En Beomaster 1900?!

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

En Beomaster 1900?!

Indlægaf Spectrum » fre 25. okt 2013 20:46

Ja Så folkens, så Gjorde jeg det igen, Tømte hele Byen for Vintage Ting.
Alt efter alt, Fik jeg et lille Side Job hos denne genbrugs Butik, som solgte mig en Beomaster 1900, for en Hund! Jeg tog den hjem med et begagerum Fuld af andet, (lidt til det senere) Denne Beomaster sidder bag mig og spiller, Via Phono, I Mono, da jeg kun har et af de gamle stik..... haha. Men den er godt nok flot! efter en time fandt jeg helt selv lågen hvor alle Knapper gemte sig.. tja, ikke alle er lige hurtige. Men den spiller! er den værd at fikse om, og beholde? den har lidt rust, under trafoen, og omkring, og træet i siderne er lidt slidt, men det kan klares på en Lørdag aften Jo, intet Problem.
Kender lidt til lidt af hvert, mest solidstate grej, men lærer PT også om Rør.
Stor Fan af Technics Og Zenith.
Brugeravatar
Spectrum
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 28 sep 2013
Lokalitet: Ribe

Re: En Beomaster 1900?!

Indlægaf Spectrum » fre 25. okt 2013 21:08

TILFØJER LIGE, at Køleren bagpå er Så varm på ET sted, at da jeg Rørte den, da jeg ville flytte den, brændte jeg ligefrem hånden! Ej hvor det gjorde nass. jeg tror der er en transistor der har det Meget dårligt i den.
Eller er det normalt? den stod på en seng, som nok ikke var smart, men det kun et sted, som er meget sært.
Kender lidt til lidt af hvert, mest solidstate grej, men lærer PT også om Rør.
Stor Fan af Technics Og Zenith.
Brugeravatar
Spectrum
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 28 sep 2013
Lokalitet: Ribe

Re: En Beomaster 1900?!

Indlægaf Dan63 » fre 25. okt 2013 21:18

Hej Spectrum.

Det er ikke meningen at den bliver så varm! Den 1900 jeg har bliver absolut ikke så varm.
Prøv at placere den et sted, hvor den kan få "vejret" og fortsætter den med at være så varm, ville jeg slukke den og gå den igennem inden jeg tændte den igen. :)

Der vil nok være nogle af de andre herinde, som kan give dig tips om hvad der kunne være galt.

Held og lykke med den!

Mvh. Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: En Beomaster 1900?!

Indlægaf Cinemad » fre 25. okt 2013 21:29

Det er verdens flotteste receiver - i hvert fald i mine øjne. Og i øvrigt sådan en der genstartede min interesse for vintage stereo grej. Så hvis du spørger mig er den bestemt værd at beholde.

Det med at den bliver varm kan skyldes at bias skal justeres. Beomaster 1900 har i øvrigt den særhed, at hvis nogle af pærerne er gået, så virker styringen ikke. Inden jeg fik min lavet betød det at den ikke kunne spille særlig højt, men det kan give mange andre sjove effekter.

Min spiller i soveværelset med et par Tandberg TL 1520.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 24 apr 2012
Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

Re: En Beomaster 1900?!

Indlægaf Spectrum » fre 25. okt 2013 21:30

Hej Dan! Der var kommet rust, ind at ligge over transistorernes lodninger! En gang, skiller man ikke sit nye legtøj ad, og så se, så fortryder man sku! haha, håber den Klarer det fra nu af, ellers må jeg lige tage den med til en af mine Venner med en lodekolbe, da sådan en er det eneste jeg ikke ejer. :P
Kender lidt til lidt af hvert, mest solidstate grej, men lærer PT også om Rør.
Stor Fan af Technics Og Zenith.
Brugeravatar
Spectrum
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 28 sep 2013
Lokalitet: Ribe

Re: En Beomaster 1900?!

Indlægaf Spectrum » fre 25. okt 2013 21:31

@Cinemad, Må jeg lige sende dig en Privat besked?
Kender lidt til lidt af hvert, mest solidstate grej, men lærer PT også om Rør.
Stor Fan af Technics Og Zenith.
Brugeravatar
Spectrum
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 28 sep 2013
Lokalitet: Ribe

Re: En Beomaster 1900?!

Indlægaf Dan63 » tors 7. nov 2013 15:53

Hej Spectrum.

Fik du klaret problemet med 1900'erens for høje varme?

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: En Beomaster 1900?!

Indlægaf Spectrum » fre 8. nov 2013 13:23

Dan63 skrev:Hej Spectrum.

Fik du klaret problemet med 1900'erens for høje varme?

Mvh Dan


Faktisk så nej... Det blev værre hvorefter flere knapper ikke virkede, som volumen, og den brummer helt vildt, som om vi snakker død transistor... Ligger på dba for en hund lige nu, til reserve dele, og gratis til forum medlemmer bare de selv henter.
Kender lidt til lidt af hvert, mest solidstate grej, men lærer PT også om Rør.
Stor Fan af Technics Og Zenith.
Brugeravatar
Spectrum
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 28 sep 2013
Lokalitet: Ribe

Re: En Beomaster 1900?!

Indlægaf Dan63 » fre 8. nov 2013 22:49

Hej Spectrum.

Det er s.. da sur r..!
Så må du ha' mere held med næste projekt "thumpsup"!

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: En Beomaster 1900?!

Indlægaf Nillerviborg » fre 8. nov 2013 23:22

BM1900 ( med touch, går jeg ud fra det er af modellerne, der er osse en ældre med den lodrette alu-front... ) er ganske nem og ha' med og gøre, hvis du skal have nogen tricks.

Brum i dem er typisk fordi lytten i småsignal-strømforsyningen er gået kold, og skift lige brokoblingen til denne nu du er i gang.
Varmen bagi = nyt potmeter til BIAS i den respektive udgang, og så trimmes på plads igen.

Manglende funktion på et par af touch felterne = du har ikke fået "fjedertungerne" sat rigtigt på plads efter at ha skillet den ad. ...
Jeg har da i øvrigt en 3-4 stykker af dem som Donor stående så vidt jeg husker...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster