Pink Noise

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Pink Noise

Indlægaf acj1980 » man 6. jan 2014 00:12

Hello fellas.

Jeg har en beocenter 1600 stående som egentlig er funktionsdygtig i kassette båndoptageren radio osv, den har samme forstærker som beolab 1700 som jeg også har en tråd herinde omkring.

I dette Beocenter er der pink noise i højre kanal, men hvad er det for en form for fænomen? højre kanal spiller fint og følges med den "raske kanal" dog når der er skruet helt ned eller står på lav volume trænger PN igennem, højre kanal trækker ligeledes ikke nogen strøm udover det normale.

Det er ret så begrænset hvad jeg har rodet med af transistor forstærker da de forekommer mig dødsyge og let ka løbe løbsk mht fejl.

Men derfor kunne det stadigvæk være morsomt at vide hvorfor denne pink noise forekommer

Mange hilsner

Alex
acj1980
 

Re: Pink Noise

Indlægaf Tube mania » man 6. jan 2014 10:14

acj skrev:Det er ret så begrænset hvad jeg har rodet med af transistor forstærker da de forekommer mig dødsyge og let ka løbe løbsk mht fejl.

He he...jeg er ikke uenig...opfatter dem nærmest lidt kvindagtige...man skal ikke drille dem for meget for så er der total nedsmeltning i sigte. Rør er mere tilgivende...

Men fejlen må ligge i udgangstrinnet siden du kan høre det når der er skruet ned. Den burde kunne findes med et oscilloscop hvor man arbejde sig baglæns i trinnet og jeg vil antage det er indgangs transistoren, men det kan være noget andet. Det er samme effekttrin som i beolab 1700...nåh...det vidste du godt :|
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Pink Noise

Indlægaf acj1980 » man 6. jan 2014 13:14

muhahahaha.. det var sku en go pointe at den er kvinagtig.. jahh der er nu noget om det, da er rørene noget mere pædagogiske.. her tænker jeg på logikken.. :-P

Ja jeg tænker jeg lige må smække et skop på og kigge, kan det være en defekt transistor siden den støj forekommer?

Ja jeg kiggede på diagrammet og så det jo er samme udgangs kredsløb som i Beolabben, hmmm det er både godt og skidt ;-), foredelen er jo det er få komponenter MEN til gengæld skal der kun tirres ganske lidt før de udgangs trunter stikker af fra én
acj1980
 


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 163 gæster