Nye elektrolytter til Accuphase 202 ?

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Re: Nye elektrolytter til Accuphase 202 ?

Indlægaf Marantzman » tors 7. jul 2011 20:34

Hej Freddy

Jamen der er også sådan at jeg tænker...at de har fået forlænget levetiden... Men det er jo lidt sjovt at når man læser lidt på f.eks AK, så er der nærmest ingen grænser for hvilke forbedringer et skift af strømforsyningslytter kan afstedkomme på disse ældre apparater. Men det er måske min hørelse der ikke helt er hvad den har været, det kan jo være at forbedringerne sker i de højere frekvenser, som efterhånden er uden for min rækkevidde:-)
Nu har jeg skiftet i min Marantz 1060 og i et par højtalere A-25 og Jbl L-26 (endda med bypasskondensatorer i sidstnævnte) og hvis jeg skal være helt ærlig over for mig selv og læserne af dette forum, kan jeg ikke med min bedste vilje høre nogen forskel. Men det er bestemt en rar fornemmelse at have udført jobbet:-)

mvh
Bjarne
Marantzman
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 18 maj 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Re: Nye elektrolytter til Accuphase 202 ?

Indlægaf Fredmarantz » tors 7. jul 2011 22:03

Det er jo så også internettets - og ikke mindst div. fora's skygge, at der skrives meget og vedholdende om emner.....nogle af forfatterne er meget vedholdende og overbevisende i deres mission, hvilket uvilkårligt kan smitte af på os andre dødelige, som i bund og grund krampagtigt prøver at finde en rød tråd i det hele. Her i vi nok nødt til at undgå at lade os forføre og lade os trække med i de nærmest bibelske missioner. På AK findes der folk, der uden at blinke laver tråde om recapping som et højere klimax, hvilket nok er lidt overkill. Dog skal man forsøge, efter bedste evne at tage bestik af det hele og udskifte, hvad der måtte være "trængende". Vi kan ikke komme uden om, at nogle af de dele, som ældes med størst sikkerhed netop ER elektrolytkondensatorer og derfor skal vi have et fokuseret øje på dem. Men erhhh - hvor er det svært at være ufaglært elektronik- wannabee, når det kommer til den slags....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Foregående

Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster