Kenwood KR6600

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Kenwood KR6600

Indlægaf jan_stevns » tirs 24. sep 2013 19:41

Er der noget mere hyggeligt end at sidde i en dunkel stue, og hygge sig med noget godt musik - serveret
af den nyindkøbte Kenwood KR6600 ... man kan da blive helt forgabt i de gamle skala'er

kr6600.jpg


Skalapinden var blevet sort, men en ny diode fik liv i den igen

Den kører søreme helt fint sammen med et par gamle Tuber ( mkIII )

Vufferne og jeg, sender en venlig tanke til den tidligere ejer TK1 - køreturen var det værd!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jan_stevns
 

Re: Kenwood KR6600

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 24. sep 2013 19:49

Tillykke med den - ja der ér nu noget over receivere (=skalaerne) med det flotte lys.
Det bør give dem et liv efter at DR og andre slukker for FM-signalet - og man skal på nettet eller DAB for at høre radio...
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Kenwood KR6600

Indlægaf jan_stevns » tirs 24. sep 2013 20:20

Den der "lukning" af FM båndet - sker nok ikke i min levetid :)
jan_stevns
 

Re: Kenwood KR6600

Indlægaf TK1 » tirs 24. sep 2013 20:55

jan_stevns skrev:Er der noget mere hyggeligt end at sidde i en dunkel stue, og hygge sig med noget godt musik - serveret
af den nyindkøbte Kenwood KR6600 ... man kan da blive helt forgabt i de gamle skala'er

kr6600.jpg


Skalapinden var blevet sort, men en ny diode fik liv i den igen

Den kører søreme helt fint sammen med et par gamle Tuber ( mkIII )

Vufferne og jeg, sender en venlig tanke til den tidligere ejer TK1 - køreturen var det værd!


Tak Jan, glæder mig at du er tilfreds med handelen .. :OLO:
TK1
 

Re: Kenwood KR6600

Indlægaf Captain Phoenix » tirs 24. sep 2013 21:04

jan_stevns skrev:Den der "lukning" af FM båndet - sker nok ikke i min levetid :)

Det vil jeg da meget håbe at det bliver - det skulle ske allerede i 2019...

Men man kan jo håbe på, at forudsætningen for den politiske beslutning ikke er på plads alligevel - nemlig at 50% af al radiolytning i 2018 sker via DAB.

Forresten fantastisk politisk arrogant: Hvis op til 49% lytter på FM-båndet året før kan man åbenbart godt forsvare at lukke det.
:Gammel:
Eller er jeg bare endnu et eksempel på en uddøende dinosaurus-race, der synes at en bog er bedre end Kindl, at en fysisk avis er værd at betale for, at en LP med cover og en bestemt rækkefølge af numrene er bedre end 20 mill. ligegyldige numre på TDC Play osv. "Mere" og "nyere" er ikke bedre (ikke her eller altid, ihvertfald).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Kenwood KR6600

Indlægaf cdp » tirs 24. sep 2013 22:36

Først stort tillykke med den flotte Kenwood , og til Captain - jeg kan ikke være enig... :cool1:
Alle de gode gamle FMmodtagere, som gennem årene har sat nye standarder for lydkvalitet, er jo levende bevis for mediets popularitet. Digital radio vil givet fortrænge fm, fordi mængden af information er større. Er der ivrigt nogen herinde, der har en dab-tuner i god kvalitet, der lyder bedre end en ditto god FMtuner ??? :roll:

Vh Carsten
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Kenwood KR6600

Indlægaf mcs_5 » tirs 24. sep 2013 23:01

Captain Phoenix skrev:Eller er jeg bare endnu et eksempel på en uddøende dinosaurus-race, der synes at en bog er bedre end Kindl, at en fysisk avis er værd at betale for, at en LP med cover og en bestemt rækkefølge af numrene er bedre end 20 mill. ligegyldige numre på TDC Play osv. "Mere" og "nyere" er ikke bedre (ikke her eller altid, ihvertfald).

Jeg tror vi er mange dinosaurer her. Det er ikke mange bøger jeg får læst, men aviser (3 pr. dag) og LP'er - helt enig.

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Kenwood KR6600

Indlægaf guh » ons 25. sep 2013 09:49

----
guh
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25 jan 2011
Lokalitet: Horsens

Re: Kenwood KR6600

Indlægaf Tube mania » ons 25. sep 2013 10:21

Tillykke med den...sg flot...

Jeg har haft en KR9400...købte den som ny i 1976...den skulle jeg nok have beholdt...æv.

Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Kenwood KR6600

Indlægaf jan_stevns » ons 25. sep 2013 16:21

Tube mania skrev:Tillykke med den...sg flot...

Jeg har haft en KR9400...købte den som ny i 1976...den skulle jeg nok have beholdt...æv.

Billede


Takker :)

Jeg er ved at få kassen frisket op - den har suget første gang olie til sig nu - men virker stadig knastør.

Endemålet er jo den der silkebløde glatte "barnenummer" man nok gerne ønsker - men det der "Japanske Åndenød", er dælme noget underligt noget
jan_stevns
 

Re: Kenwood KR6600

Indlægaf cdp » ons 25. sep 2013 23:21

Du kunne evt. sætte før/efter foto af kabinet ind - så kan vi se din forskønnelse.. ;)
- og er ivrigt helt enig med Claus også, - stavefejl og manglende ord i indlægget beklager jeg...
Vh. Carsten
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Kenwood KR6600

Indlægaf Tonni » tors 26. sep 2013 19:59

Tja. Nu tror jeg polimikerne bliver overhalet inden om...
Jeg er ikke i tvivl om den fremtid, jeg er ked af vil komme, er en fremtid med streaming. - Også via mobilt bredbånd...
Derfor tror jeg også ( eller håber i hvert fald ) at FM kommer til at leve lidt længere endnu. - Og at DAB dør!
Men uanset hvad bliver det i hvert fald på bekostning af den gode lyd!
Men det er det jo allerede... Det der kommer ud af senderne er jo alligevel sendt digitalt, fra diverse gyngemoser til masterne. :-(
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Kenwood KR6600

Indlægaf spuncut » fre 27. sep 2013 01:42

DAB ku' ellers være så godt...
Det var allerede slut med "ren" analog-FM i midten af firserne.
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3601
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 150 gæster