Luxor transistor-radio m.a.

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Luxor transistor-radio m.a.

Indlægaf B&O Vintage » lør 22. mar 2014 21:15

indmad og front
IMG_2096.JPG
IMG_2097.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Luxor transistor-radio m.a.

Indlægaf jcr1972 » søn 23. mar 2014 12:13

Jeg har selv sådan en Philips rør-bærbar med FM, dog med kabinet betrukket med grøn vinyl istedet for smuk finér:

Billede

Den vejer "kun" lidt under 3 kg uden batterier. Der sidder forresten en NiCd celle indbygget i den til glødeforsyningen. Det er den man kan lade op ved at trykke ladeknappen ind når den tilsluttes lysnettet.

Derudover har jeg en noget større RCA 8BX6 "transportabel" radio fra 1948, som vejer knap 5 kg incl. batterier. Den har et ret stort, helt lukket stålchassis, som vejer godt til. Den har desuden afstemt hf trin, indbygget rammeantenne (ses indvendigt i venstre side), og kan også tilsluttes lysnettet (117V ac/dc). Man tænder og slukker for radioen ved at vippe coveret over skala'en op/ned. Jeg er ret vild med designet på den. Det er iøvrigt ca. 5 år siden jeg satte batterier i den. Batterierne er fra Aldi og der er 60 stk. sammenloddede AA batterier til de 90V anodespænding, og 6 stk. C batterier til glødespænding (rørenes glød er seriekoblet). Jeg bruger radio'en jævnligt når den nu alligevel står i stuen, og der er stadig blus på selvom den efterhånden nok har kørt mange timer på batterierne. Jeg har dog ikke målt forbruget. Lyden er iøvrigt ganske glimrende, men den er jo også "Golden Throat" certificeret :lol:
Her er bæstet:

Billede
Billede
Billede
Billede

Mvh.

Jan
jcr1972
 

Re: Luxor transistor-radio m.a.

Indlægaf Tube mania » søn 23. mar 2014 12:31

Philips'n er altså osse smuk i grønt betræk og den RCA er vist bygget som en russisk tank. Det er fine sager :thumbsup:
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Luxor transistor-radio m.a.

Indlægaf vericon » søn 23. mar 2014 13:10

Hej
Da det åbenbart er tid til hylde og hanke "bærbart"- bidrager jeg gerne til fornemmelserne :Briller:

Grundig satellit.jpg


Den her er kommet hid i en byttehandel - så hvis du "tænder" på den (lys er der i den) kan den erhverves for 250.-
Erhvervet er den = SOLGT :cool1:

Hilsen
Hans Jørn
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af vericon søn 23. mar 2014 21:29, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
vericon
 
Indlæg: 633
Tilmeldt: 07 okt 2011
Geografisk sted: Ydre Udkantsdanmark
Lokalitet: 6280 Kogsbøl

Re: Luxor transistor-radio m.a.

Indlægaf Tube mania » søn 23. mar 2014 13:29

Det er så meget sagt, men 'småt bærbart' er en del af interessen og så fik jeg jo Arena'en... satellitten er fin og god, men for moderne for mig. Når jeg lytter korte bølger er det den her...den er behagelig fri for mærkelige IC kredse som er 'obsolete'. Den kan også køre 12V...og har været med på Ejer Bavnehøj :SSQ: Der skal nok være en som falder for Satelitten :thumbsup:

Billede
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Luxor transistor-radio m.a.

Indlægaf B&O Vintage » søn 23. mar 2014 18:12

acj1980 skrev:flot radio ellers B&O vintage.. men 250kr så skal den jo også være lige så pæn som på billederne ;-)



Kan leveres G R A T I S :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: til Haslev... :QQS:
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Luxor transistor-radio m.a.

Indlægaf B&O Vintage » søn 23. mar 2014 18:19

øph2 (Small).JPG
mere Philips BÆRBAR 150.- men det skal gå hurtigt den er lagt på ebay.de og der er en som har den på seine Beobachtungsliste
øph.JPG
øph3 (Small).JPG
øph 4 (Small).JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Luxor transistor-radio m.a.

Indlægaf X-ray » søn 23. mar 2014 18:33

vericon skrev:Hej
Da det åbenbart er tid til hylde og hanke "bærbart"- bidrager jeg gerne til fornemmelserne :Briller:
Den her er kommet hid i en byttehandel - så hvis du "tænder" på den (lys er der i den) kan den erhverves for 250.-

Hilsen
Hans Jørn

Den Satellit vil jeg meget gerne overtage... for 250,- :thumbsup:
Sender dig en Pb - med det samme.

Hilsen X-ray.
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray
 
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 22 apr 2010
Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 172 gæster