Pioneer SX-1250, Luxman m.m.

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Pioneer SX-1250, Luxman m.m.

Indlægaf Akvavit » søn 29. dec 2013 11:16

Hejsa!

Ny mand herinde, brugte et par timer på at læse forummet igennem, virker som om jeg kommer til bruge meget tid herinde :thumbsup:

Jeg er just vendt hjem efter det meste af 5 år i det store udland, og skal ttil at gøre en lejlighed i Søborg i stand, så pengene var der ikke til at kunne "købe vellyd". Så jeg tænkte at jeg istedet ville se hvad jeg kunne støve op af vintage (og semi-vintage) grej på loftet.

Pt. lyder høsten således:

- En Pioneer SX-1250 - ingen lyd kommer ud, skal have leget lidt med den, men for pæn til at give op... Måske et projekt når der bliver råd til at sende den til en der kan gå den igennem.

- Luxman L30+T33 - spiller fint, men skratter godt, måske det kan klares med et skud kontakt spray..

- Thorens TD 160 Super m. Ortofon Super om 40 PU - ser hammer godt ud, tror ikke der skal laves meget ved den.

- Parasound avc-1800 - aner ikke hvad jeg skal bruge den til, måske oplagt til handel for reperation af Pioneer (hint hint ;) )

- Snell Type D - ikke så vintage igen, men jeg mindes de lyder dejligt.

+ en ukendt Marentz tuner, får den i hænderne om et par dage.

Efter hvad jeg kan læse mig frem til, er det vel værd at sætte den Pioneer til side, til der er kapital til at sætte den i stand? Så min plan pt. var at give det Luxman sæt noget kontakt spray, og så bruge dem indtil den Pioneer er klar. Men vil de kunne trække de Snell der mon?

Jeg er ret ny ud i vintage, og vil gladeligt suge til mig af råd og forskal fra alle jer herinde. Når jeg har fået grejet samlet et sted, skal jeg nok tage lidt billeder :)
Akvavit
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 28 dec 2013
Lokalitet: 2860 Søborg

Re: Pioneer SX-1250, Luxman m.m.

Indlægaf roy67 » søn 29. dec 2013 12:46

Hei . kjenner ikke til Snell D. Men min L30 trekker det meste av hva jeg har av HT(snell e3, harbeth, mission), og spiller veldig bra. og så er den jo veldig vakker da :p Rens den og prøv den på dine snell.

l30 snell.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
roy67
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 17 jun 2012
Geografisk sted: Norge
Lokalitet: 4645 Nodeland

Re: Pioneer SX-1250, Luxman m.m.

Indlægaf Captain Phoenix » søn 29. dec 2013 13:46

Hej Akvavit
Velkommen på vintagehifi.dk.
Det lyder da som en rigtig god start i Søborg: Luxman 30/33, Thorens 160 m. Ortofon OM-40 og Snell Type D :Thumpsup:
Tror ikke Luxman'en får problemer med at trække Snell'erne - de er rimeligt følsomme - men SX-1250'eren er jo i en anden liga, når du får den op at køre.
Good luck!
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Pioneer SX-1250, Luxman m.m.

Indlægaf Akvavit » man 30. dec 2013 13:16

Tak for den fine velkomst!

Jeg ved ikke om der er et bedre sted her på forummet til at poste sådan en generel tråd omkring det jeg får hevet ned fra loftet, men syntes det var lige overkill at lave en seperat tråd for hver eneste?

Jeg fandt nemlig også lige en Sony ST-S770ES tumer. Godt støvet, men ellers i fin stand. Er det noget der er værd at folde fast i?
Akvavit
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 28 dec 2013
Lokalitet: 2860 Søborg


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster