Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Joseph » tirs 27. aug 2013 23:50

Hej alle,

Jeg har et problem. Jeg har købt en forstærker Poneer vsx-804rds. Jeg tilsluttet denne forstærker med min smartphone ved hjælp af en kabel. Den ene ende af kabel ind i smartphones hovedtelefon udgang og anden ende i phono udgang på forstærkeren. Den var god nok det første 10 minutter, lyden var kraftig og lyd som jeg havde forventet men efter ca. 10 minutter begyndt den at give en støjende og uklar lyd.

Jeg har lige købt den og kunne nyde den kun i 10 minutter :( Jeg har prøvet at vælge andre udgang, som cd, Ld, tape 1, Tape 2 men lyden er ikke så kraftig som den var i phono udgang. Mine højttaler er fint nok, de er på 8 ohm som forstærkeren kræver.

Hvad er der sket? Er der noget jeg gøre forkert? Please hjælp mig.

Jeg har ikke så meget stand på det her. Det er min først forstærker, har aldrig haft en før.


Mange tak for hjælpen!
Joseph
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27 aug 2013
Lokalitet: København

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf spuncut » tirs 27. aug 2013 23:55

RDS lyder ikke særlig vintage ?
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Jan » ons 28. aug 2013 00:20

Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Jan » ons 28. aug 2013 00:56

Joseph, du er nok kommet til at skrue op for telefonens hovertelefon lydstyrke, og derved overstyre forstærkeren.
Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Louis » ons 28. aug 2013 07:21

Joseph skrev:Hej alle,

Jeg har et problem. Jeg har købt en forstærker Poneer vsx-804rds. Jeg tilsluttet denne forstærker med min smartphone ved hjælp af en kabel. Den ene ende af kabel ind i smartphones hovedtelefon udgang og anden ende i phono udgang på forstærkeren. Den var god nok det første 10 minutter, lyden var kraftig og lyd som jeg havde forventet men efter ca. 10 minutter begyndt den at give en støjende og uklar lyd.

Jeg har lige købt den og kunne nyde den kun i 10 minutter :( Jeg har prøvet at vælge andre udgang, som cd, Ld, tape 1, Tape 2 men lyden er ikke så kraftig som den var i phono udgang. Mine højttaler er fint nok, de er på 8 ohm som forstærkeren kræver.

Hvad er der sket? Er der noget jeg gøre forkert? Please hjælp mig.

Jeg har ikke så meget stand på det her. Det er min først forstærker, har aldrig haft en før.


Mange tak for hjælpen!


Hej joseph

Du har tilsluttet din smartphone i phono indgangen skriver du? Det må man ikke, den indgang er beregnet til pladespillere, da en pickup skal forstærkers noget mere end bl.a. En smartphone. Aux, tape, cd og alle de andre er udemærkede. Skru helt op for telefonen er brug forstærkerens volumeknap
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf spuncut » ons 28. aug 2013 08:32



Skidsme Ja !!
De første RDS-receivere var i handlen i 87' :
http://www.beoworld.org/article_view.asp?id=41
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf X-ray » ons 28. aug 2013 09:15

Er der ikke noget med... at det ikke er alle smartphones - som bryder sig om, at få lagt stel for hhv. højre og venstre kanal sammen...!

Når smartphones bliver vintage..... - så vil jeg også have en... ;)

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Joseph » ons 28. aug 2013 09:37

Mange tak for jeres indlæg. Det link I har sendt, dem kan jeg ikke læse så meget, de er på engelsk :(

Hej Jan, jeg har prøvet at tilslutte cd afspiller i phono udgang men det er samme lyd støjende og u klart. Så jeg ved ikke om jeg kom til at skrue for meget op i min telefon.

Hej Louis, Mange tak, Louis. det vidste jeg ikke at man ikke må bruge phono udgang som kun var beregnet til plade afspiller.
Det andre udgange som du nævnte, Louis, jeg har prøvet at bruge CD, LD, Tape, Tape 2 udgange, lyden er fint men ikke så kraftigt som den var i phono udgang. Den giver ikke så meget bass selvom bass er skruet help op med loudness knap.

Hvad kan jeg gøre nu for at få fuld kraftig lyden ud af forstærkeren ved at bruge en anden udgang end phono? Og hvad er der sket med phono udgang, er den gået i stykker? :(

Please hjælp!
Joseph
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27 aug 2013
Lokalitet: København

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Dan63 » ons 28. aug 2013 10:31

Hej Joseph.

Jeg ved ikke om phonoindgangen på din Pioneer er gået i stykker, men som Louis skrev er phonoindgangen til pladespiller og derfor er signalet fra din smartphone for kraftig til den indgang.
Hvis du ikke har en pladespiller eller for den sags skyld ikke overvejer at anskaffe dig en, kan du se bort fra eventuelle fejl på den indgang.
Det at du ønsker mere og kraftigere bas, ville det måske være en ide at anskaffe dig en subwoofer, som kan tilsluttes din Pioneer.

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Louis » ons 28. aug 2013 10:36

Dan63 skrev:Hej Joseph.

Jeg ved ikke om phonoindgangen på din Pioneer er gået i stykker, men som Louis skrev er phonoindgangen til pladespiller og derfor er signalet fra din smartphone for kraftig til den indgang.
Hvis du ikke har en pladespiller eller for den sags skyld ikke overvejer at anskaffe dig en, kan du se bort fra eventuelle fejl på den indgang.
Det at du ønsker mere og kraftigere bas, ville det måske være en ide at anskaffe dig en subwoofer, som kan tilsluttes din Pioneer.

Mvh Dan


Den vil jeg tilslutte mig. Eller nogle større højtalere, hvilke spiller du på nu. Der er formodentligt ikke sket noget med phono indgangen.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Joseph » ons 28. aug 2013 11:42

Hej Dan, tak for hjælpen. Phono indgang virket fint da jeg tilsluttet første gang og det første 10 minutter, gad vid hvad der er sket med den nu? Hvordan kan det være at den virket før og ikke længere? Det det jeg ikke forstå. Hvorfor er lyd på phono er kraftigere end på andre udgange?

Nej, jeg har ikke tænkt mig at købe en plade afspiller.


hej Louis, tak for dit indlæg. Jeg bruger højttaler "Jamo Bx 100". Det er kraftige højttalere. Men hvad synes I om forstærkeren, er den god, er den kraftig som en forstærkere plejere være? Tak!

Jeg har ikke lyst til at bruge andre udgange da de giver ikke så meget lyd som jeg havde forventet. Er der andre udvej end at købe en subwoofere? ellere hvordan kan jeg får mere ud af forstærkeren?


Tak for hjælpen!
Joseph
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27 aug 2013
Lokalitet: København

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Jan » ons 28. aug 2013 13:01

spuncut skrev:


Skidsme Ja !!
De første RDS-receivere var i handlen i 87' :
http://www.beoworld.org/article_view.asp?id=41
MVH spuncut


Ja, man kan blive overrasket over hvor gammelt noget som "næsten lige er kommet på markedet" er :)
Jeg har f.eks. et DAB radio indstikskort til PC, ikke noget særligt, hvis det ikke lige var til ISA bus :QQS:
TextTV har også flere år på bagen, end man lige skulle tro, start 70'erne.
Ikke noget at sige til man føler sig gammel :?
Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Jan » ons 28. aug 2013 13:38

Joseph skrev:Hej Dan, tak for hjælpen. Phono indgang virket fint da jeg tilsluttet første gang og det første 10 minutter, gad vid hvad der er sket med den nu? Hvordan kan det være at den virket før og ikke længere? Det det jeg ikke forstå. Hvorfor er lyd på phono er kraftigere end på andre udgange?


Phono indgangen er meget mere følsom/har en højere forstærkning, derfor at lyden kraftigere, desuden er der en RIAA korrektion, som sænker diskanten og hæver bassen (da en grammofon plade er indspillet lige modsat), det er nok sidstnævnte du er faldet for, den eksta bas :)
Hvorfor den ikke virker mere (hvis den altså har taget skade) er nok at den har været kraftigt overbelastet.
At den har virket i 10 min. betyder ikke at den kan tåle det, pære til 230V kan sagtens lyse ved 250V eller mere, men den holder ikke så længe.

Måske du kan hæve bassen i lydindstillingerne på din telefon, eller finde en equalizer app til den, så du kan tilslutte den til CD indgangen og stadig få den bas du søger.

Men pas på du ikke overbelaster dine højttalere og forstærker.
Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Joseph » ons 28. aug 2013 15:19

Hej Jan, tak for hjælpen. Ok, er der en app du kan anbefale, Jan? Display virker fint på forstærkeren, alle knapper virker og alle udgange virker. Jan, hvad med hvis jeg tilslutter en fysisk equalizer? Hjælper det?

Og Jan, hvad mener du med at ikke overbelaste højttalere og forstærker? Hvad er det der skal til at de begge bliver overbelastet? Jeg har lige set på bagsiden af forstærkeren, der står 700 W. Og højttallere er på 100-150 W. Hvor højt lyden kan de begge to tåle?

Tak!
Joseph
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 27 aug 2013
Lokalitet: København

Re: Pioneer vsx-804rds phono udgang giver støjende lyd

Indlægaf Jan » ons 28. aug 2013 16:39

Jeg har ikke prøvet nogen eq app, jeg har ikke engang musik på min telefon...
En fysisk eq vil sagtens kunne bruges, og nok være bedre.

Når du hæver bassen (og diskanten?) så voldsomt som du gør, så øger du belastningen på både forstærker og især højttalere, alt afhængigt af hvor højt du spiller.
Forstærkeren kan blive for varm, ud over det tager den ikke skade af at du hæver bassen.
Men når hvis du spiller meget højt og med ekstra bas kommer forstærkeren let til at klippe/forvrænge, og det kan højttalerne ikke tåle.
De 700W der står på bagsiden er det maksimale forbrug for forstærkeren, ikke det den kan leverer til højttalerne.
At højttalerne kan tåle 100-150W siger heller ikke så meget, du kan brænde dem af med en overbelastet 20W forstærker.

Hvor højt du kan spille, det er nærmest umuligt at svare på, men jo mere du hæver bas/diskant jo mindre kan du tillade dig at skrue op, før det går galt.
Jan
 
Indlæg: 226
Tilmeldt: 22 maj 2011
Lokalitet: Kbh

Næste

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 170 gæster