Musical Fidelity A1 kanal ubalance

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Musical Fidelity A1 kanal ubalance

Indlægaf thebruus » man 21. apr 2014 15:56

Hey!

Jeg har har nyligt investeret i en gammel Musical Fidelity A1; den uden ventilationshuller i siden.
Problemet er bare at højre kanal spiller lavere og med mindre gennemslagskraft end venstre. - Under opfordring fra en elektromekaniker fra Glostrup, har jeg testet volume-potentiometeret, men problemet er dog stadig tilstede, selv på max volumen.

Dertil er vi kommet frem til at det må nødvendigvis være et problem med elektrolytkondensatorerne eller en nedslidt guldbelægning på relækontakterne. - Jeg, uerfaren som jeg er, (man kan lige så godt være ærlig) har tænkt mig at lukke den op og se om jeg kan finde ud af at få skiftet de pågældende kondensatorer ud.
http://www.markhennessy.co.uk/mf_a1/a1_schematic.jpg - C6 og C7 bør erstattes med foliekondensatorer, C13, C14 og C10 bør erstattes med foliekondensatorer eller bipolare elektrolytter.


Nogen der kan henvise mig - helt konkret - til hvilke kondensatorer (med hvilke specifikationer) jeg skal købe? - Gerne fra eBay eller europe-audio.com

Fortsat god 2. påskedag :Thumpsup:
thebruus
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21 apr 2014
Lokalitet: Aalborg

Re: Musical Fidelity A1 kanal ubalance

Indlægaf mirackulix » man 21. apr 2014 17:04

meget sjovt jeg har haft en stående op på skabet i 10 år med samme problemer der er omskifter printet dog os knækket
Brugeravatar
mirackulix
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 15 nov 2012
Lokalitet: Sydhavn


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 167 gæster