Luxman R-1050 har fundet vej til min stue!

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Luxman R-1050 har fundet vej til min stue!

Indlægaf Herokazz » fre 8. nov 2013 16:14

Hejsa

Juhu! Så fik jeg endelig en forstærker med trækabinet og sølvfront til mine højtalere, som jeg har drømt om længe. Den lyder også godt ;)

Jeg synes jeg så i forskellige videoer på youtube at den kunne fange radiokanaler, som den er, uden antenne. Det kan den altså ikke hos mig her på Vesterbro. Håber ikke der er noget galt.
Nogen der har nogle gode bud på en FM antenne jeg kan sætte på? Gerne lidt retro hvis den bliver synlig.

Og hvad gør "Dolby FM adapter"-knappen oppe i venstre hjørne??

God dag!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Herokazz
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 26 jul 2013
Lokalitet: København

Re: Luxman R-1050 har fundet vej til min stue!

Indlægaf Tube mania » fre 8. nov 2013 16:46

Hmmm.den ligner sg da min...fed nok receiver...jeg bruger min hver dag. Dolby FM er en støjreduktion i lighed med Dolby B på båndoptagere. Det blev indført i 1970 og så trode man at det bed sig fast, men efter 1974 forsvandt det igen. Ingen ved hvorhen... 8).

FM virker ikke uden antenne...hvis du ikke har radio antenne tilslutning hvor du bor findes der stue antenner. De fungerer dog ikke altid godt...det afhænger af forholdende og afstand til senderen. En udendørs/loft antenne er altid det bedste.

Den her kan du prøve med...det kan være du er heldig og den er lidt vintage agtig...

http://www.musikram.dk/shop/indendoers- ... 1236p.html
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Luxman R-1050 har fundet vej til min stue!

Indlægaf hmt » fre 8. nov 2013 17:03

Tillykke, det er en flot sag.

Jeg bor selv på Vbro og har ikke haft problemer med at fange signaler fra FM-båndet på de tunere, jeg har haft. Men nogle gange skal man lige sætte en stump ledning i antenne-stikket før at der sker noget. Kvaliteten er ikke den bedste med sådan en opsætning, så skal du have fat i det udstyr Tube skriver om, men det går, til husbehov, og dum disco og shit-parade på P3!

Svensk P3 kan i øvrigt anbefales, særlig for deres musikprogrammer, men det er noget mere tricky at fange med en stump ledning.

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Luxman R-1050 har fundet vej til min stue!

Indlægaf vericon » fre 8. nov 2013 17:36

Hej
Man kan bygge en Yagi Uda antenne efter anvisning:
http://yagi-uda.com/
http://sorenrosenberg.dk/2010/10/ombygg ... i-antenne/

Hilsen
Hans Jørn
Brugeravatar
vericon
 
Indlæg: 633
Tilmeldt: 07 okt 2011
Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Lokalitet: 6280 Kogsbøl

Re: Luxman R-1050 har fundet vej til min stue!

Indlægaf The Canadian » fre 8. nov 2013 21:10

Hey ...

Det hedgangen HI Fi og Elektronik hvde på et tidspunkt en byggevejlidning til en FM antene ... Måske en fra forumet har den liggen og vil upload en kopi ...

Jake TC
O & O, Jake

Stuen - Rega RP 10 + Athena 3 + Rega ISO / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades
Kontoret - Morgen Int. Amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC / Russel K Red 50
Brugeravatar
The Canadian
 
Indlæg: 500
Tilmeldt: 11 maj 2010
Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Re: Luxman R-1050 har fundet vej til min stue!

Indlægaf mcs_5 » fre 8. nov 2013 22:25

Audiovisen har også haft en. Men hvis man skal købe alurør og diverse andet hjem, er det nok billigere at købe en antenne...

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Luxman R-1050 har fundet vej til min stue!

Indlægaf Herokazz » lør 9. nov 2013 13:05

Tak for svarene!
Det kan da egentlig godt være der er noget radioudtage i foreningen her. Der er ihvertfald en indgang ved siden af fællesantennen jeg kan prøve.
Herokazz
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 26 jul 2013
Lokalitet: København


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: basbas2010, Google [Bot] og 158 gæster