Beomaster 4400

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Beomaster 4400

Indlægaf acj1980 » fre 7. mar 2014 10:54

Hvad er jeres vurdering af sådan en bandit? jeg syntes mange på sitet hifi4all sabler den ned som manglende hifi komponent, men B&O selv skriver at det er det.

Jeg er selv ejer af en som jeg bruger, og jeg har intet at sætte på den, god og kraftig lyd, fint lydspektrum bas/diskant via mine 5700 højtalere, super følsom tuner.

Hvad er jeres egne vurderinger/erfaringer.. ris og ros modtages ;-)

Alex

PS: jeg havde en kort stund i overvejelse af at anskaffe en beomaster 6000 , men ideen er skrinlagt igen grundet de mange problemer man kan læse sig til omkring processoren.
acj1980
 

Re: Beomaster 4400

Indlægaf MDA » fre 7. mar 2014 10:56

Min BM6000 kunne jeg få op at køre igen, så mon ikke du nok skulle finde BM6000 som venstrehånds arbejde.
Problemet kan være displayet, men en donor er vel nem at finde.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3369
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Beomaster 4400

Indlægaf acj1980 » fre 7. mar 2014 15:50

Hej MDA. okay hvad fejlede din BM6000, vel ikke processorfejl vel?
acj1980
 

Re: Beomaster 4400

Indlægaf jan_stevns » fre 7. mar 2014 16:22

acj1980 skrev:Hvad er jeres egne vurderinger/erfaringer.. ris og ros modtages ;-)


på bundlinien en ganske hæderlig genstand.
jan_stevns
 

Re: Beomaster 4400

Indlægaf acj1980 » fre 7. mar 2014 16:23

jan_stevns skrev:
acj1980 skrev:Hvad er jeres egne vurderinger/erfaringer.. ris og ros modtages ;-)


på bundlinien en ganske hæderlig genstand.


Hej Jan.. kan du ikke prøve at uddybe det lidt :-)
acj1980
 

Re: Beomaster 4400

Indlægaf Tube mania » fre 7. mar 2014 16:37

Den er kort og godt en af de bedste receivere fra dette mærke...relativ ukompliceret og vellydende. Jeg tror der er udbredt enighed her på sitet om det og jeg har da set Niller-viborg rose den..han har nok i lighed med mig haft cocktail pølserne i nogle stykker.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Beomaster 4400

Indlægaf jan_stevns » fre 7. mar 2014 17:19

acj1980 skrev:Hej Jan.. kan du ikke prøve at uddybe det lidt :-)


Det er noget svært - da der hverken er meget godt eller skidt at sige om den.

Den er som leverpostej og røde pølser, en ret kedelig genstand , der bare gør det den bliver sat til :)

Sat overfor f.eks en Tandberg 2075, som jeg mener kostede tæt på det samme dengang falder den jo gennem på alle punkter, overfor en ligeledes samtidige Technics SA5460 (der også havde samme prislap) har Beomosteren en bedre tuner, og bedre lyd fra effektdelen - men den har ikke det punch som Tandberg eller Technics mestrede

Altsa - Vanilje og flødesovs i mine øjne - med andre ord - en ganske hæderlig genstand.

Jeg falder ikke i svime over en 4400 - men er der ikke gået totalt Alzheimer i mig, kunne man vist også vælge en Setton RS660 i det prislag - og det var eddergodtnok noget der fik mundvandet til at løbe

setton_rs660.jpg


Eller de store Kenfut / Pioneer - pick your choise

kenwood_kr9600.jpg


Der selvfølgeligt et design issue på spil også
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jan_stevns
 

Re: Beomaster 4400

Indlægaf MDA » fre 7. mar 2014 17:47

acj1980 skrev:Hej MDA. okay hvad fejlede din BM6000, vel ikke processorfejl vel?


