Problem med Pioneer sx 434

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Problem med Pioneer sx 434

Indlægaf Louis » tors 24. feb 2011 22:58

Ja jeg har fået fat i sådan. Egentlig til min kammerat, men han fandt noget andet, så lige nu bruger den bare selv. Men hver gang jeg tænder den, så står den og skratter i alt mellem 2 sekunder og 2 minutter, og blinker i skala lyset.

Hvad kan det skyldes og hvordan fixer jeg det? Jeg er ikke så god med multimeter osv, så det skal skæres ud i pap ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Problem med Pioneer sx 434

Indlægaf Fredmarantz » tors 24. feb 2011 23:28

Måske problemer med powerswitchen - skal pilles ud og renses - eller om nødvendigt udskiftes. Måske en dårlig forbindelse v. netkablets indgang og fastgørelse i apparatet. Hva' m. hovedsikringen - er der ir deromkring - eller en dårlig lodning v. sikringsholderen? - så skal det selvfølgelig renses af (husk at trække den ud af væggen først.)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Problem med Pioneer sx 434

Indlægaf Louis » tors 24. feb 2011 23:39

Fredmarantz skrev:Måske problemer med powerswitchen - skal pilles ud og renses - eller om nødvendigt udskiftes. Måske en dårlig forbindelse v. netkablets indgang og fastgørelse i apparatet. Hva' m. hovedsikringen - er der ir deromkring - eller en dårlig lodning v. sikringsholderen? - så skal det selvfølgelig renses af (husk at trække den ud af væggen først.)

Vh
Freddy


Det ville være fedt hvis det bare var en rensning. Jeg har kigget efter dårlige lodninger, men kan ikke umiddelbart se nogen med det blotte øje. Powerswitchen, må blive det første jeg kigger på, for det er da et oplagt bud. Det virker bare underligt, at det forsvinder og bliver væk hvis det omkring sikringerne.

Skal nok trække den ud af væggen, mit helbred betyder alligevel lidt mere en sx-434. Fin lille sag ellers spiller ganske glimrende.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Problem med Pioneer sx 434

Indlægaf Fredmarantz » tors 24. feb 2011 23:47

Du er jo fingernem - og jeg ville prøve at skille powerswitchen forsigtigt ad - og rense den grundigt evt. med en glaspen el .lign - måske noget smergellærred på kontaktfladerne og samle den rigtigt igen og sætte den i igen. Jeg ville ikke ty til vædsker, hvis den er SÅ dårlig (hvis det altså er den?)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7425
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Problem med Pioneer sx 434

Indlægaf Sorenki » fre 25. feb 2011 00:35

Jeg kommer jo forbi imorgen - Vi kunne kigge på den sammen?

mvh.
Søren
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2046
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster