Yamaha C-4

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Yamaha C-4

Indlægaf bjerager » søn 16. feb 2014 10:04

Øv, så stod min yamaha pre af. Der er ingen lys i kontakterne. Når den er tændt, så summer den. Jeg har pillet låget af, og er i tvivl om hvorvidt lyden stammer fra trafoen eller fra et relæ ved tænd/sluk kontakten. Hælder nok til det sidste, Men den er opbygget på en måde inden i, så den ikke er så nem at servicere. Alle sikringer i strømfosyningen er intakte.

Øv og hjælp! Hvor ville være et godt og rimeligt billigt sted at gå hen med den?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Yamaha C-4

Indlægaf mirackulix » søn 16. feb 2014 10:39

analog bo i glostrup tlf 21242082
Brugeravatar
mirackulix
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 15 nov 2012
Lokalitet: Sydhavn

Re: Yamaha C-4

Indlægaf bjerager » søn 16. feb 2014 11:33

Okay, nu kan jeg se, at der engang er en, der har haft limet et stykke knækket plastic af hovedtelefonbøsningen - og jeg kan de, at limningen er gået op. Jeg kan ikke umiddelbart se, at det skulle have nogen betydning i "elektrisk forstand". Stikker man et jackstik ind i stikket sidder det fast som det plejer, og der er ikke nogen mærkelige lyde, når man tager stikket ud og ind.

EDIT: Den snerrende lyd kommer fra trafoen. Der er strøm på on/off kontakten - har prøvet at kortslutte den, og det er ikke den, der er problemet.

Nogen bud?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Yamaha C-4

Indlægaf Tonni » søn 16. feb 2014 11:53

Umiddelbart ser den flot ud inden i.
Er det denne, når skærme osv. kommer af?

Billede

Der er en tråd, på en asiatisk hjemmeside, hvor der gives en ide om hvilket arbejde det er at recappe dyret.
- Hvilket sikkert er en god ide...
Translate er uundværligt her...
http://blog.livedoor.jp/jt8085jp/tag/C-4

Et billede fra tråden, som viser antallet af caps i den:

Billede

Tror det kan gå hen og blive dyrt, hvis der er alt for mange af de caps der er tørret ud! :(
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Yamaha C-4

Indlægaf bjerager » søn 16. feb 2014 12:13

Tonni skrev:Umiddelbart ser den flot ud inden i.
Er det denne, når skærme osv. kommer af?

Billede

Der er en tråd, på en asiatisk hjemmeside, hvor der gives en ide om hvilket arbejde det er at recappe dyret.
- Hvilket sikkert er en god ide...
Translate er uundværligt her...
http://blog.livedoor.jp/jt8085jp/tag/C-4

Et billede fra tråden, som viser antallet af caps i den:

Billede

Tror det kan gå hen og blive dyrt, hvis der er alt for mange af de caps der er tørret ud! :(


Jeg kan ikke se det første billede - linket virker ikke. Men ja, der er rigtigt mange caps i den - også umiddelbart langt flere end det billede, du henviser til.

Her er en video, med en,d er giver den fransk vask og strygning - men jeg ved ikke hvor jeg skal begynde og slutte med den...

LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Yamaha C-4

Indlægaf bjerager » søn 16. feb 2014 12:18

En servicemanual og et diagram - hjælp! Totalt mangle på overblik...

http://sportsbil.com/yamaha/c-4-sm.pdf

http://sportsbil.com/yamaha/c-4-s.pdf
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Yamaha C-4

Indlægaf Nillerviborg » søn 16. feb 2014 13:05

Jaaaaerh, den er nu ikke værre end som så. ...
Jeg har da selv noget der ligner, og har repareret på dem tidligere - så skulle analogbo ha for travlt for tiden, så smider du den bare til Viborg, så ser vi på det...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Yamaha C-4

Indlægaf spuncut » søn 16. feb 2014 14:32

Hej Bjergager
Det kunne være interessant at vide om der er gang i minus-12-volten, fordi den driver relæ og lamper :Tanke:
Brummen fra trafoen kunne hidrøre fra at -12volten belaster trafoen skævt, bare ren spekulation....
MVH spuncut
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3602
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Yamaha C-4

Indlægaf bjerager » søn 16. feb 2014 16:51

spuncut skrev:Hej Bjergager
Det kunne være interessant at vide om der er gang i minus-12-volten, fordi den driver relæ og lamper :Tanke:
Brummen fra trafoen kunne hidrøre fra at -12volten belaster trafoen skævt, bare ren spekulation....
MVH spuncut


Njae, jeg har ikke et multimeter herhjemme, så jeg kan ikke måle på den. Og jeg kan ikke lige aflæse hvilken af dem,d er er 12-volten. Jeg kan se, at alle ledninger går ind i et par ensretter kredse. Så vidt jeg kan se af diagrammet er der 19,5V i den ene og 42V i den anden. Som jeg læser diagrammet er det 19,5V der går til lamper og relærer. Men at der skulle være strøm på den del af den giver måske meget god mening.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 147 gæster