reparation - hvem hvor ?

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

reparation - hvem hvor ?

Indlægaf mikael1960 » lør 11. jan 2014 18:38

Jeg har en del ældre udstyr som jeg er glad for, og jeg ville faktisk gerne bruge det igen.
Er det realistisk prismæssigt at renovere ?


1 stk. Amcron DC155 effekttrin, købt i 1980 (ca.). Det er en efterløber til de gamle amerikanske Crown forstærkere. Så vidt jeg kan regne ud, skal elektrolytterne skiftes, og så skal håndtagene monteres.
Jeg købte en demo model for ca. 10.000kr

1 stk. Harman Kardon forforstærker - der er støv (støj) i en del af kontakterne... Kan det renses idag? (det kunne det ikke sidst jeg undersøgte det).
Mener jeg gav omkring 3000 for den, brugt 1 års tid, først i firserne.

1 stk STD (engelsk pladespiller) med monteret Grace træ tonearm - og Grace F9E pickup. Der er problemer med at den ene kanal falder ud.
Den samlede pris lå omkring 7000kr i midt firserne.

2 stk JBL studiemonitorer - JBL selvbyg palisander, med enheder svarende til den gammel kendte L300 fra slut halvfjerdserne til starten af firserne.
Begge basserne skal have nyt pap og ophæng - ellers skulle de fungere.

Kan i hjælpe med nogle af disse ting?
Og hvad koster sådan noget ?

håber i kan hjælpe.
mikael
mikael1960
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 nov 2012
Lokalitet: næstved

Re: reparation - hvem hvor ?

Indlægaf acj1980 » lør 11. jan 2014 19:03

JA radio på Frederiksberg var måske et godt bud på forstærker osv, de bruger nok ikke tid på at skifte skumkanterne, men flere private gør i det ved jeg.

Mvh

Alex
acj1980
 

Re: reparation - hvem hvor ?

Indlægaf Ehapa » lør 11. jan 2014 19:04

ANALOG-BO i Glostrup.
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: reparation - hvem hvor ?

Indlægaf Edge » lør 11. jan 2014 19:23

Hvis basserne skal have både nyt pap og ophæng er det en reconing de skal have, ikke en refoaming. Sound2vision viborg kan gøre det med originale dele, ved ikke om der er nogen der gør det på Sjælland.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: reparation - hvem hvor ?

Indlægaf Nillerviborg » lør 11. jan 2014 21:26

Jeg ville umiddelbart sige vi kan klare det hele - men det er som sagt i midtjylland ( Viborg ) - På sjælland har jeg endnu ikke hørt dårligt om analogbo...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: reparation - hvem hvor ?

Indlægaf zaragon » søn 12. jan 2014 01:40

hmmmm.... nu har jeg selv et par JBL 300, og mine basenheder fik nye surrounds for nogle år tilbage af ALAN THWAITES, tror jeg han hedder, hvis jeg husker ret.... en ældre herre, kompetent, venlig, fair og dygtig, boende på Møn. Der må være flere end mig, der husker ham? Faktisk tror jeg, han stadig er aktiv i sine 70'ere!!!

JA-radio på Frb. har jeg selv benyttet med varierende tilfredshed... ikke alt går lige godt...:-( - jeg savner stadig KLIT fra K.T Radio på Vesterbrogade.... den mand kunne bare så pokkers meget, og så var han altid rar og hyggelig!!

-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 02 okt 2011
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Re: reparation - hvem hvor ?

Indlægaf ferr31 » søn 12. jan 2014 09:51

Jeg har haft min cd afspiller hos Sound2vision og kan kun anbefale dem.
Regningen var også yderst rimelig .

Mvh.
Nils
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 958
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: reparation - hvem hvor ?

Indlægaf mikael1960 » søn 12. jan 2014 22:29

hold nu op - hvor er jeg glad for jeres svar...
Jeg venter lige lidt endnu for at se om der kommer flere muligheder her i nærheden af sydsjælland.
Tusind Tak - alle sammen :-)
:cool1:
:Thumpsup:
mikael1960
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 nov 2012
Lokalitet: næstved

Re: reparation - hvem hvor ?

Indlægaf acj1980 » søn 12. jan 2014 23:51

Edge skrev:Hvis basserne skal have både nyt pap og ophæng er det en reconing de skal have, ikke en refoaming. Sound2vision viborg kan gøre det med originale dele, ved ikke om der er nogen der gør det på Sjælland.



Jeg har til dato aldrig hørt om man også skifter selve pappet men kun kanterne.. af hvilken grund skulle man udskifte pappet?

Alex
acj1980
 

Re: reparation - hvem hvor ?

Indlægaf Nillerviborg » søn 12. jan 2014 23:54

acj1980 skrev:
Edge skrev:Hvis basserne skal have både nyt pap og ophæng er det en reconing de skal have, ikke en refoaming. Sound2vision viborg kan gøre det med originale dele, ved ikke om der er nogen der gør det på Sjælland.



Jeg har til dato aldrig hørt om man også skifter selve pappet men kun kanterne.. af hvilken grund skulle man udskifte pappet?

Alex


Tjek billeder og beskrivelse i albummet..:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 360&type=3

Det kan absolut være en fordel, da en komplet reconing skifter aller mekaniske dele ud...
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: reparation - hvem hvor ?

Indlægaf Fredmarantz » søn 12. jan 2014 23:56

Hvis enhederne (svingspole) har været udsat for overlast i form af varme og/eller mekanisk slidtage - så er det en fordel at recone. Ex. JBL gør originalt set ikke i at refoame, men altid at recone. Hermed ikke sagt, at man ikke kan refoame JBL - det kan man da. Refoaming bør vel kun foregå, hvis man er sikker på, at der ikke er skader på andet end kanter.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: reparation - hvem hvor ?

Indlægaf acj1980 » man 13. jan 2014 00:17

Nillerviborg skrev:
acj1980 skrev:
Edge skrev:Hvis basserne skal have både nyt pap og ophæng er det en reconing de skal have, ikke en refoaming. Sound2vision viborg kan gøre det med originale dele, ved ikke om der er nogen der gør det på Sjælland.



Jeg har til dato aldrig hørt om man også skifter selve pappet men kun kanterne.. af hvilken grund skulle man udskifte pappet?

Alex


Tjek billeder og beskrivelse i albummet..:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 360&type=3

Det kan absolut være en fordel, da en komplet reconing skifter aller mekaniske dele ud...


det ser sku godt ud, men kan det i det hele taget betale sig? tommelfingeren op for et så flot kvalitets arbejde.. det kommer kinøjserne aldrig efter
acj1980
 

Re: reparation - hvem hvor ?

Indlægaf larsne » man 13. jan 2014 22:55

Det kan sjældent betale sig at recone jbl højttalere hvis man har tænkt sig at sælge(dog med undtagelser), men er man glad for dem og planlægger at de skal gøre tjeneste i sit anlæg mange år frem, så er det løsning nr.1 - uden tvivl. Jeg har set enheder hvor skift af kantophænget har været "tilstrækkelig" men ikke optimal da stoffjederen var blevet lettere deform efter 25 år.
larsne
 
Indlæg: 1277
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 148 gæster