hvad er det og hvordan kan man bruge den samme med forstærkeren?

Louis, Ham jeg købt den forstærker af, han vil gerne bytte den til en vintage amplifier Pioneer-a44. Hvad synes du om den, er den Ok? er den bedre en den jeg har nu eller omvendt?

Tak!
Joseph
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27 aug 2013
Lokalitet: København

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Louis » ons 28. aug 2013 20:16

Jeg kender ikke rigtigt de forstærkere du nævner. Jeg går nok typisk gerne lidt ældre. Man taler om en presmplifiler og effektforstærker og integreret. Presmplifiler styre indgangene, altså vælger om du vil spille cd aux osv. Effektforstærkeren laver lyden, altså giver effekten. Den ene virker ikke uden den anden. En integreret er de to dele i et kabinet. Det mest almindelige. Du kan godt købe en preamp og bruge sammen med, men det vil nok ikke betyde noget.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf hificlassic » ons 28. aug 2013 20:43

spuncut skrev:RDS lyder ikke særlig vintage ?
MVH spuncut


Den Pioneer surroundreceiver er slet ikke vintage og hører slet ikke hjemme i dette forum
mvh Verner
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Jan » ons 28. aug 2013 22:13

Joseph skrev:Louis, Ham jeg købt den forstærker af, han vil gerne bytte den til en vintage amplifier Pioneer-a44. Hvad synes du om den, er den Ok? er den bedre en den jeg har nu eller omvendt?


Uden overhovedet at have hørt nogle af dem, ville jeg nok vælge A44'en.
Men jeg har også allergi over for alt det der surround halløj og ting der er for nye.
Måske du kan få A44'eren på prøve et par dage?, det er jo trods alt dig der skal være tilfreds med lyden.
Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf spuncut » tors 29. aug 2013 00:37

En rigtig Pioneer hedder "SA" til fornavn og er fra 70'erne.
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf luc » tors 29. aug 2013 10:27

Jeg håber da at Joseph får noget ud af denne tråd - for det er da godt nok en gang goddaw mand økseskaft. Jeg er rystet.
Revox B790, TD 160 og 147, Rogers LS3/5A - AB1, Luxman – D-113D, Cambidge Audio DAC, Luxman C-12, B-12ere, M-12, Sony Elcasset EL-7, Panasonic 8-track, Philips DCC, Sony MD + det løse.
Brugeravatar
luc
 
Indlæg: 523
Tilmeldt: 03 okt 2012
Lokalitet: 1720 Vesterbro

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Joseph » tors 29. aug 2013 22:32

Hej Louis, Tak for hjælpen. Det var nogen gode information om alle salgs forstærker. :) det er lige noget til at huske.

Hej Jan, Tak for hjælpen. Nej jan, jeg kan heller ikke lide surround. Jeg skal bare have 2 højttalere tilsluttet, ikke noget med surrounding. Jeg har været hos forhandleren, og fik prøvet Pioneer a-44. Den er på 550 W og lyder meget bedre. Den kunne tage fra 4 ohm op til 32 ohm højttalere.

Hej Spuncut, Tak for hjælpen. Jeg snakket med forhandleren om Pioneer SA. Han viste mig en Pioneer Sa-408 og den så meget lækkert ud. Den var på omkring 180 W og man kunne tilslutte 2 sæt højttalere. Den lød også godt.

Hvad for en skal jeg så vælge, Pioneer A-44 eller Pioneer Sa-408? Hvad anbefaler I? Hvad for en er stærkest?


Tak!
Joseph
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27 aug 2013
Lokalitet: København

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf spuncut » fre 30. aug 2013 13:40

Hej Joseph
Jeg vil lige gøre dig opmærksom på at hvis du vælger at anskaffe en rigtig vintageforstærker kan du komme ud for at den har alle mulige fejl. Det kan derfor være tidskrævende og dyrt at få disse gamle fine ting til at virke optimalt. Her på forummet vil du finde mange tråde som netop omhandler fejlfinding og restaurering af gamle Hi-Fi-ting. Det er ikke nødvendigvis ønsket om at få noget som er kraftfuldt eller rent i lyden som driver brugerne på dette forum, det kan sagtens være egenskaber som : teknisk design, udseende, samlerværdi eller (ikke mindst) nostalgi som får en vintageentusiast til at ofre tid og penge på det pågældende apparat.

Inden du farer ud og bytter forstærker, vil jeg tilføje at SA-408 så absolut ikke er noget af Pioneer's fineste.
Med stor fed streg under at det er min personlige mening vil jeg anbefale følgende modeller :
SA-7100, SA-8100, SA-9100 fra omkring 1970
SA-6500, SA-7500, SA-8500, SA-9500 fra omkring 1975 disse modeller findes også i forbedrede "Mark II" -udgaver.
Det anbefales at du går efter et renoveret eksemplar, hvis kondensatorerne i strømforsyningen er for gamle kan det lyde forfærdeligt (manglende bas og skinger lyd) og det kan blive dyrt at få forstærkeren renoveret så den lyder som den skal.

Der er mange andre fine vintageforstærkere at vælge i mellem (Luxman, Sansui, Marantz, Kenwood, Technics..og mange flere) og hvis der kan findes et eksemplar som er i orden vil mange mene (i særdeleshed på dette forum) at de lyder langt bedre end forstærkere produceret i halvfemserne og frem. Træerne vokser dog som bekendt ikke ind i himmelen tag derfor ikke fejl af at der skam også blev produceret skrammel i halvfjerdserne.

"Hvilken forstærker er stærkest ?"
Det er lige netop det store spørgsmål.... Det er vigtigt at du ikke lader dig imponere af at en given forstærker er målt til så og så mange flere watt end en anden. En 30watt's forstærker kan sagtens lyde mere kraftfuld end en 150watt's. Det er derfor vigtigt at du lytter til forstærkeren på DINE højtalere og på baggrund af DIN EGEN lyttetest afgør om den ene er bedre end den anden, forstærkerens specifikationer fortæller INTET om hvordan den lyder.
De Watt som er skrevet bag på forstærkeren angiver hvor meget effekt forstærkeren bruger, ikke hvor meget den kan levere til højtalerne. SA-408 er opgivet til 2 X 25Watt udgangseffekt.
http://www.hifiengine.com/library/pioneer/sa-408.shtml

Jeg vil slutteligt anbefale at du læser lidt rundt her på forummet og stil gerne spørgsmål som kan afklare om vintage Hi-Fi er noget for dig, du skal være noget så velkommen.

MVH spuncut
Senest rettet af spuncut fre 30. aug 2013 18:17, rettet i alt 4 gange.
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Tube mania » fre 30. aug 2013 15:02

Jeg har været hos forhandleren, og fik prøvet Pioneer a-44. Den er på 550 W og lyder meget bedre. Den kunne tage fra 4 ohm op til 32 ohm højttalere.

Hej Spuncut, Tak for hjælpen. Jeg snakket med forhandleren om Pioneer SA. Han viste mig en Pioneer Sa-408 og den så meget lækkert ud. Den var på omkring 180 W og man kunne tilslutte 2 sæt højttalere. Den lød også godt.

Hvad for en skal jeg så vælge, Pioneer A-44 eller Pioneer Sa-408? Hvad anbefaler I? Hvad for en er stærkest?


Tak![/quote]

Ja...der var så lige lidt mere 'godaw mand' (undskyld)...begge disse forstærkere er på 2 X 60W/8ohm....det som man har oplyst er åbenbart forstærkernes forbrug...som ikke har det store at gøre med udgangs effekten.

Edit; Pioneer SA408 er rigtig nok kun 2 X 30W...så dermed a44 den kraftigste. Det afgør dog ikke altid hvilken forstærker som er bedst, men nok i dette tilfælde....

Dette er en god vintage forstærker forudsat alt er i orden..
http://www.dba.dk/forstaerker-pioneer-s ... 002116031/
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf spuncut » fre 30. aug 2013 22:18

Tube mania skrev:.....
Dette er en god vintage forstærker forudsat alt er i orden..
http://www.dba.dk/forstaerker-pioneer-s ... 002116031/

Helt enig, SA-8500II er IMHO toppen af poppen fra Pioneers silver-periode.
Den har STOR lyd med masser af "smæk" i bunden og en pænt varm mellemtone, når den vel at mærke virker som den skal.
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 141 gæster