Den slukkede af sig selv efter nogle få sekunder, det var justerings potmeterene som skulle skiftes.
De er kendt for at være et svagt punkt på BM6000 og BM8000
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3369
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Beomaster 4400

Indlægaf his067 » fre 7. mar 2014 18:17

Thomas (min søn i Dundee) er helt pjattet med sin Beomaster 6000: Jeg har skiftet elkonder i den og den kører med B&W DM17 + AudioPro B2-50 subwoofer. Det lyder selv i mine ører RET godt.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Beomaster 4400

Indlægaf Tube mania » fre 7. mar 2014 18:44

Jeg falder heller ikke svime over BM4400, men som det så smukt bliver sagt...den gør sit arbejde...ikke mere...ikke mindre. Jeg mener heller ikke den er i samme liga som de fine apparater der bliver vist her som er rene overflødigheds horn af lamper, metre og vellyd. Og gu er de lækre---hvem ville ikke gerne eje sådan en Kenwod...jeg har selv haft en KR9400. Jeg sammenligner kun BM4400 med andre B&o receivere...ikke de der konge receivere...de er som sagt en anden liga.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Beomaster 4400

Indlægaf acj1980 » fre 7. mar 2014 19:19

Sjovt, hver 2.gang jeg laver et indlæg herinde forsvinder sporløst!!
Ville ha sagt at Jan´s argumenter var supergode, jeg er selv ret lun på den setton, ellers er jeg stor tilhænger af Marantz da jeg har haft flere forstærkere i det mærke.

Som tubemand skriver så er det jo klasser for sig, er nok enig med at fra den generation er 4400eren nok bedst, mht til BM6000 så vil jeg da igen overveje om man skulle kigge videre efter sådan en kalorius ;-)
acj1980
 

Re: Beomaster 4400

Indlægaf MDA » fre 7. mar 2014 19:40

acj1980 skrev:Sjovt, hver 2.gang jeg laver et indlæg herinde forsvinder sporløst!!


Er du sikker på at du ikke kommer til at trykke på "Vis prøve" i stedet for "Udfør" når du vil lave et indlæg, det er sket før med andre brugere når de skal sende en privatbesked.

Hverken Kaptajnen eller jeg, har slettet dit indlæg, se log.
log.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3369
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Beomaster 4400

Indlægaf acj1980 » fre 7. mar 2014 19:59

MDa.. det kan såmænd sagtens være tilfældet ;-), jeg kan faktisk ikke huske det, men pyt ;-)
acj1980
 

Re: Beomaster 4400

Indlægaf Nillerviborg » fre 7. mar 2014 21:29

BM4400 er - og vil altid være - for os radionørder noget lidt specielt.
Ikke fordi den spiller superfedt, er majestætisk og se på, er heeelt rigtig og så videre, som fx. Pioneer'ne i størelse SX980++ - Men fordi den vel nærmest er et stykke radio-historie.
Tuneren i den er den samme som B&O har brugt i næsten alle modeller dengang, og vel nærmest over en periode på 30 år, designet er lidt specielt med sin lange flade kasse i forskellige slags træ, så den kan passe under mange steder hvor der ellers ikke er højde til det, Som sådan spiller en BM4400 der er Top Notch faktisk ganske hæderligt..
Det, som for mig gør den lidt Speciel, er at det er det første B&O har lavet i "mainstream" der er med en rigtig Komplementær DualRail Supply. Ikke Kvasi-komplementær, ikke med serielytter i udgangen og så videre - faktisk bygget heeelt rigtig - efter dagens standard.
Stik den til vores Tekniker Flemming i en times tid til halvanden, så er tuneren trimmet og nusset så den kan fange Radio Brazil på en strikkepind inde i et Farady-bur.
Stk den efterfølgende til mig i 8-10 timer, så spiller den stort set lige op med førnævnte Pioneer' og KenFut receivere.
Husk, den er jo fra halvfjerserne...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Beomaster 4400

Indlægaf jan_stevns » fre 7. mar 2014 22:22

Nillerviborg skrev:.........Husk, den er jo fra halvfjerserne...


Mjoehhh - øehhhhh .. det er de nævnte Kenfut , pivonær, Tekniks vidst også :)

Bortset fra det, er der jo bestemt ikke noget forkert i det du har skrevet.

ret skal være ret - jeg har lige slæbt en beomoster 5500, Beocord 6500 og et par redline med,
herop på klippen, så det er jo ikke fordi vi ikke har B&o i det store træskur
jan_stevns
 

Næste

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 143 gæster